Niet meer willen drinken, bijna 10 weken oud!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jannn, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Mijn zoontje is bijna 10 weken oud en drinkt nog steeds 6 flessen van 120/4 op een dag. (Dus 135 ml) Afgelopen dagen drinkt hij ze bijna allemaal leeg, maar laat ook gerust wel weer eens wat staan; bijv. 10 of 20 ml.

Nu had ik een tijdje geleden om advies gevraagd hier hoe ik naar 5 flessen kan gaan en kreeg het advies elke morgen 150 cc aanbieden! Nou dat doe ik, maar ik kan elke morgen 30 cc weg gooien.. Dus kom hij nog op de fles van 120/4 uit! Hij drinkt gewoon niet meer..

Is dat raar voor een baby van bijna 10 weken??

Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat hij wel meer gaat drinken.. Hij heeft genoeg want het is echt een dikkertje en weeg al 12 pond!
    Dus ik hoef niet bang te zijn dat hij te weinig binnen krijgt!

Hebben jullie hier ook ervaring mee gehad? Gaan ze opeens meer drinken of moet je dat echt zelf regelen?
    As maandag moet ik weer naar het cb. Kben benieuwd!

Liefs jannn

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

was hier ook zo toen ze 6 keer 120/4 kreeg, je zou nu 5 flessen kunnen proberen van 150/5. zolang hij vrolijk is en goed groeit geen zorgen over maken, hij drinkt de andere flessen wel goed leeg neem ik aan?
    lijkt mij echt dat hij dan toe is aan 5 flessen ;)

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt voor je reactie, maar hij drinkt die 120 nog niet eens uit!!
    Zodra hij 1x 150 uitdrinkt dat laat ik er gelijk 4 uur tussen, maar het is nog nooit gebeurd dat hij 150 uitdronk.
    Hij kan het gewoon niet op..

En nu moet hij om 11 uur de fles, dus over 5 min. en dan heeft hij wel echt weer honger.. Hij is stipt om de 3 uur, dus kan er nu ook geen 4 uur tussen laten zitten en dan kijken of hij 150 drinkt.
    Kvind het echt lastig..

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja ik begrijp dat het heel lastig is in dit geval, anders zou ik het even zo laten en maandag met het cb overleggen, hij is nog goed alert en groeit ook goed dus ik zou er ook niet teveel heisa van maken, geen zorgen maken hoor, die fases heeft mijn meisje ook regelmatig ;)

5. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Zo lang ze genoeg aankomen komen ze niks te kort! Dus maak je niet al te druk. :)

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik denk dat je kindje dat zelf wel aangeeft. Hier drinkt milan ook heel weinig, maar groeit goed en ontwikkeld zich goed.
    Dan heeft hij dus blijkbaar genoeg. Ik doe wel altijd meer in de fles, en als ik dan moet weggooien dan is dat maar zo.

Deel Deze Pagina