ontbijtkoek???

Discussie in 'Voeding' gestart door Woezel 25, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter is bijna 1 en sinds ze het 1 keer geproefd heeft helemaal verzot op ontbijtkoek. Maar, mag dit wel, bedoel, is het ook nog een beetje verantwoord zeg maar als tussendoortje? Weet het eigenlijk niet jullie?

x

2. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontbijtkoek lijkt me een verantwoord tussendoortje...

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Neem dan ieg de volkorenontbijtkoek, dat scheelt weer :p

En je kunt nog even kijken, ah heeft bijv eigen merk en een ander merk in volkoren, of een van beiden minder suiker en/of andere hulpstoffen bevat die je minder fijn vindt.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja bij minder suiker wel even opletten dat er geen zoetstoffen in zitten als vervaning.

Of het verantwoord is weet ik eigenlijk niet, volgens mij wel? Alhoewel, veel suiker, weinig vezels dus het voegt niet veel toe, maar erg slecht is 't volgens mij niet.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In vergelijking met koekjes valt ontbijtkoek wel goed uit hoor. Je moet het niet als broodvervanger gaan geven, maar als tussendoortje, prima. Zoals voor alles (behalve liefde) geldt: met mate

6. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik zou zelf eerder kiezen voor een tussendoortje van Goodies dan voor ontbijtkoek. Eerste ingredient op de lijst van ontbijtkoek is glucosefructosestroop, puur suiker dus. Honingkoek is ook een goed alternatief dat wordt gewoon van bloem gebakken en gezoet met honing.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, het is zeker geen brood vervanger hoor...;). Het is echt een tussendoortje. Eet het meestal zelf ook 's middags bij de thee en zo kwam het dat zij het ook proefde en dus heel lekker vond. Nou is mijn meisje helemaal niet van de koekjes (zelfs de nijntje koekjes vind ze niks) maar dit vind ze dan wel lekker. Krijgt ze ook niet altijd, af en toe maar vroeg het me af. Zag op de verpakking inderdaad dat er wel veel suiker in zit dus geef het inderdaad maar niet te vaak...

Thanx voor de reacties igg!

X

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou iig de volkorenvariant nemen met minder suiker en zonder kunstmatige zoetstoffen.

1 plakje per dag bij 1 jaar is prima hoor!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Leg mij het verschil tussen 'puur suiker' (volgens jou glucosefructosestroop) en honing eens uit.

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar zal mijn dochter heeeeel blij mee zijn hahahaha:D
    Zal wel de volkorenvariant gaan kopen inderdaad (heb nu de gewone).

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hihi ik denk altijd als ik het van Sonja mag mag Simone het ook wel :)

12. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Wat mij betreft zit er helemaal geen verschil tussen 'puur suiker' en honing. Maar er zit duidelijk een verschil tussen de hoeveelheid suiker/honing/glucosefructosestroop in ontbijtkoek of honingkoek. En daar doelde ik op.

Maar misschien had jij het over een ander verschil dat ik nog niet kende. Je bent nooit te oud om te leren (ook niet om betweterig te zijn trouwens)...

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Glucosefructosestroop ofwel HFCS en honing zijn beide suikers.

Beetje natuurzuivere honing op zijn tijd prima. Maar HFCS is een schadelijk en verraderlijk goedje:
    Duivels snoepgoed

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter eet iedere dag een plakje ontbijtkoek, goed voor de stoelgang ook...

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ja hoor lekker geven!
    Wij hebben hier voorverpakte ontbijtkoekjes in een sesamstraat verpakking. Dat zijn kleine koekreepjes en ook makkelijk mee te nemen. Sven krijgt er ongeveer 1 in de 2 a 3 dagen.

16. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hier doelde ik inderdaad ook op. Niet iedereen weet wat voor troep die glucosefructosestroop is.

Maar qua: 'het zijn allemaal suikers', zit er geen verschil in. Het is allemaal slecht voor je tanden en het zijn allemaal extra calorieën.

17. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja! Die zag ik toevallig dus laatst ook bij mijn zus voor haar dochter (is 2,5), das inderdaad wel handig!

Thanx!

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje eet iedere dag een plakje ontbijtkoek, als extraatje bij de boterham 's morgens. Hij eet nu altijd eerst zn boterham en geniet dan nog van zn "koekje" :D

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Duivelse ontbijtkoek, heerlijk :D
    met mate lijkt mij dit ook geen probleem, als je hele dieet gevuld zit met glucosefructostedinges ;) lijkt het mij wel schadelijk net als wat in die duivelselink staat, maar van een stukje ontbijtkoek ga je niet dood,

betweten is een vak, en overdrijven ook ;)

Deel Deze Pagina