Hoe comfort voeding maken (klonten)?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lt20, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje krijgt sinds een paar dagen Friso comfort met 1 schepje Nutriton erbij.

Op de verpakking staat (snelle bereidingswijze) dat je het moet maken met de helft kokend water, dan de voeding + nutriton erbij, schudden en daarna aanvullen met koud water.

Maar hoe zorg ik ervoor dat ik alle klontjes verdwijnen? Ik heb een dr brown fles dus ik roer eerst met dat lange ventiel om vervolgens nog licht te schudden maar toch haal ik niet alles weg.

2. adi

adi Niet meer actief

Hhmm heb daar nooit last van gehad.
    Idd goed oplossen in gekookt water, eerst poeder en daarna pas nutriton. Dan maar nog beter roeren denk ik.

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wij doen eerst kokend, daar de poeder doorheen roeren met een mes. Schudden deden we eerst ook maar komt veel lucht van. Dan koud water aanvullen en weer roeren, dan zijn er ( bijna ) geen klontjes. Zou pas als ik dat glad heb de nutriton erbij doen, maar moet dat ook met kokend water? Anders zou ik die pas op het laatst erbij doen, zal vast beter oplossen met meer water...

Heeft je kindje reflux? Zoontje wel en kinderarts zei dat ik beter niet nutriton bij de comfort kon gebruiken omdat in comfort al jbpm zit... Zeg niet dat jij dat niet moet doen hoor, maar denk meld het even ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In comfort zit wel johannesbroodpitmeel maar niet altijd genoeg. Heb je l eens geprobeerd om de poeders voor het oplossen te mengen? Echt goed heet water nemen (net van de kook) en met eenschone vork doorroeren. Dan het koude water erbij.

5. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik roer het goed en snel met een gebaksvorkje en ik heb nooit klontjes

Deel Deze Pagina