Hoi meiden, Ik heb een zoontje van 7 weken en ik geef borstvoeding. 3 weken geleden heeft het cb spruw geconstateerd en sindsdien heb ik van de huisarts Nystatine gekregen. Maar het gaat niet weg, het wordt alleen maar erger. ZL drinkt echt zo onrustig aan de borst en kan dan zo gaan krijzen dat ik er moedeloos van wordt. Een flesje afgekolfde melk drinkt hij wel goed dus mijn man heeft het er al over om over te stappen op kunstvoeding (fulltime kolven is geen optie) maar dat wil ik nog helemaal niet. Mijn dokter wil niks anders voorschrijven dan dit middel want Daktarin mag volgens hem pas vanaf 4 maanden. Zijn speentje en kolfmateriaal als ik die gebruik sterriliseer ik heel vaak. Heeft iemand nog tips want ik wordt er een beetje moedeloos van... groetjes Debby
Hoi, Wat naar hè, die spruw.... Ik weet er helaas alles vanaf. Wordt je zelf ook behandeld? Dat is toch wel het beste hoor. Je kan zelf je tepels insmeren met Miconazol zalf, die kun je gewoon zonder recept bij de apotheek krijgen. Heb je zelf ook klachten, zoals pijnlijke/brandende tepels, kloven die niet dicht gaan of steken in je borsten na de voeding? Als je het idee hebt dat de spruw bij jou vandaan komt kan je ook proberen om met je suikers te minderen en een weerstandsverhogend middel te gaan slikken. Door suikers daalt je weerstand en daardoor heb je eerder kans op schimmelinfecties. Je kan dan je zoontje besmetten en zo is het cirkeltje rond. Jammer dat de Nystatine nog niet schijnt te helpen...
hmmm ik moet dat goedje ook op mijn tepel smeren maar ik heb zelf geen klachten... ik ga van de week maar weer eens naar de huisarts...
Idd jezelf behandelen, anders blijf je Sam besmetten. Gentiaanviolet schijnt ook te helpen, moet je even googlen, geeft alleen wel paars af.