Welke fles&speen gebruiken bij geven bv via de fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door amiek, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Sinds enkele dagen ben ik overdag aan het kolven en geef ik de borstvoeding via de fles. Mijn tepels doen nog steeds enorm pijn en ik probeer mijn borsten op deze manier een beetje te ontzien. Ik krijg alleen het idee dat ik niet de juiste speen gebruik. Ik heb een brede B-free fles met een brede speen. De voeding gaat hierdoor erg langzaam en Noa valt halverwege al in slaap. Ik krijg haar dan haast niet wakker, maar als ik haar naar bed leg, ligt ze na 5 minuten te huilen. Ik heb ook een smalle difrax fles met een difrax kersspeen, maar die gaat weer enorm hard. Ze verslikt zich dan echt in de melk. Net hebben we een 1-2-3 speen gebruik van bibi, maar dat ging op de 1e stand ook veel te hard en moest ze zelfs spugen!

Wat is jullie ervaring? Ik weet dat er dames zijn die fulltime kolven. Welke speen en fles gebruiken jullie?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Toen wij flesjes gaven (zo, dat klinkt lang geleden :) ) hadden wij die lange smalle difrax flessen. Daarop de s-speen, en tussendoor de m-speen zodat ze wat minder moeite hoefde te doen om de melk eruit te krijgen (difrax spenen zijn s - m - l ) Dit ging bij ons prima. Maar wij gaven daaruit geen gekolfde borstvoeding, maar flesvoeding. Misschien dat dat ook nog verschil maakt. Hoop dat je snel een flesje vind waar je kleintje goed uit kan drinken ;) .

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik gebruikte de avent fles met speen nr 1 voor de gekolfde melk.
    Dat ging hier prima.

Drie-standen spenen waren hier ook een drama!

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik gebruik ook Avent nr. 1. Bevalt prima. Heb geen ervaring met andere spenen.

5. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ryan heeft altijd (Dus tot hij uit een tuitbeker dronk) uit een Avent speen gedronken, nummer 1.

Vince heeft 2 keer uit een flesje gedronken en wilde die 2 keren ook alleen maar uit een Avent speen drinken.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij gebruiken al bijna een jaar Avent met speen nr.1 (Newborn). Bevalt prima!

7. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Hoi,

Hier ook bv maar alleen in flesje,
    wij hebben de tommie tippie,
    een flesje met speen lijkt op de moeder tepel
    en speen 1 erop, ideaal ze drinkt goed verslikt zich niet.

Succes

8. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoi!

Wij gebruiken ook de Tommee Tippee fles met nr 1 speen.
    Mijn moeder gebruikt hem als Arend bij haar is. Ze geeft de 200 ml die hij per voeding mag hebben altijd in 2 delen, anders gaat het te snel en spuugt hij weer een hoop melk uit. Op deze manier gaat het prima!
    Succes ermee!

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    difrax s-speen zou ook goed moeten lukken, 't is latig om erachter te komen welke bij je kind past

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nadat ze 12 weken was kreeg ze als ik werkte Avent met nr 1. Hebben die een jaar lang gebruikt.

Als je tepels zo pijnlijk zijn moeten er ook manieren die minder moeite kosten zijn om de pijn te verminderen hoor!
    Vaak heb je tepelpijn als de drinktechniek van je kindje niet zo goed is. Een flesje houdt die verkeerde techniek vaak in stand.
    Heb je al eens goed naar filmpjes over goed aanleggen gekeken? Of overleg gehad met een lactatiekundige?
    Als je toch graag wilt blijven flessen, bel dan eens met VBN/LLL of een lactatiekundige en vraag info over therapeutisch flesdrinken. Dan is de kans dat je tepelprobleem blijft kleiner.

Verder: al eens heel goed op spruw gecheckt?

11. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik gebruik ook avent flessen en spenen,en ook nr 1.
    bevalt prima

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lees ik dat goed Bolbuikje!
    Geen flesjes meer?
    Gefeliciteerd!

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier avent met speen nummer 1. Ging bij de meiden ook prima en ook Marijn pakte hem gelijk.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oeps :oops: Ik bedacht me later, dat ik heb gejokt :oops: .
    We hebben (welgeteld) 3 dagen, gekolfd en dan de melk met een flesje gegeven.
    Dit was overigens ook met de difrax fles met s speen.

Heb je al een goede fles&speen combinatie gevonden?

15. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Voor Dano gebruikte ik bij de BV de allefijnste speen die er was. hij heeft veel zuigkracht en verslikte zich te makkelijk met avent nr 1. de difrax s fles met fijnste speen was de uitkomst.

Deel Deze Pagina