Welke fles kiezen jullie en waarom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miss Moneypenny, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    hahaha zit vol interesse mee te lezen maar jullie brengen me nu helemaal aan de twijfel, iedereen zegt weer wat anders :D
    per persoon verschillend natuurlijk wat t beste bevalt. ik ga nog ff verder met treuzelen en blijf hier verder meelezen ;)

2. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Wij hebben de difrax s-fles. Op de neonatologie waren ze erg enthousiast over het speentje dat op de fles zit, omdat bijna alle kinderen hier goed uit drinken. Ik zou wel de grote fles nemen, dan ben je in een keer klaar. 2 flessen zijn hier voldoende.a

Ik vind de fles erg fijn. Nadeel van de fles is dat je de onderkant stevig vast moet draaien om lekken te voorkomen (bij friso comfort gebruik je kokend heet water en ontstaat er bij het mengen meer druk in de fles). De fles is onder de kraan minder goed te koelen ivm de bodem, maar dat hoeven we eigenlijk nooit te doen, dus dat maakt ons niet zo uit.

3. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    hier de avent.

ook difrax gebruikt maar vond het niks. kloten met vullen, spenen te smal en veel te veel kleine onderdelen wat ik minder hygienisch vond. maar dan moet ik ook zeggen dat mijn zoontje er niet eens van dronk. hij moest ze gewoon niet. heb ze een 4 dagen kunnen gebruiken toen wou hij ze niet meer en de krampjes namen er echt niet door af. dus maar weer terug naar avent. maar ik denk dat het per baby verschilt. zou vooral nog niet teveel flesjes kopen. dalijk koop je een lading difrax met smalle speen en drinkt hij er gewoon niet uit. of avent brede speen en moet hij die niet. gewoon beetje testen. mijn gok was gelukkig gelijk goed.

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier ook Difrax s-flessen met de kers-speen. Sverre snapte de aventspenen niet, wilde denk ik graag de hele speen in zijn mondje en dat kan bij de kers. Nu dus weer aangeschaft voor deze twee. Je hebt ze in verschillende maten, S, M, en L.

Die 3 standenspeen van Difrax hebben wij ook een tijdje geprobeerd toen Sverre pap kreeg maar dat is idd een gedoe! Dus al snel hebben we toen de Large gekocht en dat ging ook goed.

Ik vond het ook prettig dat je de onderkant van de fles wat losser of vaster kan zetten, afhankelijk van hoeveel 'vacuum' je wil. Zo moet je baby of harder, of minder hard zuigen.

5. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga een hele aparte fles gebruiken, had ze nooit eerder gezien tot een paar maanden terug bij een Een fles waarbij melk in een plastic zak moet en zo in de fles gestopt, fles heeft een hele aparte speen, precies hetzelfde als borsttepel. Die flessen zijn perfect omdat baby geen verschil merkt tussen borst en fles, voor als je wil kolven enz. Door het zakje lijkt het op borstvoeding ofzo!
    Die heb ik nu ook aangeschaft.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb altijd de avent flessen gebruikt. maar vond vaak dat ze lekten. nu kwam ik van de week een artikel tegen over dat polycarbonaat wat in die avent flessen zit en ook in difrax. tja het slaat waarschijnlijk nergens op omdat ze er al 6 maanden uit drinkt maar het zat me toch niet lekker en heb vandaag de bibi flessen gekocht. met drie standen speen. ze heeft er net uit gedronken en gaat super. baal wel een beetje dat ik niet eerder wist van die stof anders had ik nooit aan de avent fles begonnen. maar goed ik ben een erge miep met zulke dingen en het is nooit bewezen of het echt schadelijk is

7. Peuterjuf

Peuterjuf Nieuw lid

21 apr 2009
    4
    0
    1
    wij hebben ook de startset van avent gekocht.
    We zien wel of ze bevallen. Bevallen ze niet dan halen we andere flesjes. Moeders uitmijn omgeving zeiden dat dit wel een goede fles was.
    Ik ben benieuwd.

8. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Tuurlijk duikster,

dat is het ook zo, het is maar net waar je kindje uit drinkt.

stel die van ons wil strax ook niet uit die tommy tippee fles drinken en b.v. wel uit een difrax dan nemen we die natuurlijk ook gewoon.

maar het leek me nu gewoon handig omdat die dan het meeste op de borst leek.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb in mijn zwangerschap twee kleine Avent flesjes gekocht.

Ik geef borstvoeding en gebruik nog geen flesjes, maar wil dat wel gaan doen omdat ik niet overal mijn borst kan aanbieden. En zo kan de kleine ook eens bij papa of oma blijven als ik even weg wil.

Dus gisteren toch maar de Difrax-S flessen gekocht. Een kleine en grote. Plus daarbij nog losse speentjes (1-2-3 stand).
    Die speentjes zijn dus een heel gedoe als ik het moet geloven, maarja ik hoor wel positieve geluiden over de Difrax flessen.

Ik geef alleen de fles als ik bijv. aan het winkelen ben en de kleine heeft honger. Of als ze bij een oppas is.

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Assi: geef je dan afgekolfde melk of flesvoeding als je weg bent?

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hier de avent flessen prima

12. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Hier hebben we de Difrax flessen en opzich zijn ze prima maar ik heb sinds gisteren een tommie tippee en ik moet zeggen hele prettige flessen in gebruik. De speen boots de tepel van de moeder goed na en Naomi drinkt er erg prettig uit.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind dat je als ouder niet voor een fles kan kiezen ;) die keuze moet je aan je kindje over laten. Het ene kindje drinkt namelijk fijn uit de fles van merk A en het andere kindje drinkt fijn uit de fles van merk B.

