Van omneo naar standaard. Hoe?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door yvonnee, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yvonnee

yvonnee Lid

18 feb 2008
    67
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt vanaf dat hij 2 weken oud is Nutrilon Omneo. Ik wil nu eigenlijk weer over naar de standaard. (hij heeft geen krampen meer en hij poept4x per dag) Hoe kan ik dit het beste doen? Afbouwen? Hij drinkt nu 2 flessen van 210+7 en 2 van 180+6.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

afbouwen zou ik niet doen, dan krijgt hij 2 verschillende soorten te verwerken, ik zou in 1 keer overstappen en rekening houden met een wentijd van 2 weken.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik deed het andersom van standaard naar Omneo, en ik kreeg het advies van het cb om de fles half om half te doen. Juist omdat de darmen even moeten wennen aan een ander soort voeding. Gebruikte je Omneo voor de krampjes? Dan zou ik zeker mengen, de standaard voeding is wat "zwaarder" (moeilijker verteerbaar) dan de Omneo. Je hebt kans dat zijn darmpjes het anders weer teveel van het goede vinden...

Dus op een fles van 180 cc deed ik 3 scheppen Omneo en 3 scheppen standaard. Dat 2 weken volhouden en dan helemaal over naar de Omneo.

4. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals hierboven is aangegeven indd.
    Maar misschien ipv 3 op 3, 4 omneo op 2 standaard en dan na een paar dagen 3 op 3 en dan 2 omneo op 4 standaard.
    Dit is zoals ik het heb gedaan bij mijn dochter toendertijd.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Wij gebruiken voor Milan altijd gemengde voeding, nu 5 scheppen omneo en 1 standaard zodat Milan iets verzadigder is.
    Wil je omneo afbouwen zou ik idd. eerst gaan mengen en dan de omneo langzaam afbouwen of als je ziet dat hij het gemeng ook goed doet even zo laten.

6. Noor80

Noor80 Lid

30 jul 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het momenteel andersom (van Nestle NAN HA1 naar Omneo) en heb hierover gebeld met de voedingsdeskundigen van Nutricia. Zij adviseerden om een paar dagen te mengen (bv half-half) omdat, zoals al eerder gezegd, de darmpjes het beter kunnen verwerken.
    Verder hebben ze mij aangeraden om Omneo tot 6 maanden te gebruiken, om zeker te weten dat de krampjes niet terug komen.

7. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ben van de een op de ander dag overgestapt (van omneo 1 op standaard 2) zonder problemen. Bij mijn zoontje waren de krampjes ook al enige tijd over.
    Mooie bijkomstigheid: Mijn zoontje spuugde altijd enorm veel, hoewel omneo speciaal voor veel spugen is spuugt hij niet meer nu hij geen omneo meer krijgt (?).

Deel Deze Pagina