Kraamcadeautje

Discussie in 'Prematuur' gestart door tummetje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heey meiden!

Ik denk dat deze bij babyuitzet hoort, maar dit is een specifieke vraag voor de prematuurmama's ;)

Heb even een vraagje aan jullie.. ik heb vorige week een nichtje erbij gekregen, na 32 weken zwangerschap.
    Nu had ik al kleertjes gekocht in maat 68, maar daar past ze nog laaaang niet in denk ik :rolleyes:
    Welke maat is dan het handigste om te geven? maatje 44, 50 of is er daar tussen in nog iets?

Bij welke winkels kan ik daar het beste voor kijken (webwinkel mag ook), een prenatal hebben we hier helaas niet :(

alvast bedankt!

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi hoi,

Op www.liefwinkel.nl staan hele leuke prematuurpakjes. In maatjes 44,48 en 50. Mijn zoontje is met 34 weken geboren en had toen maatje 44 aan (hij was 1700 gram).

Succes! Josie

3. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Bij de c&a hebben ze ook lieve prematuur-pakjes en bij de h&m ook. Weet je hoe lang het kindje is? Daar zou je de maat op aan kunnen passen of misschien iets groter ( in de couv hebben de meeste kindjes nog geen kleertjes aan).

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    prenetal heeft het ook, ook maat 48

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mijn zoon is met 31 weken en 5 dagen geboren en was 40 cm en 1820 gram. Hij mocht eerst nog geen kleertjes aan in de couv. Na een week mocht hij een romper aan en pas in een gewoon wiegje andere kleertjes. Hij heeft nog heel lang (ook toen hij al thuis was) maat 44 aan gehad. Dat was in het begin veel te groot!
    Lief dat je hier aan denkt, want het stak mij wel dat niemand begreep dat mijn kind anders was dan andere pasgeborenen. Hij heeft kleertjes gekregen waar hij nu pas (!) in kan!
    Wij hadden veel van prenatal. De V&D kleertjes in maat 44 vallen erg groot. Op kleertjes.com verkopen ze ook wel wat prematuren maatjes, hoewel niet veel en veel wit/uni kleuren.

Succes en feliciteer de mamma!

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Bij ons had prenatal geen tussen maat alleen 44 en 50.
    Damian droeg maat 44 toen hij geboren werd , toen hij in maat 46 zat ben ik naar prenatal gegaan om te vragen of ze ook deze maat hadden.
    Nee dat bestaat niet zegt ze doodleuk.
    Kzeg nou hij heeft nu toch echt een pakje maat 46 aan.. oh.. nou hier bestaat t niet (doos :p)

C&A hebben wij tussenmaatjes 46 en 48 vandaan.. kan je opzich best leuk slagen.
    Wij hebben veel grote kleren gekregen maar damian is nu 7 maanden en heeft nog steeds maat 62 aan.

Gefeliciteerd met je nichtje!

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    hihi thnx voor jullie reacties! ik ga even overal snuffelen en dat moet wel lukken denk ik :D

geloof dat ze 45 cm is en 2000 gram, denk dat maat 46 het handigste is dan? (als er geen doos zegt dat het niet bestaat :) )

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    hahahah zoiets jah!
    Ik denk dat je idd op 46 kunt beginnen.
    Ik was maar al te blij dat mijn buuf een 2ling had gehad , daar kon ik mooi de prematuur kleertjes van lenen.

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    Luka is geboren met 32 weken, en was 1 kilo en 35 cm, het kleinste pakje dat hij had was maatje 38!

rompertjes had hij in maatje 44 maar die waren nog te groot....

op google moet je eens zoeken naar de winkel van klijntje in Echt (limburg) zij verkopen vanaf mt 38....dus voor de echte kleine kindjes....

c&a en H&M en V & D hebben ook leuke prematuurkleertjes vanaf 42-44

groetjes,

Mirian

10. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Ons ventje is met een lengte van 46 cm geboren. Wij hebben hem gewoon kleertjes aangedaan van maatje 50. Ok, wel iets te groot, maar ze groeien juist dan ontzettend snel. Met de maatje 50 kleertjes heeft hij nog heel lang kunnen doen... Zit nu nog net in maatje 56.

Deel Deze Pagina