Hidde eet sinds afgelopen weekend een boterhammetje (vooral nog korstjes!) tussen de middag. Nu lijkt het mij goed voor hem dat hij dan ook wat gaat drinken naast de bv. Hij krijgt afgekolfde melk (als ik er dus niet ben) in een dr. Brown fles met speentje 1. Dat gaat nog steeds goed. Ik heb water, slappe rooibosthee en erg aangelengde diksap geprobeerd, in de dr. brown fles, een avent fles met speentje 2 en een tuitbeker, maar allemaal zonder succes! Het gekke is dat hij 2 weken geleden toen het zo warm was wel 1 dag wat verdunde appelsap heeft gedronken uit de avent fles, de dagen erna niet meer... Welke flessen gebruiken jullie voor het drinken en zijn dan andere flessen dan voor de melk?
Had je een tuitbeker met harde of zachte tuit? Hier wilde ze alleen een zachte (van Nuby). O en bij 7 maanden zou ik ook gaan oefenen met een beker. Mijn dochter vond een drinkbeker reuze interessant. Op het KDV was ze de jongste en zag ze iedereen uit een beker drinken, daar weigerde ze de tuit en fles al heel snel .
Een tuitgevel met zachte tuit is een goed idee! Hij weet niet zo wat te doen met dat harde ding. Zonet wel 100 cc verdunde appelsap gedronken uit een Medela flesje met speentje 1. Die kan hij zelf ook makkelijk vasthouden.
Geen fles. Hij is al te oud, gewoon beker geven (en die eerste tijd zelf voor je kind vasthouden). Op zich is water of thee nog helemaal niet nodig als je gewoon op verzoek aanlegt, maar het mag natuurlijk wel, om te oefenen. Zelf zag ik de toegevoegde waarde van (dik)sappen niet, dus die kregen ze gewoon niet.
Ik had een difrax oefenbeker. Bij de gastouder kreeg ze het eerst nog in een avent flesje. Rond 8 maanden ook een rietjesbeker.
Oefenen met een gewoon bekertje aan tafel (zo'n gekleurde plastic van de Ikea gebruiken wij) en voor tijdens het spelen en onderweg een rietjesbeker van de Hema.
Tot 9 maanden gaf ik de tuitbeker van avent voor water en vanaf 9 maanden een difrax oefenbeker. Vanaf een jaar alles uit de beker.
Beker wordt het dus het gaat mij er vooral om dat hij leert iets te drinken bij de boterham. Veel hoeft het niet te zijn, mijn melk is nog favoriet! Hij is wel met 34 weken geboren en ik merk dat zijn motoriek nog niet die van een baby van 7 maanden is, al kan hij wel boterhammen eten als de beste!
Geen.. oefenen met een beker en voor het gemak een tuitbeker en wat later een rietjesbeker. Flessen zijn voor melk in mijn optiek en ook niet voor de eeuwigheid.
Hier lukt een gewone beker nog niet altijd; 9 van de 10 keer zit ze er met haar handen in en is helemaal nat. De rietjes van de Hema is een succes hier dat gaat heel goed had ze ook in 1 keer door. Een tuitbeker heeft ze nooit gesnapt.
Flessen zijn voor melk, bekers voor water en thee. Mijn ventje kan nu uit een antilekbekertje met hard tuit drinken, maar dat heeft eventjes geduurd totdat hij het snapte. Ik blijf 2x per dag oefenen met een beker, heeft hij altijd leuk gevonden om uit te drinken. De antilekbeker is ook altijd feest
Ik lees even mee aangezien mijn dochter van 7 maanden echt niet weet wat ze met een tuitbeker aan moet (is die van Avent voor baby's vanaf 6 maanden). Begrijp ik het goed dat een rietjesbeker makkelijker te snappen is? En volgens dirksmama meteen al oefenen met een gewone beker, zijn daar meer voorstanders van? Het lijkt me zo vroeg, ze is nog zo klein