Wij gebruiken nu vanaf t begin de aventflessen eerst met speen 1, nu sinds 2 weken met speen 2. welke bevalt jullie het best? situatie is als volgt: ons meisje (7 weken) drinkt s nachts goed haar fles leeg met speen 2, ook zo binnen 20-25minuten. maar overdag doet ze er langer over 35-55 minuten, dit (denken we) omdat ze overdag erg weinig slaapt, en dan weinig kracht heeft om vlot te drinken. ook wordt ze dus na een tijdje drinken onrustig omdat ze niet genoeg eruit krijgt. dus dan krijg je een vicieuze (schrijf je dat zo?) cirkel: weinig slapen--> weinig zuigkracht--> te weinig drinken en dan dus niet lekker slapen/ onrustig en weinig slapen. s nachts slaapt ze wel goed omdat ze dan uitgeput is dus heeft ze s nachts na een slaapje wel de kracht om te drinken. welke fles adviseren jullie voor overdag dat ze makkelijker/sneller drinkt?toch de difrax en zo ja, welke speen dan?
Is echt per kindje verschillend. Maar je zou wel eens een andere kunnen grbuiken. Wij hebben difrax, maar hebben ook een tijdje wat anders geprobeerd ivm te snel drinken. Maar toch weer bij de difrax uit gekomen.
Mijn kinderen hebben nooit iets anders als de Avent Newborn gebruikt, anders ging het ze echt te snel.
Mijn ervaring is wel dat de difrax sneller ging dan de avent. Bij difrax verslikte ze zich steeds terwijl ze bij avent mooi rustig drinkt.
Ik begrijp dat ze met de avent speen nr 2 ook nog te langzaam drinkt? Dan zou ik difrax nr 2 proberen.
Je kunt ook gewoon nr 3 proberen als nr2 te langzaam gaat. Je moet gewoon de speen nemen waarbij je kindje de fles ongeveer in 20 minuten kan leegdrinken. Maakt niet uit hoe oud je kindje is. Hier altijd speen nr 3 gebruikt en nu soms 4, maar onze dochter krijgt omneo voeding en die is wat dikker.
Ik persoonlijk zou je de Dr brown's aanraden en dan evt een difrax speen erop (dat is heel goed mogelijk) of aangezien ze al gewend is een aan bredere fles( speen) de brede Dr Brown's bij prenatal kopen en dan level 1 of 2 van de Dr Brown spenen.
Met ons zoontje hebben we vanaf dag 1 Avent fles gebruikt met speen 1. Die 'pakte' hij niet, hebben toen een dag met spuitje gevoed, anders dronk hij niet. Vanaf dag 3 de 3standen speen gegeven, daar dronk hij wel goed mee, maar een flesje van 70cc was serieus!! binnen 1 minuut leeg. Ging veel te hard! (gewoon stand 1) Dus toen maar weer speen 1 gegeven, en die pakte hij toen wel. Echt kwestie van uitproberen dus. Vanaf week 2 dronk hij met speen 2, maar dat duurde nu echt een eeuwigheid voor hij de fles leeg had (175cc), dus ben sinds vrijdag weer overgegaan op de 3 standen speen en dan stand 1. Dat gaat prima! Ik ben erg tevreden met de Avent flessen, maar dan moet er niet zo'n ring in zitten. (nieuwe flessen geloof ik) Hier lekken ze teveel met zo'n ring er in. Gebruik de fles nu zonder ring, en dat bevalt beter!