Hoeveel kleertjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Isa2, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Ik ben begonnen met kleertjes kopen en uitzoeken wat ik gekregen heb van vriendinnen....Nu ben ik benieuwd: hoeveel pakjes/rompertjes enzo hadden jullie in maat 50 en 56? Ik lees zoveel verschillende dingen!
    Hangt natuurlijk ook erg van het kindje af, maar ben benieuwd hoeveel jullie hadden en of dat goed/teveel/te weinig was.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je moet je gevoel volgen, overal schrijven ze dat je 3 setjes in maat 50 en maat 56 moet hebben maar ik heb toch echt wel wat meer :D

Als je een kindje met reflux hebt dan moet je hem / haar vaker verschonen per dag en dan red je het toch echt niet met 3 setjes pet maat denk ik zo.

Ik heb in maat 50 denk ik zoiets 5 echte kledingsetjes, 10 boxpakjes/ pyjama's en zoiets 15 rompertjes.

Ik heb in maat 56 zoiets 10 kledingsetjes, 15 boxpakjes/ pyjama's en ik denk ook zoiets 15 rompertjes.

Sommigen vinden het misschien wat veel in de kleine maatjes maar ja, je kan beter wat te veel dan te weinig hebben in mijn ogen en ik moet ook zeggen dat we veel gekregen hebben.

De kleine van ons loopt 1 weekje voor op groei maar wordt wel 2 weken eerder gehaald hoogstwaarschijnlijk dus zal dan die maatjes hopelijk wel een tijdje kunnen dragen.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb denk ik nu 10 pakjes aangeschaft in totaal (maatje 50 en 56) daarnaast had ik van oudste dochter nog een berg kleding over. (Probleem is dat niet alles geschikt is gezien oudste dochter in december is geboren en jongste dochter in mei wordt verwacht ;))
    Ben zeker van plan nog iets van 10 pakjes te kopen in die maten. Je krijgt vaak ook veel als kraamkado in die kleine maatjes.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik had bij mn zoon ongeveer 6complete setjes in mt 50 en ook 6 in 56. Ik vond het te weinig, had het gevoel dat hij altijd in hetzelfde lag en dat ik heel vaak moest wassen. Bij mn dochter had ik ongeveer 10setjes per maat en dat was beter. Nu ben ik dus weer aan het bij kopen voor nr 3.
    Met 2 schoolgaande kinderen heb ik echt wel wat beters te doen dan wassen.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    In maat 50 heb ik nog maar weinig (Ik denk 4 boxpakjes), moest ze daar niet in passen heb ik dat voor niks gekocht, en tis ook rap bijgehaald!
    Ook al is ze tot nu toe een lichtgewichtje, ik wacht er toch nog mee :D

In maat 56 heb ik redelijk wat (Ik denk 7 pyjama's/boxpakjes en 6 setjes)
    Hier is 't de gewoonte om vanaf maat 62 veel van het bezoek kado te krijgen

6. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
  7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn beide kindjes waren klein en hebben mt 50 en 56 een poosje aan gehad en toen was ik die kleertjes wel zat. Vooral omdat ik voor mn zoontje niet zoveel variatie had. Ondanks dat hij de 2de is had ik me daar toch nog in vergist. Maar tis idd ook zo bij gekocht. Van bezoek kregen we ook veel 62 terwijl we toch echt gevraagd hadden om 56.
    nieuwe ronde, nieuwe kansen.

8. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

18 apr 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb best wel veel kleertjes gekocht haha. Als ik niet voor mezelf kan shoppen met die dikke buik, dan maar voor de kleine :D Ik zie ook zoveel leuks. Het schijnt dat we een klein kindje krijgen. Dus maatje 50/56 zal ie wel even kunnen dragen.

9. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    ik heb een stuk of 10 rompers maat 50 (zowel korte als lange mouwen) en een stuk of 10 in maat 56 (ook lange en korte mouwen)
    dan 4 pakjes (boxpakje/pyjama) per maat, een stuk of 4 shirtjes/overslagshirtjes per maat en wel wat meer broekjes. ik denk 10 per maat ongeveer. want als iets snel vies wordt zijn het de broekjes denk ik.. maar heb eigenlijk alleen nog maar 50 en 56 nu, wel wat losse dingetjes in grotere maten maar qua uitzet alleen geshopt voor 50 en 56.
    en dan nog een jasje en zo'n schattig berenpakje :D

geen idee of het teveel of te weinig is, het lijkt me eigenlijk nog ietsje aan de weinige kant maar het is op zich zo bijgehaald natuurlijk. maar dit was wel het minimum waar ik me prettig bij voelde

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    hier 5 pakjes in maat 56
    en 7 rompertjes
    ze groeien er echt zo snel uit
    een wasje is zo gedraaid en het is toch echt zonde als ze iets maar 1x aan hebben gehad.

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik heb ongeveer 10 pakjes in 50 en 56 totaal.
    En heel veel rompers maar het lijkt zo weinig al zegt iedereen dat t meer dan genoeg is haha

In 62 heb ik nog niet Zoveel 4 setjes ongeveer en wat losse dingen

12. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook wel wat setjes zelf gekocht en achteraf moest ik nog bijhalen, omdat zoontje heel erg klein was. Dat was op de groeiecho's niet voorzien, dus ik had vooral kleertjes in maat 50/56. Ik heb na de geboorte ook nog wel wat setjes gekregen. Vooral in maat 62/68, dus daar zou ik persoonlijk niet teveel van halen. Rompers had ik wel veel, aangezien er nog wel eens een luier wat lekt;)

Ik heb achteraf ook nog wel wat kleertjes in 50/56 bij gehaald, omdat ik sommige dingen toch wat onhandig vond. Maar dat is even afwachten wat je er zelf van vindt..... Wij hadden een heel prikkelgevoelig kindje, die het erg moeilijk had als je dingen over zijn hoofd moest aandoen. Dus veel omslagrompers, enz.

Deel Deze Pagina