Baby drinkt ineens veel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pluisje88, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hoi hoi,

Een eerder topic van mij over het weinige drinken van ons dochtertje kan zo prullenbak in! Ik heb geen idee wat er gebeurd is, maar ineens is het omgeslagen.

Eerst dronk ons meisje nooit de fles leeg, een enkele keer daargelaten. Ze groeide daarentegen wel goed dus geen reden tot ongerustheid zei het CB. Ondertussen deed ik dat soms toch wel en op eigen initiatief heb ik de flessen verhoogd en van 6 naar 5 flessen gegaan. Sindsdien drinkt ze al meer, zo'n 20 - 60cc per dag.

Afgelopen vrijdag had ik een bult ontdekt in haar lies. Daarop bij de huisarts geweest, en naar het ziekenhuis. De bult ontdekte ik voor de voeding van 12:00 uur, door het hele gebeuren had ons meisje van half 9 tot 4 uur in de middag geen fles gehad (en hier ook niet om gevraagd, lachen of slapen was het). Na de fles van 16:00 uur maakte ik mij zorgen omdat ze direct weer in slaap viel. Contact gehad met de arts en weer naar het ziekenhuis. In de avond kwamen we om half 10 thuis, kleintje sliep nog steeds.

Na even gauw zelf wat gegeten te hebben heeft ze nog een 3de fles gehad. Daarna weer slapen tot halverwege de nacht. Vanaf dat moment drinkt ze elke dag 5 flessen, soms 6 waarvan er minstens 3 leeg gaan tot de laatste druppel en van de rest blijft er ook niet veel staan.

Nu krijgt ze dus 5 x 150+5 en komt op 850cc, en vandaag zelfs 925cc! Per dag varieert het wel maar gemiddeld komt ze op 800 à 900cc. Ik vind dit best opvallend, voor een meisje wat vrijwel vanaf de geboorte moeite heeft met drinken. Op dit moment weegt ze iets meer als 5600 gram dus in principe is er niks mis mee dat ze meer drinkt maar waarom zo spontaan? En is die spontane toename niet enorm belastend voor haar lichaampje?

Ik kan veel dingen vinden over baby's die ineens minder gaan drinken, maar meer daar zie ik niks over. Of moet ik me geen zorgen maken en lekker verder gaan zo? Kan ik misschien beter overstappen op 4 flessen, mits ze dit accepteert? En zo ja, hoe?

Sorry voor het lange verhaal. Het is mijn eerste kindje en zonder familie of vrienden met kinderen in de omgeving is het af en toe toch moeilijk, vandaar dat ik hier veel lees en advies vraag (als ik er echt niet aan uitkom). Ik wil het zo goed mogelijk doen natuurlijk!

Groetjes!

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    wat hebben ze gedaan aan het bultje in de lies??
    Misschien had ze hier wel last van, tijdens het drinken ofzo.. Omdat ze in een bepaalde houding moest liggen/zitten..

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoe oud is jullie kleine meid?

Deel Deze Pagina