welke fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door flowertje36, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Dames vraagje.

Ik ben even rustig aan het kijken welke fles ik misschien wil gaan gebruiken straks.

Zit te twijfelen tussen dr brown, difrax of avent.

Zal ik jullie meningen misschien mogen horen over deze flessen ?

Alvast bedankt

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Avent dronk mijn dochter te snel uit. Difrax heb ik niet geprobeerd.
    Ik sfeer echter bij dr. Brown's. Mijn dochter had veel minder krampen daardoor

3. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Avent pakte mijn zoontje niet. Difrax was wel oke, maar ging lekken. Nu zijn we bij Dr Brown (met Difraxspeen, want mijn zoontje wil de bijbehorende speen niet. Ik vind het een prima fles.

4. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik ben ook tevreden over de dr. brown. Heb degene met brede hals, vond dat zelf makkelijker omdat dan de schepjes van de voeding door de hals passen, scheelt gesmeer.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier tevreden met difrax.avent was te snel voor ons en pakte hij niet. Dr brown ging lekken en de level 1 speen ging weer sneller dan difras S.

Avent krijg je gratis in een kadodoos dat je van prenatal krijgt.

6. flowertje36

Klopt daar heb ik nu 1 flesje van. wil graag even weten wat andere mensen allemaal hebben ervaren en verhalen zodat ik een keus kan maken waar ik nog wat van bij haal. Zijn twee flesjes genoeg ? Of adviseren jullie anders ?

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wil je flesvoeding geven? Of borstvoeding? In het laatste geval is 1 flesje al genoeg, gewoon voor het geval dat. Bij flesvoeding zou ik 2 verschillende in huis halen en eventueel je man/familie/vrienden op pad sturen als je er meer nodig hebt

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

Voor de geboorte zou ik geen flessen halen, ja een van elke zodat je ze uit kunt testen.
    Het valt niet te zeggen van te voren wat jouw kindje het meest bevalt. De ervaringen kun je eigenlijk ook niet vertrouwen want het is echt heel persoonlijk.
    Zelf heb ik alle drie de flessen geprobeerd (difrax ben ik nu bezig met testen), maar ik kan maar geen ideale fles vinden :(
    Avent flessen zijn het makkelijkst, je doet de speen in de ring, die schroef je op de fles en klaar. Geen gedoe. Speen in die ring krijgen dat moest ik eerst even uitzoeken hoe dat zit. Maar is eigenlijk best makkelijk. