Minder voeding? Wanneer tuitbeker?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Denise86, Jun 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Denise86

Denise86 Lid

Jun 5, 2011
    7
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag over de tuitbeker.
    Mijn zoontje van 5 maanden (en een week) drinkt sinds een paar dagen minder. Hij dronk eerst 180/200 cc per keer. Nu is dat nog maar 100/130 cc per keer. Kan dit komen doordat hij misschien toe is aan het drinken uit een tuitbeker? Of zou het iets anders zijn?

Als hij ons ziet eten of drinken kijkt hij wel heel geinteresserd en soms als ik thee drink (en hij zit op schoot) doet hij zijn mondje open. Thee vind hij ook heerlijk en af en toe geef ik hem een klein beetje uit een gewoon theeglas.

Hebben jullie tips? Adviezen?
    Ik zit hier wel een klein beetje over in.

Groetjes Denise

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik weet niet hoe zwaar je kindje is maar vanaf 6 a 6,5 kilo gaan ze minder hard groeien en hebben dan vaak minder voeding nodig..

Onze dochter was 4 1/2 maand en toen ging ze van 5 naar 4 flessen..

Vanaf het moment dat ze groentehap erbij kreeg (5 maanden) gingen de flessen ook niet meer altijd leeg, ik hield wel in de gaten of ze boven de minimale 500 cc bleef en dat meestal wel het geval..

3. Denise86

Denise86 Lid

Jun 5, 2011
    7
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 7 kilo. Hij krijgt 1x bijvoeding per dag, groente of fruithapje. Hij is er ook echt aan toe en verwacht het min of meer ook. Als ik een dag (probeer) over te slaan dan vraagt hij er alsnog om. Hij weet dat hij rond hetzelfde tijdstip zijn hapje krijgt en dan vraagt hij er ook om (met een flesje neemt hij dan geen genoegen).

Ik denk dat hij wel boven de 500 cc zit maar ik zal er eens extra op letten.

Groetjes

Share This Page