Tips voor voeding bij diarree

Discussie in 'Voeding' gestart door rus05, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even een vraag: mijn dochter (10 maanden) heeft sinds dinsdag denk ik buikgriep. Dinsdag 3x overgegeven en 3 diarreebroeken, gisteren en vandaag nog steeds diarree maar niet meer gespuugd. Op dinsdag ben ik begonnen met ORS, geen melk, maar wel water; rijstwafel kwam er bijna meteen weer uit...Woensdag 3 flessen melk van 180 (dat vindt ze heerlijk, vast voedsel vindt ze op het moment niet zo fijn) en een witte boterham (normaal krijgt ze altijd bruin maar dat durf ik nu niet met die diarree). Water drinkt ze tussendoor, bij elkaar zo'n 200 ml. Het leek wat beter te gaan dus vanochtend een klein beetje yoghurt gegeven, gevolg een enorme diarreebroek. Nu maar weer wat wit brood. Enig idee wat ik haar verder nog kan geven? Ik zie haar rap afvallen - gelukkig heeft ze wel wat spekjes over - en vocht gaat denk ik OK maar ze krijgt zo weinig voedingsstoffen binnen zo. Wat witte rijst? Een gladgepureerd potje? Bedankt voor de tips!

groetjes Rus05

2. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    niemand?

3. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Banaan helpt goed tegen diarree, verder kwam ik dit tegen;

Wat te doen bij diarree:
    Oppassen voor uitdroging, voorkomen door vocht en zoutverlies zo snel mogelijk aan te vullen. Diarree verergert door suiker en appelsap.

Goede huismiddelen:
    - gekookt water
    - gekookt rijstewater van gewone witte rijst door 2 eetlepels rijst in 1 liter water 20 minuten te koken, daarna zeven en aanvullen tot 1 liter vocht.
    - Bosbessen of wortelsap ipv sinaasappelsap
    - Later geraspte appel, banaan, slappe venkelthee

Geef oudere baby’s (vanaf circa 6 maanden) bijvoeding zoals geprakte banaan en rijst met worteltjes. Vermijd laxerende groenten- en fruitsoorten zoals ui, prei, tomaten, sinaasappel.

Beterschap, hopelijk knapt ze snel een beetje op

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Banaan, wit brood , papjes (liga tweede stap..)

Deel Deze Pagina