Hoi Dames, Ik heb een advies nodig, dus doe hier een poging er zijn zoveel dames die op dit forum mee lezen, dus wie weet. Wegens omstandigheden ben ik nu al begonnen met het afbouwen van borstvoeding. Onze uk heeft ruim 2 weken BV gehad en krijgt nu 2 keer op de dag (overdag en begin avond) een flesje Nutrilon Omneo. We gebruiken zelf nu flessen van Avent (speen type 1, daar krijgt hij de BV uit, ik kolf namelijk af). We hebben onlangs ook een speen type 2 gekocht (daar zou een groter gaatje in zitten). Nu is dat Omneo melk een stuk dikker dan de BV. En meneer eet het gelijk niet meer lekker op. Hij doet wel een half uur over een half flesje (hij krijgt 100 cc aangeboden).. Na een half uur valt hij in slaap en de rest kunnen we dus weggooien. (met gevolg ook weer dat hij heel snel weer om eten begint te brullen). Mijn vermoede is dus dat die flessen/spenen niet helemaal geschikt zijn voor deze soort melk. Maar welke moeten we dan nemen? Heeft iemand ervaring hiermee en tips? Alvast super bedankt voor het mee denken!
Dan zou ik de 123 standen speen proberen? die is wel vanaf 3 maanden eigenlijk maar ik ga er ook bijna mee beginnen. Ik gebruik nutriton in de fles (verdikking). Ik heb nl de type II speen geprobeert maar zag geen verschil..
en die 123 standen speen is die ook van Avent? (Die type 2 speen hebben we trouwens in combi gekocht met de fles, het is zo'n goed kleurige..)
Hoi Induna, ik gebruik Omneo voeding met een speen met 1 gaatje van Avent voor Tycho. Het zit hem in de mate waarin de voeding is opgelost in het water. Er zitten een soort van pitjes in de voeding die oplossen in heet water. Zodra dit goed is opgelost komt het wel uit je speen. Ik deed in het begin water koken met de waterkoker en de voeding erbij, even schudden en dan liet ik het afkoelen tot drinktemperatuur (je kan de fles ook in een bakje zetten met koud water om dhet afkoelen te versnellen). Nu doe ik gedeeltelijk kokend water en gedeeltelijk koud water, dat gaat ook goed omdat Tycho nu harder kan zuigen en dus niet heel veel moeite meer heeft om die dingetjes uit de fles te krijgen. In speentje 2 zit overigens geen groter gaatje maar gewoon 2 gaatjes. Zo heeft speentje 3, 3 gaatjes. Met een 123 standenspeen verslikte tycho zich ontzettend en het liep zo snel dat het gewoon zn mondhoeken uit kwam lopen. xxx
Toen ik Omneo gebruikte heb ik ook allerlei spenen geprobeerd. Bij mijn zoontje, toen denk ik zo'n 1,5 maand, lukte het toen wel met de 3-speen. Dus daar zitten 3 gaatjes in. De 1-2-3 speen was een drama, liep er aan alle kanten uit en hij verslikte zich steeds. Inmiddels trouwens helemaal over op de Standaard voeding en weer terug naar een 2 speen gegaan, daar drinkt ie nu snel zat mee! Succes!!
Sassie25: Bedankt voor de tip zeg! Ik denk dat wij het zo ook maar moeten gaan proberen.. Ik ga het met de avond voeding gelijk uitproberen, en met gedeelte gekookt en gedeelte koud water klinkt best goed! Wij maken namelijk de fles klaar wanneer meneertje aangeeft te willen eten. En dan hebben we een minuutje of 5á 10 om de fles klaar te hebben (we deden het met koud water, opwarmen in de flessenverwarmer, poeder erbij en schudden maar).. We hadden nog een 123 speen liggen niet van avent maar van Bibi (uit zo'n pakket, gratis gehad), met stand 1 drinkt hij redelijk, maar wel weer erg last van lucht, en heeft nu telkens de hik na het drinken van de fles.. Ook voor ons is die 123 speen niet echt een optie dus..
En hoe is het gegaan? Je moet wel even zoeken naar de juiste verhouding warm en koud water dat het niet te warm of te koud is. Hahah maar als je dat eenmaal weet Hier krijgt Tycho in een fles van 180+6 80 kokend water en 100 koud water. En soms 90 kokend water en 90 koud water. Dat is in de laatste fles dan wordt ie lekker rozig van en kukelt zo in slaap hihii. xxx
Ik heb het gister gedaan met gedeeltelijk kokend water en gedeeltelijk koud water (was inderdaad even zoeken naar de verhouding ).. Dat liep nog steeds niet erg lekker.. Zo direct krijgt hij weer een fles (we hebben nu nog om en om fles en borst voeding, om het makkelijk te houden ).. en dan ga ik het proberen met volledig kokend water en dan af laten koelen. Ik hoop dat dat afkoelen een beetje rap gaat, want meneer heeft nooit zo erg veel geduld als het om eten gaat.. Maar ik ga het gewoon proberen, en hopelijk eet hij het redelijk makkelijk op met een type 1 speen. Type 2 speen ligt klaar als het toch niet zo makkelijk gaat. Wat een lastig eten is het trouwens En op de verpakking staat het bereidingsadvies dan ook niet erg handig.. Zij voegen de poeder bij water van 37 graden en niet kokend..
Hier is het ook flink zoeken geweest naar de juiste speen. Avent nr 1 ging veel te snel en uiteindelijk bleek de Difrax 1 de beste te zijn voor mijn zoontje. Hij deed toen wel erg lang over de fles, maar had daardoor ook minder last van krampjes. Inmiddels heeft hij meer zuigkracht en doet hij zo'n 15 minuten over een fles (inmiddels zijn we volledig over op standaard opvolgmelk), nog steeds met speen nr 1. Ik denk dat de tip van Sassie voor de bereiding heel bruikbaar is (had ik toen moeten weten.. ). Ik warmde het water altijd op in de magnetron tot de juiste temperatuur en dan de Omneo erbij, heel even schudden en dan goed roeren met een vork.. Af en toe zat er dan nog wel een pitje in de speen, maar een stuk minder dan met alleen schudden. Ik hoop dat je snel de juiste combinatie hebt gevonden!
Zojuist de techniek gebruikt.. water koken, voeding erbij, goed schudden, af laten koelen en drinken maar! Meneertje heeft de hele fles (voor het eerst!!) leeg gedronken met een Avent speen type 1 in 20 minuutjes.. Wouw! Ik geloof dat we het nu vaker zo moeten doen! Alleen het afkoelen ging iets te traag, dus daar moeten we nog een mooi maniertje voor zien te vinden. Sassie: je doet het nu met gedeeltelijk kokend water en gedeeltelijk koud water. Los je de voeding op in het kokende water en doe je daarna het koude water erbij?
Hoi Induna, Super dat het gelukt is! Wat een geruststelling voor jou en je mannetje! ik doe eerst het hete water en dan het koude water en daarna de voeding. Ik schud een paar keer en voel dan of het niet te heet is. Als het nog wel te heet is dan doe ik het even onder de kraan of zet het in ene beker koud maar met de verhouding tussen koud en heet water die ik gevonden heb komt dat maar zelden voor. xxx
Hoihoi, Bedankt voor je reactie! Voorlopig doe ik het nog even met volledig kokend water, want dat werkt eigenlijk prima! En dan kan ik later nog over gaan op jouw manier Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ons mannetje de fles nu normaal leeg krijgt in 20 minuutjes! En gewoon met een normale speen, zonder hik partijen enz..