hoe laat 's morgens beginnen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by meliez, Feb 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meliez

meliez Actief lid

Apr 26, 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Mijn zoontje wordt elke dag op een ander tijdstip wakker, de ene keer is het om 5 uur, de volgende dag kan hij prima tot 7 uur slapen. Nu zit ik met de voedingstijden, ik voed niet op verzoek, lang verhaal ga ik nu ook niet op door. Hoe laat 's morgens beginnen? Hoe doen jullie dat? Beginnen jullie altijd op dezelfde tijd met opstaan, of laten jullie je kleintje lekker slapen? Ik loop elke dag met de tijden te stoeien en probeer een ritme te vinden dat werkt.

2. jv23

jv23 Actief lid

May 16, 2012
    415
    0
    16
    belgie
    wij beginnen altijd om 6u, dan moeten we opstaan om te gaan werken, en het past ook redelijk goed. ons schema is 6-10-14-18-21.30 daarna slaapt ze meestal tot 6u...
    wij hebben ook een vast schema en werkt tot nu toe prima

3. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Hier krijgt mijn zoontje tussen 08.30 en 09.00 zijn eerste fles.
    Is hij eerder wakker dan laat ik hem wachten (hij vermaakt zich wel een tijdje met zijn knuffel) of als het soms heel vroeg is neem ik hem bij me in bed.
    Maar ik weet dan ook dat het bij hem geen honger is, wel belangrijk om te weten natuurlijk.

Als hij eens later wakker is laat ik hem wel gewoon uitslapen.

4. meliez

meliez Actief lid

Apr 26, 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Dus, als ik het goed begrijp, maak je je kleintje wakker 's morgens?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij beginnen de dag altijd rond hetzelfde tijdstip 8:00 - 8:30. Ik maak mijn zoontje eigenlijk altijd wakker. Hij slaapt dan ongeveer 12 uur achter elkaar.

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Zo lang ik thuis was, liet ik haar slapen. Maar ik voedde op verzoek.

Nu staan we op om 7u. 'Gelukkig' is mijn dochter standaard wakker op dat uur, winter of zomer en weekend of niet :)

7. gusto

gusto Niet meer actief

Ook mijn zoontje is de ene dag om 5 uur wakker, de andere dag om 7:00 uur. Ik hou de hele dag het volgende aan:

10:30
    14:30
    18:30
    22:30

Of hij dus om 5:00 of om 7:00 uur wakker wordt, hij krijgt sowieso om half elf zijn tweede fles. Hij valt na de eerste fles altijd nog in slaap tot een uur of 8. Heeft hij dan honger, dan krijgt hij nog een flesje van 90cc en maak ik de fles van 10:30 iets kleiner. Zo kom ik altijd de rest van de dag volgens het schema uit.

8. meliez

meliez Actief lid

Apr 26, 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoe groot maak jij de flessen dan? Want ik haal soms met moeite de 4 uur, soms ook heel gemakkelijk.

9. gusto

gusto Niet meer actief

Hij krijgt 4x 150cc, de laatste fles 180cc. Mijn zoontje kan er gemakkelijk overdag met gemak langer tussen laten maar ik geef m om de vier uur anders krijgt hij te weinig. Qua gewicht zou hij 5x 180 mogen maar 150 drinkt hij niet eens altijd leeg, 180 is dus echt teveel. Niet een ontzettend hongerige baby dus, al is ie ruim 6 kilo.

Edit: mijn zoontje is wel een maand ouder dan de jouwe, dus dat scheelt wellicht

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik heb een periode gehad dat ik de dag altijd om half acht begon, om haar een ritme aan te leren. Dit heb ik gedaan totdat ze zelf niet meer eerder dan half zeven wakker werd.
    Nu is ze meestal rond half acht wakker, anders laat ik haar slapen. Niet al te lang, anders kom ik met laatste voeding niet uit.
    Op twee dagen gaat ze naar oppas, dan maken we haar om 07:15 wakker voor fles. Ik denk dat ze anders in de auto gaat brullen om de fles.

Ow en als ze voor 6 uur kwam liet ik alles donker, geen gezelligheid. En kreeg ze om half acht alsnog een flesje, maar dan minder. En dan maakte ik het dan licht enzo.

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

Feb 15, 2013
    877
    0
    0
    Ik maak onze dochter altijd rond 8 uur wakker voor de fles. Ze heeft dan vaak vanaf 21:00 uur geslapen, soms zelfs eerder.

In het weekend laat ik haar weleens langer slapen voordat ik haar wakker maak, maar maximaal tot 9 uur.

12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Hier voed ik wel op verzoek omdat het gewoon nog geen zin heeft. Als hij rond 5 uur wakker word heeft hij gewoon honger, en ik weiger met een jankend hongerig kind te zitten. Honger is honger.
    Een flesje van 90cc ofzo geven werkt ook niet, want dan heeft hij niet genoeg.
    Hij is nu bijna 10 weken oud en slaapt tussen de 5 a 6 uur in de nacht. Naar wat ik heb geleerd is dat wat ze officieel doorslapen noemen. Ik vind het dus wel goed zo, de rest komt wel.

13. jv23

jv23 Actief lid

May 16, 2012
    415
    0
    16
    belgie
    ja, ik heb een krantenwinkel (ben zelfstandige) mijn man moet om 7 u beginnen en heeft haar eerst eten, daarna komt ze naar mij en voer ik haar naar de creche ze moet sowieso opstaan dus geven we haar flesje dan maar en deze gaat tot nu toe toch bijna altijd leeg...

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,679
    2,002
    113
    Female
    Hier starten we de dag om 8 uur. Soms wordt ze wakker van de wekker van ml om 06.30 uur maar ze blijft dan nog lekker liggen tot 8 uur. Ze ligt dan een beetje te kletsen, heerlijk ;)

Share This Page