Welke fles icm borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SDonya, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Onze kraamhulp heeft ons geadviseerd om vanaf 4 weken, 1x per week te oefenen met een fles afgekolfde melk. Welke fles kan ik het beste kopen om mee te oefenen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan met elke fles. Als je er eentje gekregen hebt in een blije doos of zo dan kan het daarmee.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dus het hoeft niet perse zo'n fles te zijn die op de borst lijkt zoals nuby/Tommy tippee enzo?

4. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    In principe kunnen alle flesjes, maar ik zou beginnen met een flesje dat op je kolf past. Het is namelijk wel zo makkelijk als je niet nog eens melk over hoeft te gieten. Ik heb zelf een avent kolf en gebruik de avent natural flesjes, hier drinkt mijn dochter prima uit.

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ik heb een nüby en vind m prettig t enige nadeel van de fles is de rand in de hals daar blijft altijd melk achter.
    Maar dat is makkelijk op te lossen door m even te kantelen dan loopt t in de speen en presto opgelost ;)

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier Medela kolven, en we gaan straks oefenen met de Calma. Die hadden we ook bij mijn jongste dochter en beviel goed. De speen lijkt niet zozeer visueel op een borst, maar baby heeft dezelfde techniek en kracht nodig zoals om uit de borst te drinken.

7. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Hier ook de medela fles met calma speen. Ideaal!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je goed naar je borst kijkt zul je zien dat geen enkele fles daar op lijkt:D maakt echt niet uit wat voor fles je neemt, hoeft geen dure te zijn.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Maakt niet uit.
    Ik heb heel veel flessen geprobeerd, ook de zogenaamde speciale bv-flessen. Uiteindelijk dronk ze het beste uit de gratis fles die in een pakket zat (Avent).

Wel heeft ze heel lang uit speen I en speen II gedronken. Eigenlijk heb ik nooit een speen gehad met een betere doorstroming. Ze was zo gewend hard haar best te moeten doen dat ze de fles zo leeglurkte. De speenmaten klopte dus niet bij haar leeftijd.

10. sther3

sther3 Niet meer actief

Hier werkt alleen de breastflowfles.. Dus dat is uitproberen wat er voor je kleintje werkt..

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier maakte het niets uit, hij pakte ze allemaal.

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hier pakte ze breastflow het beste.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Hier moeilijke flesdrinkers, 1 weigeraar.
    Uiteindelijk dronken ze uit de Nuby fles :)

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik had ook die van medela die bij de borstkolf zat, maar dat ging haar te snel.
    Toen een van avent geprobeerd ging prima.

15. Mopke350

Mopke350 Lid

13 jul 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook heel positieve ervaringen met de medela Calma.
    Ben met 8 mnd gestopt met bv, maar mijn dochter drinkt nu (12 mnd) nog steeds uit deze fles.
    Noiit problemen met deze fles gehad, weigert echter te drinken uit avent en andere merken.

16. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier gebruik ik Philips Avent Natural, werkt perfect! Te combineren met de handkolf, en ik vind de spenen fijn, heel natuurlijk. Flesjes zijn ook goed vast te houden, lekken niet, en makkelijk schoon te maken. :)

Liefs,

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oudste: een simpel gewone rechte fles van een non-merk. Die dronk eigenlijk uit veel.
    Middelste: alleen uit difrax s-fles.
    Jongste: alleen uit kruidvat fles.

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier difrax 's fles... Ook geen andere geprobeerd eigenlijk

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik denk dat ik de calma speen ga proberen aangezien ik een medela kolf heb en daar ook zo'n flesje bij heb gekregen.. Hopelijk pakt ze die speen wel aangezien die best prijzig is.. Dankjewel voor alle tips!

20. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Uit De avent fles dronk mijn zoontje niet goed. Mijn lactatiekundige adviseerde de flessen en spenen van Hema. De hebben een lange tuit (speen) en lijkt daarmee meer op een tepel.
    En ze zijn lang niet zo duur als een calma.

Je kunt evt eerst therapeutisch voeden. Dat is de speen dubbel vouwen, dus tegen de rand, dan fles omkeren, dan speen loslaten.... Er komen dan geen druppels uit de speen. Het kind moet dan dus echt zuigen voordat er wat uitkomt, net als bij de borst.

Deel Deze Pagina