mijn baby 1,5 week oud wil veel drinken!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mijnengel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnengel

mijnengel Actief lid

10 mei 2008
    106
    0
    0
    schoonmaakster
    den haag
    #1 mijnengel, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2009
    Hallo mijn zoontje is nu 1 week en 3 dagen oud.Hij wilt alleen veel drinken.Ik geef m flesvoeding nutrilon 1 maar hij drinkt best wel veel.S`nachts moet ie meer hebben dan geef ik m 150 cc 2 keer per nacht.En overdag om de 3 uur 120 is dit veel en hoe kan ik dit veranderen?Hij is ook groot geboren hij woog bij zijn geboorte 4,500 kilo.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Het ligt aan zijn gewicht of hij teveel krijgt.
    Je hebt een simpel rekensommetje 150x lichaamsgewicht bij jou beeb is dat 675cc dit moet hij minimaal hebben.
    Maar ik weet verder niet hoe het zit.
    Naar mijn inzien krijgt jou beeb wel veel voeding.
    Die van mij is nu 4 weken weegt ongeveer 3600 gram en zit op 7x90 en 1x 120.
    het Cb vertelde mij dat ik de flessen mocht ophogen tot 8x 100 en dan mag hij 1x 7tot 8 uur overslaan alleen doet hij dat nog niet.
    Je beeb hoeft absoluut geen 8voedingen meer ( ook mijn zoon niet hoor).
    Als ze ruim 8 pond zijn mogen ze volgens mij op 6 voedingen en dat zijn vaak voedingen van 120 cc volgens mij.
    Ik denk het dat het het beste is om gewoon het CB te bellen.
    Hun geven jou dan een richtlijn en dan kan jij kijken wat je er mee doet.
    Maar laat je kindje geen honger leiden! Ik denk dat hun wel zullen zeggen dat je teveel geeft! maar laat je niet gek maken!

GRoetjes

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Mijn zoontje is 6 weken en 3700 gram, en drinkt 6 of 7 keer 150cc...
    Volgens het consultatiebureau niks om je druk om te maken... Als ze hongr hebben, dan hebben ze honger... Als hij nu heel veel gaat poepen of spugen dan krijgt ie te veel, maar zolang hij op deze manier tevreden is mogen we dit gewoon aanhouden... Zelfs als hij nog meer wil drinken dan is dat geen probleem. De Arts bij mijn CB zei: Hij pakt wat hij nodig heeft...

Deel Deze Pagina