Schema 3 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kiki123, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ons meisje is nu 3 maanden oud. Ze slaapt regelmatig 8 uur door, maar dit doet als ze om 19 uur of 20 uur in bed wordt gelegd. Ze komt dan dus midden in de nacht voor een voeding. We hebben het nu ook een aantal keer geprobeerd door haar rond half 12/12 uur wakker voor een laatste fles maar die drinkt ze niet leeg (valt in slaap) en komt dan vervolgens weer na 4/5 uur, ze slaapt na die fles nooit die 8 uur door die ze wel slaapt als we haar door laten slapen. Heeft er iemand tips om de voeding zo te krijgen dat we het doorslapen naar de nacht kunnen verplaatsen? Ze krijgt trouwens flesvoeding!

Ben benieuwd hoe dat bij andere gaat!

Groetjes,
    Kiki

2. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Ons dochtertje doet precies hetzelfde! We hebben enkele keren geprobeerd een late fles te geven, maar met hetzelfde resultaat als jij beschrijft.. Dus krijgt ze ook al lang haar laatste fles rond 19:00/20:00 en dan nog steeds om 3:00... soms 4:00

Dus ik lees graag met je mee!;)

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bij ons heeft het geholpen om rijstebloemmeel bij zijn laatste voeding te doen.
    Hier begon het ook met steeds vastere slaap te zijn na 20 uur en steeds meer resten bij de laatste fles.
    Nu krijgt hij tussen de 19 en 20 zijn fles en maak ik hem sochtends om 7 uur wakker.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Helaas is het een vrij normaal iets en kan het wel een paar maanden duren voor je kindje dat ritme normaal heeft. Hier heb ik ook tot een maand of 4 een nachtvoeding om 5uur moeten geven maar ze sliep dan wel van 19.30-05.00 of ik nou een voeding om 22.30 gaf of niet, ze kwam altijd om 5 uur. Helaas dus toch iets om je bij neer te leggen, 's avonds lekker vroeg naar bed zodat je dan zelf ook wat rust pakt en dan de nachtvoeding. Slaapt ze daarna wel weer door?

5. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf hoeveel maanden mag je rijstebloemmeel toevoegen?

Op zich vind ik het ook geen ramp hoor (al zou het best lekker zijn om door te kunnen slapen ;)). Maar vind het ergens zo zielig om haar rond half 12/12 uur wakker te maken en weet ook niet zo goed of ik dat nou wel of niet moet doen. Tijdens die voeding valt ze dus eigelijk altijd in slaap als de fles niet leeg is en ook tijdens de nachtvoeding valt ze vaak tijdens het voeden in slaap en als dat niet gebeurd valt ze na de fles gelukkig altijd bijna meteen weer in slaap.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Op de verpakking staat vanaf 4 maanden.
    Maar je mag er ook al eerder mee beginnen.
    Ons zoontje is nu 3,5 maand en krijgt dit ook door zijn voeding.
    Je zou wat minder schepjes kunnen doen dan op wat er op de verpakking geadviseerd staat om te kijken of je kindje heir tegenkan (darmpjes)
    Wij hadden eerst ook maar 1 eetlepel erin gedaan (advies verpakking is 2/3 eetlepels) daarna hebben wij dit langzaam verhoogd na 2 schepjes.

7. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te weten :)! Moeten we maar eens gaan proberen!

8. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Wij hebben het gisteren toevallig geprobeerd (3,5 maand nu), maar bij ons was er geen vershil. Ook inderdaad wel maar 1 schepje eerst.

De nachtfles is ook geen ramp, ze slaapt meteen weer verder daarna. Maar als ik straks weer werken moet zou het wel lekker zijn om tot 6:00 door te mogen slapen..;)

9. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koop je dat gewoon mij de kruidvat of etos ofzo of moet je er voor naar de apotheek?

Ja, dan is het zeker lekker als ze doorslapen!

10. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Rijstebloem kun je zelfst bij een supermarkt kopen, maar ook de kruidvat ed hebben het hoor.
    Het is van Nestlé.

Hier weer rijstebloem geprobeer gisteren en ze had de fles van 19:00 overgeslagen, dus haar om 22:30 toch maar wakker gemaakt.
    Ze heeft een fles van 180+6 en 1 lepel rijstebloem opgedronken...maar weer om 3:30 evengoed een fles.
    Ik heb zelfst het idee dat ze iets onrustiger slaapt met rijstebloem, dus hier vanavond weer zonder ;).
    Zo blijf je bezig he..

11. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer hetzelfde. We hebben haar toch maar weer om 23.45 wakker gemaakt, fles ging niet leeg en wat ze dronk ging met moeite en vervolgens wilde ze om 2.45 weer een fles, die ook niet leeg ging. We gaan de rijstebloem eens even halen en kijken wat ze doet als ze rond 19 uur/20 uur de laatste fles krijgt (met en zonder rijstebloem) en we haar dan niet wakker maken.

Ook niet echt prettig als ze met rijstebloem onrustiger slaapt.

12. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Balen is dat he.. wij hebben haar op een gegeven moment ook niet meer wakker gemaakt om 23:00, dan vraagt ze er ook niet om en meldt ze zich om 3:00 weer. Ze krijgt dan ook al 5 flessen dus dat is voldoende.

Ben benieuwd bij jullie dan vanavond Kiki!

13. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hadden gisterenavond een verjaardag en waren rond half 12 thuis. Ze had om 18.15 een fles gegeven dus toen we thuis kwamen hebben we een 180/6 fles gegeven, die heeft ze niet helemaal leeggedronken. Vervolgens heeft ze wel tot 6 uur doorgeslapen :). Hoe is het bij jullie gegaan Heide? Heeft jullie meisje overdag al echte slaap en voedingstijden?

14. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Kiki: wat fijn zeg! Dat is al heel netjes he van 23:30 tot 6:00!

Wij zitten wel vaak rond dezelfde tijd met voedingen, maar nog niet echt een ritme te noemen.
    Meestal is het zoiets: 8:00-12:00-16:00-20:00-4:00
    En bij jullie?

Gisteren om 21:00 de laatste en vannacht 4:00 de eerste :).
    We zijn sinds vandaag begonnen zonder puckababy te slapen... tot nu toe gaat het best goed eigenlijk, dus ben benieuwd hoe de nacht nu gaat..

15. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gaat ook goed, van 21 tot 4!

Wij hebben nog niet hele erge vaste tijden. Over het algemeen komt ze overdag na 4,5/5 uur. Alleen wisselt het nog wel eens hoe laat ze voor de ochtendfles komt waardoor de rest van de dag dus ook niet altijd hetzelfde loopt. Maken jullie haar om 8 uur wakker voor een fles of kimt ze zelf meestal wel om de 4 uur?

Sliep ze onrustig dat ze in de puckababy lag? Spannend, de eerste nacht zonder...inderdaad afwachten hoe het dan gaat!

16. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Ja, ze maaide zichzelf wakker met d'r armpjes, nu ze wat ouder is lijkt het beter te gaan.
    Ze meldt zich om de 4 uur overdag, maar die van 20:00 dan weer niet.... vandaag ook om 16:30 fles gehad en slaapt nu nog erg vast. Lijkt erop alsof ze aan de nacht begonnen is... maar om 16:30 de laatste fles is wel erg vroeg! Daarom geven we haar nog een fles voor wij gaan slapen. Beetje lastig altijd, want hoe doe je het goed?

17. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Gisteravond werd ze om 22:30 wakker voor een fles en ze heeft daarna doorgeslapen tot 5:30!!:D Als het zo blijft ben ik al helemaal gelukkig.

18. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, wat goed! Dat zou echt lekker zijn als ze dat blijft volhouden.

Bij ons had ze om 20 uur een fles gehad, dat vind ik zo'n lastige tijd of we haar dan wel of niet aan wakker maken voordat we gaan slapen. Uiteindelijk niet gedaan, maar ze kwam om 2 uur en om 6 uur weer maar beide flessen heeft ze niet leeggedronken. Vanavond dus toch maar weer wakker maken als ze zelf niet komt.

19. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Kiki: hmm lastig inderdaad..is ze wel goed wakker dan als ze zich meldt? 20:00 is inderdaad een lastige tijd, kun je niet iets schuiven zodat je vroeger uitkomt? Bijv 19:00? Dan kun je er dan nog een geven voor jullie gaan slapen.

20. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide kleren was ze hard aan het huilen en behoorlijk wakker maar valt op een gegeven moment gewoon in slaap! Ze heeft nu om half 8 een fles gehad en dan maken we haar rond 12 uur maar weer wakker. Ben benieuwd hoe ze het vannacht gaat doen! Hoop voor je dat jullie meisje weer hetzelfde als afgelopen nacht doet :).

Deel Deze Pagina