Even een vraagje van een kersverse moeder! Mijn dochter is 6 dagen oud en drinkt nu 80 cc binnen 5 minuten leeg. Ik heb avent en difrax flessen en een 123 speen van bibi maar niets helpt. Heeft iemand voor mij de gouden tip welke fles ik kan kopen zodat ze niet zo snel kan gaan? Ze heeft nu heel de tijd zulke darmkrampen dat ik het echt zo zielig vind. En heel de tijd de fles terug trekken werkt ook al niet echt... Alvast heel erg bedankt voor de tips... Liefs, Beatrice
Het ligt niet zozeer aan de fles, maar aan de speen waardoor het drinken snel of langzaam gaat. Heb je al meer spenen geprobeerd? Anders zou je wat spenen moeten proberen in de kleinste maat. Een 3 standenspeen is op stand 1 volgens mij altijd sneller dan de kleinste maat speen.
Ik meen me te herinneren dat de S speen van Difrax een groter gaatje heeft dan de 1 speen van Avent. De 1 speen is ook de speen die bij de fles zit als je hem koopt geloof ik... De 123 speen zou ik nog even in de kast laten liggen, die heb ik eigenlijk pas nodig gehad toen Jelle naar de opvolgmelk ging, die is nl wat dikker dan de nr 1.
Ik heb difrax flessen, en met de S-speen dronk mijn meisje ook binnen 5 minuten haar flessen leeg. Ik heb nu de dental speen gekocht, maatje S en nu doet ze er 20-30 minuten over. Deze vorm van de speen is anders dan de normale speen die bij de flessen zit.
Ik zou de nr. 1 speen van avent proberen. Bij de flessen van avent zit niet altijd standaard nr 1. Bij ons zat er nr 2 bij. De nummer 1 hebben we er zelf bij gekocht. De 123 speen hebben we pas in gebruik genomen toen hij ong 4 maanden was.
Die Tommee Tippee fles met bijbehorende speen met het kleinste gaatje ging hier het langzaamst. Ik had al die van Difrax en Avent geprobeerd in de kleinste versie, maar die slurpte ze nog binnen no-time leeg.