Douchen met de kleine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kalush, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Gister heb ik geprobeerd om samen met Eliza te douchen, had dit nog niet eerder gedaan aangezien ze in bad gaat.
    Ze was panisch! Niet normaal, bang voor de straal, bang om in het badje te zitten, ze wilde niks meer.

    Heeft iemand tips? Of ben ik er gewoon te laat mee begonnen?
     
  2. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Oei lastig.
    Wij zijn er direct de 1e week mee begonnen. Ze vond het toen al heerlijk en nu nog steeds. Ook deden we toen al haar hoofdje voorzichtig onder de straal door. Het schijnt dat ze dan later niet bang zijn voor haren nat maken onder de douche.
    Misschien toch blijven proberen, tenminste dat zou ik zelf doen.
    Succes!
     
  3. Mey

    Mey Actief lid

    9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Aerin moest er de eerste keer ook niks van hebben. We hebben toen de straal op de zachtste stand gezet en de douchekop dicht bij hem gehouden zodat de straal water niet zo hard op hem neerplenst. Nu vindt hij het heerlijk.
     
  4. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Wij hebben haar wat later meegenomen onder de douche. Ze is eerst een tijdje in het badje gegaan. Dat vond ze wel vreemd maar wel lekker. Bij de 3e keer was het heel even huilen alsof ze het niet zo leuk vond en die keer daarop ging het weer goed. Het verschilt dus wel.
     
  5. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook grote douche fans hoor. Louise vindt het badje helemaal niet leuk maar onder de douche geniet ze ontzettend.

    Misschien toch gewoon een paar keer proberen zodat ze eraan kan wennen.
     
  6. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn vond het eerst niks, maar vanaf een maandje of 6 vond ze het opeens leuk. Ik zet de straal wel wat zachter

    Misschien kun je haar met het badje in de douchecabine zetten en als dat goed gaat de douchekop er eens bij pakken zodat ze langzaam kan wennen?
     
  7. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    noa douched al vanaf 't begin..
    maar noa vind dus daarentegen het badje niet leuk... (maar daar oefen ik nu dus mee.. elke avond gaat ze nu in badje en dat vind ze nu wel leuk) dus toch ff blijven proberen misschien?
     
  8. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wijzelf vinden douchen met de kleine maar niks :(
    Zo'n glibberig hummeltje in je armen. Ben steeds bang om hem te laten vallen :(

    Dus wij douchen nooit met de kleine.
     
  9. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Ja, in het badje is inderdaad wel makkelijker! Dan kan je die kleine helemaal goed insoppen :) en lekker wassen. Met douchen vind ik dat ook wel een stuk lastiger. Daarom gebruiken wij ook wel het badje het meest. Maar af en toe onder de douche is wel erg leuk.
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier idem dito.. 1x geprobeert, vonden t alledrie niks. Nu dus n bad of tummy..
     
  11. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan vind onder de douche prima. Ik heb hem 1x z'n hoofdje afgespoeld met de douche in z'n badje. Hij heeft de straal niet zien aankomen en is heel erg geschrokken. Misschien bij jullie ook het probleem?
     
  12. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik spoel haar haar altijd uit met de douchestraal, vond ze niks, maar ik vond het gedoe met de kraan niks, dus nu is ze aan gewend, spelenderwijs een beetje op haar gesproeid, zelf er bij gek doen, nu is het een spelletje en vind ze het leuk
     
  13. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Sam hield er ook helemaal niet van. Ging ook altijd in zijn eigen badje en raakte helemaal hysterisch onder de douche. Toen heb ik hem eerst een paar keer meegenomen onder de douche op mijn arm. Dan kon hij wennen aan de douche dicht bij mama. Nu kan ik hem er gewoon onderzetten hoewel hij het nog steeds niet heel fijn vindt om de straal op zijn hoofd te hebben maar hij is helemaal niet meer bang.
    Inmiddels gaat hij vaker met zijn grote broer in bad. Ik heb een badzitje dat ik in bad zet en dan het bad vol laten lopen. Kunnen de mannen samen in bad... allemaal blij
     
  14. Friemeltje

    Friemeltje Actief lid

    2 jul 2006
    406
    1
    0
    Lynn vindt het heeerlijk om samen met papa of mama onder de douche te gaan,
    lekker de zachte straaltjes van de douchekop over haar hoofdje en rugje ze geniet er enorm van..
    Badje vindt ze nu ook leuker, ze glimlacht tevreden en begint al met haar handjes op het water te tetsen...
    Het afdrogen vindt ze een enkele keer wel leuk, maar meestal is het echt een crime..
     
  15. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    we zijn daar ook al na 2 weken mee begonnen. als het er even niet van is gekomen dan leg ik daan in zijn badsteen en dan ga ik er mee spelen even op mama oven op zijn buik zijn teentje enz enz totdat ik bij zijn hoofd ben en dan gaat het allemaal weer lekker makkelijk en is hij er weer helemaal aan gewend
     

Deel Deze Pagina