Mijn zoontje is nu 7,5 maand en zit op het volgende eetschema: 7:00 Fles 180+6 10:00 Fruit met water 12:00 Fles 180+6 16:00 Fles 180+5 (schepje minder zodat hij 's avonds schepje meer kan en de nacht doorkomt) 18:00 half potje groente 6+ 20:00 Fles 210+7 en 5 schepjes rijstebloem Alle flessen gaan nog steeds helemaal op, wel spuugt mijn zoontje nog veel dus blijft niet alles binnen. Nou vroeg ik mij af wanneer je eigenlijk de 4e fles gaat afbouwen. Hoe weet je of je kindje eraan toe is? Het lijkt me dat ik de fles van 16:00 dan moet gaan vervangen door drinken + liga/broodkorst etc? Iemand tips voor mij?
ik zou idd de fles van 16 uur eraf halen en dat wat sap en een liga oid aanbieden. Eventueel (mocht hij het niet redden) kun je misschien het potje groente iets naar voren halen. Anders is het misschien wel erg lang, van 12 tot 18. Ik zou het gewoon proberen, Succes!
de fles van 4 uur eruit halen en vervangen door een ander drankje b.v diksap zo heb ik het tenminste 2 weken geleden gedaan
Eigenlijk kun je het ook gewoon aan je kind overlaten. Je hoeft niet persé een fles minder aan te bieden, je mag ook gewoon alle flessen wat kleiner maken zodat hij over een dag minder opvolgmelk drinkt.