Welke fles moet ik afbouwen bij baby 10 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door rus05, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik krijg tegengestelde adviezen van CB en omgeving dus stel ik mijn vraag maar even hier. Mijn dochter is nu 10 maanden en krijgt nog 3 flessen:1 in de ochtend (papfles), 1 tussen de middag en 1 voor het slapen gaan. Nu heb ik begrepen dat ik een fles moet gaan afbouwen maar volgens het CB moet dat de lunchfles zijn en volgens sommige vriendinnen moet ik juist de avondfles afbouwen. Wat hebben jullie gedaan? Mij lijkt avondfles in principe logischer, tussen de middag melk kan ik me nog iets bij voorstellen. Wat vinden jullie? Bedankt!

groetjes Rus05

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je móet niks he!
    Hier heb ik heel rustig aan de middagfles afgebouwd, omdat ik dat momentje samen voor het slapen gaan nog wilde houden en ze daar ook nog echt behoefte aan heeft.
    Je kunt ook gewoon 3 flessen blijven geven en dan de hoeveelheid wat minderen? Gaat namelijk om de hoeveelheid zuivel die je geeft, die zou rond 1 jaar op ongeveer 300cc moeten zitten....

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou dan heb ik hier nog heel wat te doen haha
    Maar ik geef nog 3 flessen van 200 en ze gaan allemaal op...

En idd je MOET niks

En ik ga als eerste de middagfles afbouwen...
    Hoe en wanneer weet ik nog niet maar dat zie ik wel

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij hebben de avondfles eraf gelaten twee weken voor zijn 1e verjaardag. Hij at zijn avondeten zo goed en zoveel, dat het gewoon niet meer nodig was. Daarbij maakte wij hem wakker voor zijn avondfles. Het ging ook meteen goed.
    Middagfles lijkt mij raar omdat jezelf toch ook 's middags brood met melk neemt. Tenminste wij wel :)

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier uitgekomen om 3x 90+3 toch bij ontbijt en lunch en nog voor het slapen.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

mmm volgens mij kregen mijn 2 oudste met 10 maanden ook nog drie flesjes.... als ontbijt een papfles van 200 ml, met het broodje bij de luch 120cc opvolgmelk en voor het slapen gaan nog 200 ml pap....

ik heb de avondpap heel lang bij mn jongens gehouden, ze aten nooit heel veel avondeten en ik vond het momentje nog zo lekker hihihi. Later ging de middag fles eraf en werd dat bij een jaar oud gewone melk, dus toen nog 2 flessen.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Die avondfles krijgt onze peuter van net 2 nog steeds ;)
    Dit is dus niet de fles die wij het eerst hebben afgebouwd, haha.

Wij vervingen de lunchfles door een bekertje melk.

Deel Deze Pagina