welke fles hebben jullie gekocht en waarom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 1992, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb 4 verschillende gekocht en daarna de dr brown fles en dit is hier de goede ;)

omdat ik nu stilaan met pap begin dacht ik een avent fles te gebruiken omdat ik dacht dat de pap niet goed door de dr brown fles zou gaan maar mn zoontje ging er niet mee akkoord :p dus ook voor depap gebruik ik de dr brown fles, nog maar 3 keer ervoor gebruikt maar tot nu toe gaat de pap er ook goed doorheen

2. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    en hoe ging het met krampjes en spugen? Is daar de ene fles beter tegen dan de andere?

3. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik heb voor T. de difrax flessen gebruikt en was er erg tevreden over. Dus ook voor J. nu difrax flessen in gebruik. Als je een fles hebt welke niet goed sluit, lekt of wat dan ook. Gewoon een mail sturen naar difrax met een foto van de fles en je krijgt een nieuwe thuis gestuurd. Ik heb dit een aantal keer gehad en nooit geen probleem met nieuwe sturen.

4. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Mag ik vragen waarom? Puur uit interesse hoor, aangezien ik juist veel positieve verhalen over deze flessen hoor en ik ze nu ook weer wil gaan gebruiken.

5. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik gebruik de flessen van nuby. Dan de silicone variant en dat bevalt me super.
    De harde heb ik ook maar daar drinkt hij lang niet zo mooi uit. Maar ik gebruik nog maar een fles. De rest is uit de beker

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier ook alleen maar flesjes van nuby. We hebben avent, difrax en chicco geprobeerd maar nuby werkte het fijnst!

7. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Zijn hier begonnen met de Avent Natural. Dat ging voor af en toe een klein flesje prima (heb eerst BV gegeven). Grotere fles van de Natural Avent gekocht maar daar weigerde mijn zoontje van te drinken. Daarna over gegaan op Difrax. Dat begon goed, maar al snel veel verslikken, spugen en krampjes. Nu op aanraden ergens anders op dit forum de anti-colic flessen van MAM geprobeerd. En die bevallen hier erg goed! Hij drinkt rustig, knoeit niet en spuugt bijna niet meer. Krampjes zijn over!

8. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het ziekenhuis hebben ze ons Difrax geadviseerd. Ging prima!

9. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gaf borstvoeding, maar afgekolfde melk accepteerde ze alleen uit de tommee tippee flesjes, van alle andere flesjes ging ze kokhalzen bij het aanhappen.

10. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Philips avent, omdat ik bij Philips werk.
    ZL krijgt BV en op kdv afgekolfde melk uit Avent flesjes.heb de startersset gekocht en daarna spenen in grotere standen bijgekocht. Nooit problemen mee gehad en dus ook nooit iets anders geprobeerd. In de krampjes fase (week 3-8) altijd bv uit de borst. Na 8 weken, infacol en de osteopaat waren de krampjes over.

11. Delta

Delta Niet meer actief

Ik gebruik nu difrax en dr brown, hele fijne flessen!

12. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bij de eerste avant gebruikt maar door vele krampjes overgestapt naar Dr Brown, geen krampjes meer en echt ideale flessen!

Bij de tweede wil ik nu toch eerst avant weer proberen, zijn stuk goedkoper en ik vind het trechtertje van de dr Brown ook niet zo fijn maar zo gauw ik merk dat ze ook krampjes heeft stap ik meteen over naar dr Brown flessen!

Waarom wordt difrax eigenlijk aangeraden? Destijds raadde ze juist avent aan namelijk...

13. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n voorlichting gehad over borst- en flesvoeding. Daar werd de Difrax ook aangeraden voor pasgeboren baby's. Eigenlijk maar om 1 reden: de speen van de difrax fles had het kleinste gaatje (en je schijnt alleen spenen van hetzelfde merk op een fles te kunnen zetten). Vooral bij pasgeboren babies erg belangrijk, omdat de manier van flesvoeden anders is dan bij borstvoeding en de baby geen controle heeft over hoeveel eruit komt. Bij een groter gaatje komt er dus te snel melk uit (zonder dat baby er wat voor doet) en kan hij het gevoel krijgen dat hij stikt, omdat hij ook geen pauze in kan lassen.

14. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik ben begonnen met avent, toen difrax maar heb nu dr brown en daar drinkt hij echt het beste uit!

Difrax spenen passen ook op dr brown.

15. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ok ik snappum! Wel raar dat dat continu weer veranderd.. Wat jaren geleden goed advies was mag nu weer absoluut niet.. Handig!

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb de difrax spenen op de flessen van de kruidvat zitten... De flessen van difrax liggen allemaal in de container! De een na de ander ging lekken, werd er echt gek van...

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Begonnen met difrax, maar elke keer ging de maataanduiding eraf :$
    We hadden geen vaatwasser oid dus hoe het nou kwam? :(

Volgens mij ben ik wel een van de enige die dat had....( had het overigens bij 3 flessen ofzo....)

Daarna avent, en die waren prima!
    Nemen we bij de volgende weer!

18. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dr brown, ideaal tegen krampjes en er kwam lang niet zo snel voeding uit als bij bijvoorbeeld avent flessen. Ze staan hier nu alweer klaar voor de tweede spruit.

19. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Hier ook de dr Brown. Super flessen en hielp bij de krampjes

20. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik hoor is vooral difrax, dr.brown of avent.
    Dan ga ik voor dr brown denk ik.
    Difrax vind ik zwaar irritant, en avent heb ik hier altijd gebruikt maja wil weer wat nieuws, bovendien drinkt mn dochterje daar momenteel savonds nog een flesje van. Dus is ook verwarrend voor haar.

Deel Deze Pagina