Euhm....vanaf een maand of 7/8? Vooral zoon was een enorme slurper dus die dronk de fles wel heel snel leeg (niet zo fijn als je reflux hebt natuurlijk..)
Ik gebruik vaculess fles met een medium speen 1. Onze meid heeft z'n sterke zuigkracht, dat ze anders echt veel te snel drinkt.
Ik gebruik zelf Tommee Tippee en tot nu toe alleen de newbornspeen gebruikt. Ze drinkt niet vaak uit de fles maar dat ging vorige maand nog prima.
Wij hebben altijd de dr Brownsfles gebruikt. Melk loopt hier niet vanzelf uit, kindje moet er echt iets voor doen.
Ik heb bij mijn oudste twee altijd gewone kruidvatflesjes met een newborn speen gebruikt. Ik mijn tepels kwamen ook niet ineens meer gaatjes Jongste is wat lastiger qua flesjes en drinkt uit een avent-biberonfles, maar ook met newborn-speen
Ik gebruik de hema speen nr.1. Past ook op de medela dop, wat ik weer handig vind zodat ik de afgekolfde melk hierin kan laten. De medela speen dronk ze toch weer minder uit. Avent nr. 1 ging ook prima, maar vond ik weer minder praktisch. Ik denk dat ik ook op nr.1 blijf, zodat het niet te makkelijk wordt om uit de fles te drinken en ze de borst goed blijft drinken.
Ik heb alles geprobeerd maar mijn zoontje wilde geen enkele fles. Totdat ik de Tommee Tippee Closer to Nature kocht. Daar donk hij in een keer uit. Hij is nu drie maanden en ik gebruik speen 2.
Ik heb het probleem dat de borst veel sneller gaat dan de fles. Hij valt dus n slaap en het gaat niet snel genoeg. Ik gebruik de tommee tippee en ga denk ik een andere proberen.