Lees net een boekje dat bij Wij Jonge Ouders zit over Nanny Care geitenmelk. Kent iemand dit? Mijn dochter heeft koemelkallergie dus misschien een idee voor over een half jaartje?
Geen ervaring mee. De eiwitten van geitenmelk lijken wel sterk op die van koemelk. Maar je kan niet meer dan uit proberen. Maar over een half jaar kan je ook voorzichtig koemelk uit proberen. Er zijn veel kindjes die met 1 jaar erover heen gegroeid zijn.
Ik ben zelf ook ontzettend allergisch voor koemelk en ben daar pas achter. Ik heb alle melkproducten verbannen bij mezelf. Ik vraag me af waarom ik eigenlijk weer zal starten bij haar. Er gaan ook steeds meer berichten komen dat koemelk helemaal niet zo goed is. Nu ze de Neocate heeft is haar huidje zo gaaf! Zelf krijg ik er ook eczeem van nl.
Nannycare is kunstvoeding, net als alle andere soorten. Enig verschil is dat het van geitenmelk gemaakt wordt i.p.v. koemelk. Maar het is geen dieetvoeding, en daarom niet bedoeld voor kinderen met een KEA. De eiwitten van geit lijken erg op die van koe, kans op reacties bij ea is vrij reëel. Maar het is prima geschikt voor mensen die uit principe geen koe willen geven.