Hoi, Mijn dochter is bijna 1 en sinds ze het 1 keer geproefd heeft helemaal verzot op ontbijtkoek. Maar, mag dit wel, bedoel, is het ook nog een beetje verantwoord zeg maar als tussendoortje? Weet het eigenlijk niet jullie? x
Neem dan ieg de volkorenontbijtkoek, dat scheelt weer En je kunt nog even kijken, ah heeft bijv eigen merk en een ander merk in volkoren, of een van beiden minder suiker en/of andere hulpstoffen bevat die je minder fijn vindt.
Ja bij minder suiker wel even opletten dat er geen zoetstoffen in zitten als vervaning. Of het verantwoord is weet ik eigenlijk niet, volgens mij wel? Alhoewel, veel suiker, weinig vezels dus het voegt niet veel toe, maar erg slecht is 't volgens mij niet.
In vergelijking met koekjes valt ontbijtkoek wel goed uit hoor. Je moet het niet als broodvervanger gaan geven, maar als tussendoortje, prima. Zoals voor alles (behalve liefde) geldt: met mate
Ik zou zelf eerder kiezen voor een tussendoortje van Goodies dan voor ontbijtkoek. Eerste ingredient op de lijst van ontbijtkoek is glucosefructosestroop, puur suiker dus. Honingkoek is ook een goed alternatief dat wordt gewoon van bloem gebakken en gezoet met honing.
Nee, het is zeker geen brood vervanger hoor.... Het is echt een tussendoortje. Eet het meestal zelf ook 's middags bij de thee en zo kwam het dat zij het ook proefde en dus heel lekker vond. Nou is mijn meisje helemaal niet van de koekjes (zelfs de nijntje koekjes vind ze niks) maar dit vind ze dan wel lekker. Krijgt ze ook niet altijd, af en toe maar vroeg het me af. Zag op de verpakking inderdaad dat er wel veel suiker in zit dus geef het inderdaad maar niet te vaak... Thanx voor de reacties igg! X
Ik zou iig de volkorenvariant nemen met minder suiker en zonder kunstmatige zoetstoffen. 1 plakje per dag bij 1 jaar is prima hoor!
Daar zal mijn dochter heeeeel blij mee zijn hahahaha Zal wel de volkorenvariant gaan kopen inderdaad (heb nu de gewone).
Wat mij betreft zit er helemaal geen verschil tussen 'puur suiker' en honing. Maar er zit duidelijk een verschil tussen de hoeveelheid suiker/honing/glucosefructosestroop in ontbijtkoek of honingkoek. En daar doelde ik op. Maar misschien had jij het over een ander verschil dat ik nog niet kende. Je bent nooit te oud om te leren (ook niet om betweterig te zijn trouwens)...
Glucosefructosestroop ofwel HFCS en honing zijn beide suikers. Beetje natuurzuivere honing op zijn tijd prima. Maar HFCS is een schadelijk en verraderlijk goedje: Duivels snoepgoed
ja hoor lekker geven! Wij hebben hier voorverpakte ontbijtkoekjes in een sesamstraat verpakking. Dat zijn kleine koekreepjes en ook makkelijk mee te nemen. Sven krijgt er ongeveer 1 in de 2 a 3 dagen.
Hier doelde ik inderdaad ook op. Niet iedereen weet wat voor troep die glucosefructosestroop is. Maar qua: 'het zijn allemaal suikers', zit er geen verschil in. Het is allemaal slecht voor je tanden en het zijn allemaal extra calorieën.
Ja! Die zag ik toevallig dus laatst ook bij mijn zus voor haar dochter (is 2,5), das inderdaad wel handig! Thanx!
Mijn zoontje eet iedere dag een plakje ontbijtkoek, als extraatje bij de boterham 's morgens. Hij eet nu altijd eerst zn boterham en geniet dan nog van zn "koekje"
Duivelse ontbijtkoek, heerlijk met mate lijkt mij dit ook geen probleem, als je hele dieet gevuld zit met glucosefructostedinges lijkt het mij wel schadelijk net als wat in die duivelselink staat, maar van een stukje ontbijtkoek ga je niet dood, betweten is een vak, en overdrijven ook