Ik kom er niet uit

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door annelie566, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Omdat mijn productie niet op gang kwam krijgt onze zoon van 3 weken flesvoeding. Dit hebben we netjes, op aanraden van de Vk opgebouwd tot 100 cc en dat verdeelden we over 7 keer. Hij heeft echter veel honger steeds en had na 2,5 uur steeds weer honger.
    Vorige week was het consultatie bureau hier en die zeiden dat we wel flessen van 120 cc mochten geven. Maarja 7x 120 is veel te veel. Heb eerst de laatste fles 120 gegeven en daarna geprobeerd om 6 flessen overdag van 120 te geven, dan komt hij snachts tussen 3-4:30.
    De laatste, zesde voeding was dan om 12 uur. Nu kon dit omdat mijn man nog vrij was maar eigenlijk willen we eerder op bed. Maar dan kom je dus in de problemen qua flessen de volgende dag of de dag erna, omdat hij zich dan eerder in de nacht meldt.

Vandaag was het cb bureau er weer dus ik gaf aan dat ik wat in de knoop zat met die voedingen. Ik wil hem namelijk geen 7x120 geven, volgens mij is dat teveel. Die vrouw zei dat ik er maar voor moest zorgen dat ik 5 flessen overdag gaf..en de zesde snachts om 4 uur. En dan maar 150 ml water met 4 schepjes voeding.

Ik weet niet, vind het lastig. Hoe moet ik in vredesnaam op 5 voedingen uit gaan komen met een baby die er geen 4-5 uur tussen laat.
    Hij heeft vaak na 3,5 uur echt wel honger, snachts zit er langer tussen
    We mengen al forte voeding maar dit heeft er alleen voor gezorgd dat hij zich niet na 2/2,5 uur meldt.

Wie kan me een beetje op weg helpen? Ik voed hem het liefst op verzoek maar dan zit ik ruim op die 7 voedingen vrees ik. 120 drinkt hij moeiteloos op en hij weegt 4600 gram.

Met 120 voeding bedoel ik 120 ml water, 4 scheppen en dan afgieten tot 120. Hij doet ongeveer 20/25 minuten over zijn fles.

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Jammer dat je dit moet doen van je CB.
    Hier een baby van 2,5 maand en ik zit nog op 7, soms 8 voedingen per etmaal.
    Dit is gewoon zijn ritme. Hij drinkt flessen van 100cc tot 140cc, meer drinkt hij dan gewoon niet.
    Dit was wel anders trouwens hoor, hij dronk alle flessen leeg en had nog honger, kwam elke 1,5 a 2 uur. Hij krijgt al vanaf 2 weken Forte voeding.
    Sinds ik gestopt ben met rekken, regelen, uitstellen, enz. en ik gewoon hem ben gaan volgen gaat het steeds beter. Het leek wel of hij eerst wat honger moest 'inhalen' ofzo. Toen kwam hij wel eens een dagje op 1100cc. Maar daarna kwam het vanzelf goed. Hij drinkt nu per etmaal tussen de 850cc en de 1000cc.
    Mijn CB vindt dat hij het prima doet en dat we gewoon lekker zo door moeten gaan.
    Hier zou het dan ook echt niet lukken om hem overdag 5 flessen te laten drinken. Hij drinkt er overdag 6 en 's nachts 1 of 2.

3. annelie566

Ja, t is zo lastig. Het is m'n eerste en je wilt het goed doen. Ik heb geen ervaringen en weet ook niet zo goed wat ik moet doen dan. Dacht, vraag hier nog even raad voordat ik alles aanneem wat het CB zegt.

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Je zal het wel honderd keer horen, maar het allerbeste advies is toch dat je je eigen gevoel moet volgen (zonder tunnelvisie te hebben ;))
    Succes in ieder geval, meestal komt het vanzelf wel goed.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Een nachtvoeding hoort er toch gewoon bij..... hoe graag je ook wilt slapen. ...
    Dus als die nodig is dan is het heel vervelend voor jou maar nodig!

6. annelie566

Ik zeg toch nergens dat ik het vervelend vind? Goed lezen he.

Het gaat mij erom dat hij niet teveel voeding binnenkrijgt.

7. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik snap de reactie ook niet helemaal. :(

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wat gebeurd er als je je kindje zelf laat bepalen wat hij drinkt? Ik heb nooit nergens naar gekeken, heb puur het kind gevolgd. Ik ga in Duitsland naar de kinderarts (hebben geen cb zoals in NL) en die bemoeien zich helemaal niet met wat je je kind geeft qua hoeveelheden. En ik vind dat eigenlijk prima.

