Geitenyoghurt

Discussie in 'Voeding' gestart door Joycelyn, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ivm vermoedelijke KMA krijgt onze dochter nutrilon Pepti. We zijn al een tijdje bezig met oefenhapjes en laatst heb ik haar een hapje geitenyoghurt gegeven. Ze leek het erg lekker te vinden! Iemand ervaring met geitenyoghurt voor een baby?

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #2 Novastar, 29 jun 2016
    Laatst bewerkt: 29 jun 2016
    Niet voor een baby, wel voor een dreumes van (nu) 15 maanden. Hij was al wel gewone yoghurt gewend maar we zijn aan het testen of hij lactoseintollerantie heeft. De huisarts adviseerde om af en toe geitenyoghurt te geven om te kijken hoe hij erop reageert. Hij vind het lekker maar we zijn er nog te kort mee bezig om er iets van te kunnen zeggen. Maar is je dochter niet nog wat jong voor yoghurt? Ik dacht dat dit pas mocht rond de 8 maanden. Maar ik ben zelf laat begonnen met bijvoeding dus ik kan er naast zitten. Mijn zoon kreeg vanaf 10 maanden gewone yoghurt.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja hoor. Wij geven vanaf een maand of 7-8 ook geitenyoghurt aan onze dochter. Ik lust het niet maar zij wel :)

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op deze leeftijd zou ik nog geen yoghurt geven. Bovendien: geitenmelk is zeer gelijkend op koemelk qua eiwitten, dus KMA kindjes reageren vaak ook op geitenmelk.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Idd bij kma niet doen voorlopig! Ook zo min mogelijk soja dingen om die reden als shakes noemt.
    Na een half jaar voorzichtig soja toevoegen als je dit wilt. Na een jaar andere zuivel dan koemelk.
    Ik heb zelf kma en ook een soja en geitenmelk allergie omdat dit 33 jaar geleden nog niet bekend was...

Bij kindjes die geen kma allergie hebben wordt zuivel pas geadviseerd vanaf een maand of7-8 dus je bent ook wel wat vroeg ;)

6. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties! Ik zal nog even wachten, nu is ze nog erg tevreden met fruit, groente en pap!

7. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Hier ook KMA en ook reactie op geitenmelk.
    Ga geen soja als vervanger geven! hier brood met soja erin gegeven en helaas reageert hij nu dus ook op soja.. lupine ook niet geven, lijkt erg op soja, is sojavervanger...

Deel Deze Pagina