Dreumes eet slecht. Heeft er iemand tips met eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door bby3, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    Hallo , hier is het al een aantal weken drama met eten.
    hiervoor luste alles en at goed op brood na.
    nu eet ze alleen nog gebakken aardappel vistiks en broccoli en frambozen en het meeste maakt ze fijn en spuugt ze weer uit. Of gooit t op de grond
    een rijstewafel knaagt ze wat op maar gaat niet veel in

dit is dr schema nu ongeveer

09.00/09.30 fles 210 met granen
    10.30 krijgt ze knijpfruit wat soms wel maar vaak niet op is aa t eind vd dag
    12.00/12.30 boterham waar ze ong 2 a 3 mini stukjes van eet..en ze knaagt een paar mini hapjes van een cracker
    14.30/15.00 fles 210 met granen
    18.00 avond eten en daarna fruit..als t iets anders is als bovenstaande eet ze nix anders een paar happen
    20.00 fles 210 met granen.

paar maanden geleden at ze veel meer en at alles maar nu lijkt er nix te werken
    Middag fles weg eet ze niet meer gaat ze alleen mopperen
    pap van een lepel wil ze ook max 3 happen

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wellicht dat die flessen heel veel vullen? 3 x een fles met 210 granen is wel erg veel! Ze is nu op een leeftijd dat het groeien niet meer zo heel snel gaat, dus hebben ze ook (relatief gezien) minder voedsel nodig.

Ik zou in ieder geval de middagfles vervangen door water/thee en een tussendoortje (fruit, cracker, koekje etc.).

3. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    Tot 11 maanden at ze heel goed met 3 flessen..
    hebnwel vaker problemen gehad met eten..eerst flessen weigeren..daarna potjes met i maanden wilde ze niet meer. ? Toen alles zelf vers laten eten e n ging goed tot vorige maand.
    Fruit wil ze meestal alleen savonds en dan frambozen
    eerst kreegze t smorgens maar wilde ze niet meer

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#4 MMarianne, 27 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2013
    Niet tot nauwelijks eten is ook een bekende fase, hier een goeie eter maar gaat sinds dat ie een maand of 15 is regelmatig zonder avondeten naar bed.

Vind de flessen ook wel groot en veel. Zou in ieder geval de middagfles eraf halen en die vervangen door een tussendoortje (fruit of koekje) en sap. Knijpfruit is makkelijk voor onderweg en zou ik dus vervangen door echt fruit en misschien ook de ochtendfles verkleinen, gaat ze misschien ook beter brood eten om 12 uur. Als ie hier zo laat wakker wordt geef ik ook wel een mandarijntje na het broodje van 12 uur ipv fruit om half elf. Die eerste drie eetmomenten zitten anders wel heel dicht op elkaar, zeker met zo'n zwaar ontbijt.

Zou meer gaan toewerken naar een normaal eetschema van drie hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes...

09.00/09.30 fles/bord pap (150) of broodje + gewone melk
    10.30 fruit (of fruit met het broodje van 12 uur)
    12.00/12.30 broodje + gewone melk
    14.30/15.00 tussendoortje (koekje/rozijntjes/fruit) + sap
    18.00 avondeten + toetje
    20.00 fles 150/5 (is in principe ook niet meer nodig, werd hier toen de nutrilon op was vervangen door een klein flesje gewone warme melk)

5. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ze nog teveel flessen krijgt. Ik zou eens kijken wat er gebeurd als je een fles schrapt. Op deze leeftijd hebben kinderen veel minder voedingsstoffen nodig als het 1e jaar omdat ze veel minder hard groeien. Als zij eigenlijk al voldoende voeding haalt uit haar flessen (630ml is erg veel 300 is eigenlijk normaal bij een jaar) is het logisch dat zij het niet nodig acht voedingsstoffen te halen uit andere bronnen.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zo, wat veel melk, pfoe, dan zou ik ook geen honger meer hebben.

Wat iemand hierboven al schreef, overgaan naar een normaal schema met ontbijt, lunch en avondeten met toetje (ongezoete yoghurt of kwark) en daarnaast twee tussendoortjes (1 keer fruit (geen knijpfruit maar gewoon gesneden fruit) en 1 keer een 'koekje' (rijstwafel, soepstengel, wat jij wil)). Alle momenten aanbieden, blijven varieren en eet ze niet? Dan maar niet maar dan ook niets anders geven tot het volgende eetmoment. Zo wennen ze aan die eetmomenten en krijgen ze ook trek rond zo'n moment. Qua melk zou ik de fles helemaal weglaten en gewoon bij het eten een bekertje of rietjesbeker melk geven.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Drie reusachtige papflessen met één jaar? Wow... Ik zou die papflessen per direct stoppen en haar normaal eten geven. Brood met daarna melk uit een open beker of tuitbeker. Ze is geen 7 maanden meer...

8. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    ik ga het vandaag proberen met 2flessen..ze heeft vandaag lukt niet..zonder een hoop granen weigert ze melk..ze heeft nutramigen 2nudr fles smorgens 150 van op en een halve cracker en 3hapjes boterham en flesje diksap..dr melk uit n beker oid geven lukt niet zonder een hoop granenlust ze t niet.ze krijgt nutramigen 2 kan ook geen gewone melk of yoghurt geven...als ze overdag bijna nix wil word ze nachts wakker met honger ondanks 3flessen..brood wil ze vanaf t begin al heel slecht eten..

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    3 papflessen per dag? Pfoe... ik zou dat eerst eens minderen voordat ik zou zeggen dat mijn kind slecht eet. Dat zijn al 3
    maaltijden namelijk.

Wat dacht je van 1 x pap per dag? Hier geef ik 's ochtends 90 ml pap (met 90 ml melk bedoel ik) en dan een boterham er bij. Dan nog een broodmaaltijd en een warme maaltijd.
    Wellicht dat je liever de pap voor 's avonds hebt, dan kun je 's ochtends een halve fles melk geven bij de boterham.

Ik lees wel dat je dochter geen gewone melk meer wil.... dat is gewenning omdat ze niets anders dan papflessen meer kreeg lijkt me. Ik zou toch proberen door te zetten, of anders met halve papflessen gaan werken en de pap steeds dunner maken, dus steeds minder granen erin. Je zult toch honger moeten 'kweken' wil ze weer andere dingen gaan eten.

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik ben het met mijn voorgangsters eens: het is wel erg veel pap! Probeer zelf die hoeveelheid eens weg te werken en daarnaast nog gewoon te eten ;)

Het valt me op dat je met name in de ochtend in een relatief kort tijdsbestek veel aanbiedt: in 3 uur tijd een flinke papfles, fruit en dan nog brood. Mijn jongste eet ook slecht brood als er zo'n korte tijd tussenzit. Gewoon om 13.00 eens het brood aanbieden. Snijd je het brood nog in stukjes? Mijn kinderen wilden op een gegeven moment ook geen brood meer eten als het in stukjes was gesneden. Klapte je hetzelfde broodje dubbel dan aten ze prima ;)

Waarom geef je eigenlijk knijpfruit? Je kindje heeft ondertussen wel de leeftijd dat het gewoon fruit dat aan stukken is gesneden prima moet kunnen handelen. Is ook een stuk beter voor de spraakontwikkeling dan gepureerd voedsel ;)

11. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    als ik brood heel geef maakt ze er stukjes van en gooit t ook op de grond.
    vandaag 2flessen gedaan. ze heeft smiddags nog n halve cracker op en stukje ontbijt koek.
    avond eten heeft ze paar hapjes op
    daarna nog een stukje banaan en frambozen.

flessen zonder granen heeft ze sinds 4 maanden geweigerd toen moest er rijstebloem vanille door voor ze t dronk..maar pas sinds 6maanden met andere granen ging t beter.

maar nutramigen is ook niet erg lekker.

smorgens wil ze geen fruit daarom nu na t avond eten..
    de knijpfruit hoeft ze ook niet altijd.

dr flessen gaan niet altijd helemaal op. die in de avond vaak wel
    ochtends verschild erg. smiddags weer wel vaak leeg
    ga het proberen om die weg te laten. ze heeft al een x op 2flessen gezeten maar omdat ze geen brood wilde was hij weer terug.

soms als ze vroeg gaat slapen omdat ze vroeg wakker was heeft ze rond 2u h3 brood maar eet ze max n halve boterham terwijl er dan toch veel tijd tussen zit

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Wow, kind is 1 jaar geweest, en dan nog 3x een reuze fles ?? En dan ook nog met granen ???
    Nee sorry, dan zou ik zelf ook geen behoefte meer hebben aan ander eten.
    630 cc is wel heel erg veel bij 1 jaar.
    300 cc is wat ze nodig hebben, en jij zit er al met meer dan de helft overheen.
    Zou toch die flessen eens minderen, en dan 200cc melk geven, en na het warm eten 100 gram aan toetje.
    Vraag me uberhaupt al af waarom je nog 2 of 3 flessen van 210 geeft ??? 1 fles is al voldoende.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon blijven aanbieden ook al eet ze het niet, brood, ander fruit...blijven afwisselen en varieren.

14. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Even een vraagje he hier het zelfde qua eten de weinig eten fase. Maar ze komt dan s'avonds laat of ' s'nachts voor een fles en niet geven is geen optie dan is het krijsen tot en met. Hoe ga je daarmee om op redt die van jou het zonder maaltijd tot de volgende ochtend.

Vind het wel lastig soms want ben ook van mening wil je niet eten heb je pech.
    Hier wel eentje die sowieso elke ochtend vrij vroeg wakker wordt van de honger en het is niet uit gewoonte hebben we uitgeprobeerd want als ze s' nachts of s'avonds laat 23:00 plus nog eet dan slaapt ze langer.:cool:

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ja lastige situatie. hier ook wil je niet eten, dan pech en dan niets...
    maarja als ze dan s nachts (weer) gaan komen van de honger heb je er niet zo veel aan.. jezelf misschien nog wel t hardst want dan slaap je dus zelf ook niet!
    dus dan zou ik wel een alternatief bieden, maar ik ben niet zo van die fles melk na de 1e verjaardag... geef ze dan een boterham, fruit, drinken weet ik veel maar die fles is zo slecht voor kinderen!

16. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    Ze krijgt hem smorgens omdat ze dan nog lui is. En ze brood niet wil en als ze t eet ben heeel lang bezig voor ze 3 happen op heeft.
    verder heeft ze ook medicijnen en ze is gewend datze die voor de fles is een mini flesje krijg en probeer ik dat in een a dere volgorde is het een heel gevecht. En savonds heeft ze ook echt nnog honger en ze valt na de fles makkelijer in slaap en slapen is ook drama hier

als ze geen avond eten eet dan is ze hier ondanks dr fles erna ook tussen 2 &4 wakker en heeft ook honger en kom dan zelfs op 4 flessen

heb niet t idee dat ze van dr flessen heel vol zit zodat ze daarom verder nix eet
    de dieetist zei dat de fles smiddags mocht amaar moest min 2 uur tussen avond eten zitten

ik probeer morgen nog een x of ik de fles smiddags weg kan laten

vind het alleen vervelends dat ze maar een paar dingen meer lust

17. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0

Het lijkt mij sterk dat ze er niet vol van zit, aangezien het 3 mega flessen zijn, en dus eigenlijk 3 maaltijden al zijn, zeker met die granen er in. Dat vult als een bom.
    Dus lijkt me sterk als het kindje daar niet vol van zit :(
    Sowieso is 3x 210cc veel hoor :$

18. topper12

topper12 Niet meer actief

In dat geval zou ik toch gewoon eens advies inwinnen bij het cb of een huis/kinderarts. Ik las dat je kindje ook medicijnen krijgt, dus neem aan dat je dan sowieso al bij "een arts loopt". Wij kunnen wel goedbedoelde adviezen geven, maar we zijn moeders en geen experts ;)

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaat het niet eten niet ten koste van z'n nachtrust. Hij krijgt overigens wel altijd een toetje en een klein bekertje melk voor het slapen gaan.

Zou het wel ten koste van de nachtrust gaan zou ik denk ik niet voor een fles kiezen, eerder iets van fruit voor het slapen gaan...wel na het eten zodat het niet als alternatief van het avondeten gezien wordt zeg maar?!

20. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    Ze loopt bij 2 kinderartsen en ook bij de dieetist
    24 januari moet ze naar de kinderarts en 6 jan neemt de dieetist contact op
    wat zij zei zelf een bord geven werkt tot nu toe niet dan gaat alles in 1 x op de grond ipv in stukjes

vandaag weer 2 flessen maar ze gaat er niet meet van eten
    dit had ze vandaag

08.20 flesmet granen had ze 150 van op
    12.00 1/4 van een mini wit bolletje en sap en hap van geroosterd boterhammetje van bolletje
    14.00 1/4 van een mini pijnenburgreepje
    15.30 nijntje koekje
    18.00 6 frietjes en een hapje frikadel
    en 3 druiven en sap
    20.30 fles met granen

niet erg gezond naar gingen op visite en bleven onverwachts daar eten

Deel Deze Pagina