Ik heb uiteindelijk de Dr Brownflessen gekocht. Hieruit dronk hij een stuk beter en langzamer. En weiniger krampjes ideaal!
Ik heb niet alle bladzijden gelezen. Bij mijn dochter hadden we difraxflessen. Maar alle flessen gingen enorm lekker. De een wat eerder dan de ander. Op het kdv zeiden ze dat zij dat ook bij de difraxflessen hebben. Zelf wil ik nu (zwanger van de tweede) ook voor dr Brown flessen gaan. Hoor daar goede verhalen over. Ik zag een mooi starterspakket op bol.com Bij prenatal vond ik niet veel keus. Bij het starterspakket heb je kleine en grote en verschillende spenen.
Mijn tip is vooral om niet teveel van 1 merk te kopen maar eerst even af te wachten hoe de kleine uit die specifieke fles drinkt. Wij hadden veel van Tommee Tippee deze zouden vooral gunstig zijn voor borstvoedingskindjes. Omdat bij mij de BV niet zo goed ging en ons meisje ook niet goed dronk uit de borst dronk ze vervolgens ook niet echt goed uit deze flesjes Toen Avent geprobeerd en Difrax en uiteindelijk met difrax doorgegaan. Dr. Brown hoor ik ook veel goede verhalen over!
Op de afdeling neonatologie werd ons aangeraden om een Difraxflesje te kopen. De kleine is nu bijna 5 maanden en we gebruiken nog steeds dezelfde fles, geen problemen mee gehad. Streepjes nog goed zichtbaar, geen lekken of wat dan ook.
Wij hebben voor de oudste voor avent gekozen maar hier dronk hij niet uit toen over gegaan op difrax dit ging super daarom voor dochter meteen aan de difrax Nu gekozen voor nuby omdat de winkel in de buurt failliet ging en de nuby flessen afgeprijsd waren van 11 euro voor 20 of 50 eurocent dus een hele Lading gekocht mocht de kleine uk er niet uit drinken gaan we weer de difrax proberen
Voor de oudste hadden we Difrax flessen, die dronk daar goed uit. Voor de jongste hadden we in eerste instantie dus ook Difrax flessen, want die hadden we nog van haar zus (met nieuwe spenen en ventielen natuurlijk). Zij dronk er echter niet goed uit, omdat we een Avent fles uit een babydoos hadden liggen die geprobeerd en daar dronk ze goed uit. Daarna hebben we dus Avent flessen gehaald.
Hier beginnen met zo'n startpakket Aventflessen met magnetronsterilisator etc. daar dronk onze dochter heel goed uit dus nooit wat anders geprobeerd. Ze had weinig krampjes, uiteraard de eerste 6 weken wel wat maar nooit iets van infacol oid gebruikt, zo erg was het niet. Flessen zijn bijna allemaal nog prima dus ga deze gewoon weer gebruiken, wel wat nieuwe spenen gekocht uiteraard.
Ik heb de startersset van Chicco omdat ze erg voordelig waren. Ook heb je in Turkije Avent + Chicco en een heleboel andere Turkse merken die ik niet ken. Maar het leek mij wel erg handig als je vervangende onderdelen of flessen kan kopen in de woonplaats.