Welke FLES voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door ProudMum, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Dat lijkt me naar vooral omdat ze zeggen dat het zoveel beter is voor het kind he...
    Maar goed ik begrijp dus wel dat er verschil is in receptuur van de verschillende merken en dat je dus wel ff moet kijken wat je wilt voor je kind? En dat gaat dan vooral om de toevoegingen. de basis van alle voedingen zal neem ik aan wel het zelfde zijn niet?
     
  2. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Wij zitten aan de Friso 1.
    In het ziekenhuis kreeg ze al (vloeibare) Friso, dus hebben we eigenlijk niet nagedacht over welk merk we gingen kopen.
    Onze meid heeft geen problemen met Friso.
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja want tegen het oude receptuur kon ze wel!
    Sinds het vernieuwde receptuur was werd ze ziek.
    Bij nutrilon zeiden ze dat ik moest volhouden, maar ze werd alleen zieker. Toen op aanraden van t CB in 1 keer overgestapt op friso en na 3 flesjes was alles over :confused:

    T ligt idd aan de toevoegingen, de basis is hetzelfde!
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

     
  5. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    hmm dan denk ik toch maar dat ik voor Friso ga

    maarja, dan de vraag; gewoon of comfort
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, er waren aardig wat kinderen die er nogal heftig op reageerden. Vanwege die vezels is de Nutricia na klachten in Nieuwzeeland dan ook van de markt gehaald.
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De wettelijke eisen waar voeding aan moet voldoen zijn echt HEEL erg streng. Vandaar dat er in kwaliteit geen verschil is. Alle merken zijn van goede kwaliteit anders mogen ze niet verkocht worden.

    Op het moment wordt er wel flink geexperimenteerd met allerlei toevoegingen. In een hoop landen (bijvoorbeeld VS) zijn die nog helemaal niet toegestaan, en worden ze pas toegelaten als na een aantal jaar hier proberen er geen nadelige gevolgen zijn.
    Maar dat is vooral bij de duurdere voedingen zo. De goedkope voedingen zijn gewoon stabiel en van goede kwaliteit.
     
  8. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ziek? :confused: Waar had ze last van dan?
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik weet niet wat Sweetangels kindje had, maar de kinderen die er problemen mee hadden kregen last van heftige krampen en diarree die niet na een paar dagen wegging.
    In Nieuwzeeland hebben ouders klachten bij hun Keuringsdienst van Waren neergelegd, die vervolgens tegen het product adviseerde.
     
  10. Ik geef nutrilon hypo allergeen, wij hebben allebei een allergie vandaar.
    Sem doet het perfect op de nutrilon, toen hij net geboren was gaf ik Friso hypo (net als dat ik mijn dochter altijd had gegeven) maar daar reageerde hij niet goed op, veel huilen kramp en dunne ontlasting, toen rade de vk aan om over te stappen op hypo van een ander merk.
    En op nutrilon doet hij het perfect!
     
  11. sim

    sim Niet meer actief

    elijah kon niet tegen nutrilon, hij ging er heel erg van spugen (zelfs van de omneo) ik ben weer terug gegaan naar friso (en dan de comfort die is ook tegen krampjes) en die beviel super goed, nu krijgt hij extra van friso en straks als het spugen wat minder wordt ga ik over op normaal, maar alle van friso bevallen super goed..
     
  12. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik gaf Friso HA, omdat dat beter te combineren zou zijn met BV. Dat heb ik echter maar twee dagen gedaan en toen gaf ik al volledige FV.

    Nu, na twee weken, heeft Siem veel last van krampjes, soms van spugen en hij zit de hele tijd te 'drukken' en te kreunen. Ga nu overstappen naar Friso Comfort en kijk dat weer minstens 2 weken aan. De poepluiers bij Friso HA stinken enorm en de ontlasting ziet groen. Als dat met Comfort over is, dan zou ik dus Comfort adviseren ;)

    Maar gewone voeding zou natuurlijk ook prima kunnen zijn. Terugkijkend had ik daar mee willen beginnen. Pas als er reden is tot speciale voeding, kun je het altijd nog nemen. Iemand schreef ooit dat de HA minder activiteit van de darmpjes vereist, dus dat dat ook juist problemen kan geven.
    Siem heeft nu last van krampjes en spugen, vandaar de Comfort. Als dat een poos goed gaat, ga ik naar gewone voeding.

    Succes met kiezen!
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    HA is niet makkelijker te combineren met BV. HA wordt alleen vaak gecombineerd met BV, omdat BV iets vaker gegeven wordt aan kinderen met een verhoogde kans op allergie.
    HA geef je vanaf de geboorte als een van de ouders, grootouders, ooms, tantes, broers of zussen last heeft van hooikoorts, eczeem, chronische darmaandoeningen, astma of allergie.
     
  14. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb zelf lactose-intollerantie, maar dat openbaarde zich pas in mijn puberteit. Dus met Siem is er nog geen reden om daar nu rekening mee te houden. Is overigens sowieso een intollerantie die zich pas vanaf ca. een jaar openbaart, is mij altijd verteld. Voor ons dus geen reden meer tot HA-voeding.
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De meeste mensen krijgen vanzelf een lactose-intolerantie als ze na hun 3e jaar voor langere tijd geen koemelk krijgen.
    Er is zijn wel verschillende soorten LI. Sommige zijn erfelijk (die waarbij het enzym lactase in de darmen niet aangemaakt wordt).
    Die krampen geven wel te denken, hou dat goed in de gaten en als je bij een arts of CB komt, ook vermelden dat je LI bent. Soms kan het namelijk ook op jongere leeftijd al komen. Je kunt dan voor een voeding lactase geven (wordt meestal bij bv gedaan) of over op een lactosevrije voeding.
     
  16. jeannet

    jeannet Actief lid

    4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw

    wij geven kruitvat exstra car 1 aan onze dochter en dit bevalt echt prima :p
     
  17. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Als ik jou was zou ik gewoon met de standaard beginnen. Overstappen kan altijd. Het ene kindje reageerd anders op de comfort dan het andere. Mijn zoon bijvoorbeeld kreeg op een gegeven moment comfort ivm spugen. Dit hielp erg goed en hij kon er heerlijk van poepen. Toen mijn dochter last kreeg van harde poep ben ik ook overgestapt op de comfort, maar zij kreeg er alleen maar meer kramp van en werkelijk waar keiharde poep....

    Dus gewoon beginnen met de standaard en pas bij eventuele problemen, die dus helemaal niet hoeven te ontstaan, zou ik overstappen naar speciale voeding..
     
  18. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    dan ga ik toch maar voor de normale. bedankt meiden!
     
  19. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    wel vraag ik me nou af wat beter is. Nutrilon of Friso. ik weet dat in beiden geen verschil zit, moet ik dan voor het goedkoopste gaan?
     
  20. Dat is even kijken wat je kindje wil zeg maar, Sem kreeg verstoppingen van friso normaal, en krijgt nu nutrilon standaard, maar de merken zijn volgens mij allebei gewoon goed.
     

Deel Deze Pagina