Ik zou proberen wat je kind drinkt, afgieten tot 120 ml vind ik raar. Als hij kan drinken totdat hij vol zit kan het heel goed zijn dat hij er langer tussen laat.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb eerst de laatste fles 120 gegeven en daarna geprobeerd om 6 flessen overdag van 120 te geven, dan komt hij snachts tussen 3-4:30.
    De laatste, zesde voeding was dan om 12 uur. Nu kon dit omdat mijn man nog vrij was maar eigenlijk willen we eerder op bed. Maar dan kom je dus in de problemen qua flessen de volgende dag of de dag erna, omdat hij zich dan eerder in de nacht meldt.

[/QUOTE]

Ik lees dit dat jullie eerder op bed willen. Drinkt hij echt alles tot op de laatste druppel leeg?

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De maximale hoeveelheid flesvoeding is trouwens 180 ml x gewicht per 24 uur.
    Dan zou hij 828 ml mogen.
    Hij zal tussen de 100-150 gram per week groeien of misschien zelfs meer dus dan mag hij ook meer.
    Misschien dan naar het weeguurtje van cb?
    Wij wogen onze dochter zelf wekelijks en bouwden zo de voeding op.

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier toen exact hetzelfde! Wij zaten met 3 weken wel al op 120/4 en dat 7 of 8x per dag! Is ook mijn eerste kindje en was er zooo bang voor om hem te overvoeden oid. Las ook hier zo veel verschillende dingen. Maar mijn kindje honger laten lijden was geen optie en dat had hij toch echt. Ons CB heeft ons hier wel goed in begeleid en op hun advies zijn we ook telkens zo vroeg gaan ophogen. Ook volledig op Forte voeding overgestapt en dit werkte wel. Langzaamaan kwam er steeds meer tijd tussen de voedingen. Uiteindelijk alle 'regeltjes' overboord gegooid en tot de conclusie gekomen dat wij gewoon een erg hongerig mannetje hebben en dat werkte bevrijdend haha.

Verder gaven wij in het begin de laatste fles om 23.00 uur zodat wij ooknog redelijk op tijd naaf bed konden. Uiteindelijk kwam hij s nachts telkens iets later wat soms weer een fles overdag scheelde;)

Succes!!

12. annelie566

Ja, hij woog vorige week dinsdag 4280 en vandaag 4600. Groeien doet ie dus wel goed.
    Ik heb hem net eens 135 aangeboden(dus niet afgieten) en dat dronk hij schoon op.

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou hem gewoon die 135, dus 120/4 zonder afgieten, geven. Als dat nog niet genoeg effect heeft kun je nog 10cc extra water in de fles doen. Kan net dat beetje extra zijn wat hij nodig heeft. En langzaamaan volledige Forte voeding gebruiken misschien?

14. annelie566

Cammy gaf jij jouw zoon dan ook 7x135?(120:4) en was hij ook zo groot tijdens de geboorte?

Vanochtend 135 gedaan met 3 scheppen forte, haalde weinig uit. Nu extra water erbij en volledig forte. Hopelijk haalt hij nu de 3,5/4 uur wel. Even afwachten..

15. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon woog 3250 bij geboorte maar is de dagen erna over het maximale afgevallen. Hij woog op een moment 28 nog wat. Toen hij eenmaal aankwam leek het alsof hij 'de schade' moest inhalen zeg maar. Overigens moet je de forte voeding langzaam opbouwen, per dag 1 schepje vervangen ivm eventueel krampjes. En zelfs dan kan een dag of 2 duren voordat je echt resultaat merkt. Althans dat was bij ons zo. Overigens heb ik hier ook weleens gelezen dat forte tegengesteld kan werken en dat soms deel forte/deel standaard voeding beter werkt. Dit werkte bij ons zeker niet maar het dus even zoeken wat bij jullie het beste werkt.

16. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Oh en ja, ik gaf 7 x 135

17. annelie566

Ja hij krijgt al een tijdje forte..
    Helaas vroeg hij na 3 uur toch om een fles.. Denk dat ik dat van die 5 voedingen overdag, zesde snachts maar ga vergeten. Kan het CB nog zo mooi bedenken maar als ik kijk naar de afgelopen dagen dan zit hij eerder op 6 flessen overdag en af en toe 5. Ga het ook niet rekken terwijl hij zit te huilen.

18. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja joh gewoon doen! Hij is nog zo klein waarom zou hij in vredesnaam al op 5 flessen moeten. Die van ons ging pas naar 5 flessen toen hij een maand of 4 was en dat kwam allen maar doordat hij steeds langer door ging slapen ;)

Deel Deze Pagina