Vanavond ben ik voor het eerst weer met wat vriendinnen een avondje uit geweest. Nu kom ik net thuis en heeft mijn man per ongeluk een 'verkeerde' fles gegeven aan ons zoontje. Lucas krijgt overdag flessen van 150/5 en om 23 uur 1x een fles van 180/6. Nu had ik twee flessen klaargezet met water, één van 150 ml voor 19 uur en één van 180ml voor 23 uur. Nu heeft mijn man niet goed gekeken en heeft de fles van 180 gepakt en daar 5 schepjes ingedaan (met 1 schep nutriton). (grrr mannen :x, en dan had ik alles zo netjes klaargezet en uitgelegd). De fles die hij nu gegeven heeft was dus niet goed in verhouding.... maar is dit nu erg? Kan Lucas hier last van krijgen? En mag ik nu vanavond toch nog 180/6 geven? Hopelijk weten jullie dat?!
Krijgt hij geen last van denk ik hoor, misschien eerder trek, maar het is al bijna 23.00, dus dat valt ook mee. Ik zou 180/6 maken zo en dan zie je wel hoeveel hij op kan. Het gaat om het aantal schepjes waar een max aan zit, niet het aantal cc. Wij werden bijv een tijdje geadviseerd 20 cc water extra te doen ivm met moeilijke ontlasting.
Hij heeft iig genoeg vocht binnen en kan misschien nog wel wat lekkerder poepen ook... Extra water kan geen kwaad hoor, zolang je maar niet over de 30 schepjes voeding per etmaal heen komt is er geen probleem.
Gelukkig heeft hij er geen last van gehad. Vannacht kwam hij echter wel 1,5 uur eerder, maar dat kan ook toeval zijn geweest. Zijn poepluier vanmorgen zag er hetzelfde uit! Gelukkig dus, ik maakte me wel zorgen omdat ik bang was dat hij hier enorm diarree van zou krijgen of zo...
Jou man doet het dan nog beter als de mijne De mijne gaf laatst bambix 8 granen 12+ aan onze dochter ipv rijstebloem in de fles... Dat was helemaal drama... Maarja, tis gebeurd en je kan het niet terug draaien Je zoontje kan wat dunnere poep hebben en eerder honger maar verder kan het niet zo hee veel kwaad.
Kan echt geen kwaad. In de zomer gaf ik m'n dochter wel eens 60 cc water omdat het zo warm was en ze na 2 uur weer dorst had
Geeft niks hoor! En als je per ongeluk een keer te veel schepjes geeft is er ook geen man overboord. Dat is pas erg als je stelselmatig teveel geeft.