Inslapen aan de borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door DeniseG1986, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hoi meiden, ik heb een vraagje

Mijn meisje is nu 10 wk en heel erg veel wakker. Overdag maakt ze met geluk 1 of 2 slaapjes. 's Avonds slaapt ze pas als wij naar bed gaan en slaapt ze in aan de borst. Als ik haar wakker weg leg begint ze echt te krijsen en raakt ze overstuur, dit geld voor overdag en 's avonds.
    Nu gaat ze binnenkort bij oma slapen en krijgt ze de fles, maar dan valt ze dus niet in slaap. Hoe los ik dit op???

Ook zou ik het prettig vinden als ze overdag wat meer slaapt en dan niet inslaapt aan de borst, hoe krijg ik dit voor elkaar???
    Ook ga ik vanaf januari weercaan het werk en dan zit ik dus ook met dit probleem

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.......

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier hebben de oppassen de eerste tijd toen ik aan het werk was heel veel rondgelopen met mijn kindje tot hij in slaap viel en ze hem in bed konden leggen..

3. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Mijn zoon valt ook graag aan de borst in slaap. Maar ik merk dat hij meer gaat spugen vanwege het vele drinken. Nu houd ik hem vast alsof ik de borst geef, maar geef ik hem zijn tutje. Werkt hier prima!

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    het klinkt ook alsof ze een beetje oververmoeid is...? Ik begrijp je zorgen. Miss idd ene speen en rondlopen tot een heel diepe slaap en dan in het bedje leggen. Je ozu ook een skunnen kijken/lezen in het boekje van Ria Blom. Eeen blauw boekje (ben even de titel kwijt). Daar heb ik veel aan gehad en nog steeds!
    Bij het constuatiebureau eb ik hem toen geleend.

Succes!

5. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ze wil eigenlijk ook geen speen, dan krijst ze alleen maar harde en begint te kokhalzen, die manier kan ik dus niet gebruiken

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Idd Ria Blom voor het wat meer rust pakken en wat langer slapen.

Hier ook soms problemen met inslapen als ze weer eens alleen aan de borst in slaap wil vallen. Mijn truuk om haar te wennen zelf in slaap te vallen was (ook toen ze heel klein was al ;) ) om haar heel lichtjes wakker te houden tijdens het voeden. Dus beetje neurien, beetje aaien, beetje voetjes kriebelen. Als ze dan zo goed als in slaap was, tegen haar fluisteren dat ik haar in bed ging leggen en ze lekker ging slapen. Je moet dan eerst goed opletten dat je haar niet te wakker maakt/houdt (dan is het krijsen), maar dat ze echt net in slaap valt maar nog meekrijgt dat ze in haar bedje wordt gelegd.
    Zo kun je haar steeds ietsje wakkerder wegleggen als het goed is.

Ook belangrijk om een slaapritueeltje te gaan maken. Zodat ze op een gegeven moment weet wat er komt en dat ze straks gaat slapen.

Wel is mijn ervaring dat oppassen het uiteindelijk ook wel voor elkaar krijgen trouwens. En dan hun eigen routine of ritueeltje daarin krijgen.

Succes!

7. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Babel, dat ga ik zeker een keer proberen. Moet inderdaad ook een vast slaapritueeltje krijgen. Door nog steeds kraamvisite gaat dit nog wel eens moeilijk.

Vannacht voor het eerst in lange tijd weer problemen, toch geprobeerd om de speen te geven en haar heel dicht bij me te houden, na 15 min werd ze eindelijk rustig en viel ze in slaap

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen zijn van nature ingeprogrammeerd om aan de borst in slaap te vallen en heel dicht bij mama te blijven. En kun je je ook een prettiger plek indenken om je aan de slaap over te geven dan in moeders armen, lekker aan de borst?

Kinderen slapen de eerste tijd na het in de borst in slaap vallen heel licht. Leg je ze dan weg, dan worden ze wakker, vooral als je ze in de verplichte rugligging legt. Dat is instinct: mama weg, gevaar!
    Het wordt een stuk makkelijker als je je kind na het in slaap vallen gewoon veel langer vasthoudt. Echt wachten tot de spierspanning helemaal weg is en ze zo slap zijn als een ledenpop. Dan eerst even op de zij leggen, zodat ze de moro-reflex niet krijgen en hand tegen ze aanhouden. Dan pas voorzichtig op de rug rollen.
    Overdag is het makkelijker: gewoon in draagdoek voeden en daar slapen laten.

Mijn ervaring is dat mensen die voor de baby zorgen als mama er niet is hun eigen methode vinden om kindje te laten slapen. En het beste is als je ze dat zelf laat doen, zonder al te veel gebruiksaanwijzingen. Ik zou me daar echt geen zorgen over maken hoor!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Mijn dochtertje is tot ruim 1,5 jaar aan de borst in slaap gevallen. Vanaf 3 maanden is zij naar het kdv gegaan, dat is nooit een probleem geweest met inslapen.
    Ik zou het gewoon lekker zo laten, niets mooier dan een slapend kindje aan de borst toch? Oma die redt zich vast wel hoor!

Deel Deze Pagina