Maar oke, als je ze wil gaan kopen moet jij toch als vader/moeder de keuze maken voor jouw kindje. Wij hebben toen gekozen voor difrax S flessen, omdat ons dit een fijne fles leek. Toen dus eenmaal geboren na een week of 7 voor het eerst een flesje en ze dronken er prima uit, kortom voor ons was dit een goede zet. Maar voor hetzelfde geldt hadden ze er niet goed uit gedronken en dan hadden we dus weer een andere gaan kiezen in de winkel.

Bij de derde weer een difrax fles in huis gehaald, goed bevallen de vorige keer, dus weer zo een gekocht. Dronk er goed uit maar wilde steeds bij papa de fles niet nemen, ik moest dan komen en haar laten happen zodat ze dronk en dan kon papa het verder doen. Toen hebben we een Avent fles geprobeerd, maar dat was echt niks, ging echt veel te snel met de kleinste speen, liet er vanalles langs lopen en verslikte zich steeds. Dus snel terug gegaan naar de difrax en geen problemen meer gehad met de fles.

Assi,
    Als je borstvoeding geeft kan je het beste altijd de kleinste speen op de fles houden, dit omdat de kanaaltjes in je tepel ook niet ineens groter worden. Daarbij moeten kindjes aan de borst meer moeite doen om melk te krijgen dan uit een flesje waar het eigenlijk zo uit loopt. Als je dus een nog grotere speen gaat gebruiken, en het ze dus nog gemakkelijker maakt, kan het zijn dat ze de borst gaan weigeren omdat die fles toch wel heel gemakkelijk is ;)!

14. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Hier ben ik het volledig mee eens. Avent verkoopt hun flessen met BPA (Bisphenol A) niet meer in Amerika en Canada maar nog wel in Europa. In Canada zijn flessen met BPA inmiddels verboden en waarom zou je het risico nemen als het niet nodig is.

Flesje is uiteindelijk heel erg persoonlijk, ieder kindje vindt iets anders prettig, ik zou er dus zeker niet teveel aanschaffen.

Over een grote of een kleine fles:het is waar dat je de grote fles langer kunt gebruiken maar ik vond het ook wel handig om een kleintje te hebben in de luiertas bijvoorbeeld met een beetje water toen ze wat groter was. En ook in het begin, toen was haar hoofdje nog zo klein en dan die grote fles vond ik onhandig.

Ik ben zelf het meest enthousiast over de Green to Grow flesjes, ze zijn inmiddels ook in Nederland te koop en (schreef ik net ook ergens anders) op de wijde variant kunnen ook Dr Brown en Avent Spenen en de smalle variant past ook op je Medela kolf.

Wat Juliette schrijft, is inderdaad waar, de Green to Grow flesjes gaan onwijs lang mee. Ze zijn gemaakt van PES en dat is een soort plastic met dezelfde eigenschappen als glas (neemt geen geurtjes en smaakjes op) maar dan onbreekbaar en licht.

Succes met kiezen :D

15. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik had nieuwe difrax flessen in huis en toevallig (van een vriendin) ook nog avent. Gelukkig maar want de difrax wilde meneer niet. Ik vermoed door de speen. Die van avent is veel breder!!

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hadden eerst die van avent maar die speen was veel te groot voor ons ventje.
    We zijn toen voor andere fles gaan kijken op aanraden van onze kraamverzorgster en hebben toen fles van Dr. Brown gekocht superfles, ons ventje dronk gelijk hartstikke goed, zit een ventiel in tegen te veel lucht,dus minder of geen krampjes.
    Ons zoontje heeft dus ook nog nooit krampjes gehad:)

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hier ook eerst avent flessen, maar net zoals bij velen kwamen de krampjes.
    we zijn toen overgegaan naar de brede opti fles van difrax en dat ging perfect.
    later overgestapt naar de s-fles van difrax en dat ging ook prima.

van avent had ik 2kleine flesjes en 4 grote.
    als je nog twijfeld over bv of fv zou ik 1pak standaard voeding en 2kleine flesjes van difrax kopen.
    wij hadden trouwens de normale kers vormige speen op de fles. (daar heb je ook nog tig verschillende soorten in).

liefs doris

18. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Zo zeg.. ik kijk een tijdje niet in mijn eigen topic en er zijn pagina's bij gekomen :D

Bedankt voor alle adviezen.. haha maar tast nog volledig in het duister! Hihihi
    Dat is ook het hele punt.. als ouder kun je niet kiezen, je kindje kiest welke fles het meest geschikt is.
    Ik heb dan maar op de gok gekozen voor de Dr.Brown flessen.
    Heb nu een setje staan.. en gebruik ik ze niet kan ik altijd nog iemand anders er blij mee maken :D
    Ik hoop dat deze geschikt blijken te zijn! en anders zijn die andere flessen ook zo gehaald...

Nu zit ik alleen weer met het volgende dillema... welke voeding kopen? Er is zo veeeeeeeeel.

19. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ik had een difrax s-fles, met smalle hals. Ging prima en had er in een mum van tijd 5!

Nu ze groter is en meer drinkt en ook pap krijgt, past het bijna niet meer in de difrax-fles en ben ik dus sinds een paar weken over op Avent. Gaat prima, al moest ze wel erg wennen aan de bredere spenen.

Dus ik zou gelijk aan Avent of Difrax S-fles brede hals gaan!

Deel Deze Pagina