Welke FLES voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door ProudMum, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Ik ben me een beetje aan het orienteren op de soorten flesvoedingen die er zijn.

    Naast alle merken zijn er ook die tegen krampjes, HA, voor hongerige baby's e.d

    Nu zegt de 1 in mijn omgeving dat ik moet beginnen met de gewone voeding, de ander zegt dat ik gelijk die tegen krampjes moet nemen weer een ander zegt HA.

    Het is de bedoeling dat ik geen borst ga geven dus dan valt de HA al af toch?

    Maar wat vinden jullie?
     
  2. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Als één van jullie een allergie schijnt HA wel beter te zijn, omdat je daarmee (meer) kunt voorkomen dat ze ook allergisch worden heb ik begrepen. Wij hebben HA van Nutrilon gebruikt, maar dat stonk echt verschrikkelijk en is behoorlijk wat duurder dan van Friso. Als jullie niet allergisch zijn, kun je met gewone voeding beginnen. Kruidvat heeft volgens mij alle soorten voeding die de andere merken ook hebben en ik lees er hier veel positieve verhalen over. Het schijnt niet zo goed te zijn om (regelmatig) te wisselen van het merk/soort voeding, dus als HA niet nodig is kun je misschien met de normale van Kruidvat beginnen, want die is het goedkoopst (anders zit je aan een duur merk "vast").

    Groeten Zwangie
     
  3. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    wij hebben gelukkig geen van beiden een allergie in de famillie.

    zal de kraamhulp dan geen commentaar hebben als je voeding van het kuidvat koopt?
     
  4. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Dat zal toch wel niet... waarom zou ze dat doen? Er is trouwens een heel topic over de kruidvatvoeding en dat is echt wel behoorlijk positief. Trouwens, een kraamhulp geeft je advies over verzorging en veiligheid (en verzorgt natuurlijk...) en ik kan me voorstellen dat ze kritiek zou kunnen uiten als je iets heel gevaarlijks van plan bent, maar Kruidvatvoeding valt toch niet echt in de categorie gevaarlijk lijkt me :D .
    Jij bepaalt wat je met je kindje doet hoor, niet de kraamhulp, die is er echt alleen voor advies.
     
  5. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    ok, bedankt voor je andwoord!
     
  6. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Als je evt. een pak kruidvadvoeding wil. pb. me maar, heb nl. nog een hele pak over!
    Ben zelf overgestapt ( ivm. niet verzadigend voor mijn dochter), beviel mij de eerste 4 weken prima, en zou anders bij het merk blijven, maar helaas.
     
  7. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Het CSB en mijn kraamhulp zeiden beide dat Kruidvat- voeding ook erg goed was hoor ;) , dat de meeste baby's het daar ook goed op doen.
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    HA voeding is niet bedoeld voor kinderen die borstvoeding krijgen, maar voor kinderen die een verhoogde kans op koemelkeiwitreacties hebben.

    Als jij, je man, jullie ouders of broers of zussen last hebben van: eczeem, hooikoorts, astma, huidproblemen of een allergie, dan kun je het beste meteen beginnen met HA-voeding.

    Kwa merk kun je gewoon de goedkoopste kopen want er is geen verschil in kwaliteit. De kraamverzorgster al je daar heus niet op aankijken.
     
  9. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    moet ik dan de normale nemen of gelijk beginnen met die tegen krampjes?
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ikzelf zou gewoon de normale gaan proberen..
     
  11. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Gewoon beginnen met de normale.

    Hier voor alle 3 Friso gebruikt en zeer tevreden!
     
  12. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Met de gewone beginnen als er verder geen reden voor HA ofzo is.
    Al is het alleen om de prijsverschillen! Als je kindje erge krampen krijgt of gaat spugen heb je zo andere voeding gekocht.
     
  13. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik ben begonnen met gewone Nutrilon. Omdat Hugo flink spuugde ben ik (in overleg met CB) overgegaan op Omneo. Hier geen verbetering mee!
    Toen (op eigen initiatief) overgestapt op Friso Comfort en het spugen werd 'n heel stuk minder!
    Ik zweer vanaf dat moment bij Friso Comfort.
    Maar ik zou altijd beginnen met "gewone" poeder!
    Dit is sowieso goedkoper en je kunt altijd nog overstappen op iets anders....

    succes ermee,

    Groetjes Niki
     
  14. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik denk dat je het beste met friso comfort kan beginnen scheelt je alvast wat huiluurtjes denk ik van de darmkrampjes hier beviel het erg goed iig.
     
  15. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    het kan dus geen kwaad als je direct met comfort begint?
     
  16. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Is het zo dat er geen verschil is n kv onderling? Ik ben niet bepaald een kv deskundige, maar ik zie dan weer wel kv reclames. En er zijn fabricanten die tegenwoordig toch extra stoffen in de kv stoppen om het nog meer op moedermelk te laten lijken. (prebiotica). En ik weet niet of alle fabricanten dat doen. Misschien voor a.s kv-gevers wel een punt om naar te kijken?
     
  17. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief


    Jawel en daarom koos ik voor nutrilon, echter Iman werd doodziek van die voeding :confused:
    En las op internet nog meer kinderen na het vernieuwde receptuur :(
    Toen overgestapt naar Friso en nergens meer last van!
    Ik heb dus mijn twijfels bij die 'nieuwe' voedingen...
     
  18. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    jeetje sweetangel! dat had ik nooit verwacht van Nutrilon
     
  19. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    ligt ook niet zozeer aan de nutrilon maar aan je kindje ieder kindje reageert anders op voeding het is dus even proberen net zoals met de keuze van de fles en de speen.
     
  20. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    klopt, dat begreep ik eigenlijk ook wel. maar het was meer de verbazing omdat je meestal wel goede dingenvan nutrilon hoort
     

Deel Deze Pagina