Hoe vaak melkpoederdoosje steriliseren?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Chica82, Apr 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Wij gebruiken de difrax flessen, maar om de poeder er makkelijk in te krijgen gebruik ik van difrax het melkpoederdoosje, nou is de oude krom getrokken van het steriliseren want ik sterilseer de flessen elke keer voor gebruik en dus ook het melkpoederdoosje (volgens mij hoeven flessen niet na elke voeding gesteriliseerd te worden maar t kost me weinig moeite).

Maar moet je de melkpoederdoosjes nou ook zo vaak steriliseren? Flessen moeten normaal gesproken elke 24 uur volgens mij, geldt t zelfde voor de melkpoederdoosjes? Want nu moet ik een nieuwe bestellen omdat de oude niet meer dichtging...:p

Misschien stomme vraag maar het is allemaal nieuw voor mij:)

2. adi

adi Niet meer actief

Die doosjes zijn helemaal niet gemaakt om te steriliseren, die kun je gewoon afwassen en afspoelen met heet water.

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nog nooit gedaan, idd ff afwassen..

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    hihi, suf van mij...tja ik dacht alles moet gesteriliseerd worden:p

Mijn vriend pest me er altijd mee, jezus ben je weer de hele keuken aan t steriliseren..;)

en de flessen hoe vaak doen jullie dat??

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik kook ze 1 keer per week uit. En de rest was ik ze gewoon af.

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou dan ga ik het ook wat minder doen want hij is onderhand al bijna 3 mnd dus ik hoef niet meer zo te overdrijven met alles...na elke voeding wordt namelijk een beetje vermoeiend, ik ben potverdikkie 3x per dag aan t steriliseren!!

7. adi

adi Niet meer actief

nee joh,. dat hoeft echt niet. Wij hebben de eerste 9 maanden de flessen 1x per dag gesteriliseerd. Dit hebben we zelfs gedaan toen mijn kinderen in de couveuse lagen (extreem prematuur). Vaker per dag maakt echt geen verschil, alsdus de kinderarts ;).

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Mooi zo, dan ga ik het voortaan aan het einde van de dag doen. Dus het is niet erg dat je de fles na gebruik afwast en nogmaals gebruikt voor het steriliseren? Das mooi scheelt me wat werk, ik ehb al het gevoel alsof ik nooit stilzit:p

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik steriliseer ze 2x per week evenals de speentjes van ze. En ik was ze 1x per week af. Voor de rest spoelen we ze gewoon af.

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,074
    2,219
    113
    Brabant
    nooit en de flessen ook niet. Alleen gedaan toen ze spruw had.

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik steriliseer de flessen 1 keer per dag.
    Melkpoederdoosje doe ik eigenlijk nooit... Lijkt me niet nodig.
    Ik was het gewoon af.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik sterliseerde alles wat met melk in aanraking kwam en gesteriliseerd kon worden elke dag.

Bewaar je het poeder in de doosjes, of gebruik je het doosje alleen als een soort schepje/trechtertje?
    Als het poeder er wat langer in blijft zou ik het zelf ook regelmatig steriliseren. Voelt gewoon beter.

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik gebruik het inderdaad als schepje/trechtertje dus ik zou het wel elke dag afspoelen met heet water en weer afdrogen

14. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat steriliseren na elke fles ging er bij mij snel af; wat een gedoe zeg. Zeker toen hij zijn handjes en speelgoed en eigenl,ijk alles in zijn mond ging stoppen vond ik het redelijk nutteloos. Vanaf 3/4 maanden steriliseerde ik de flessen nog maar 2x id de week, voor de rest in de vaatwasser.

Share This Page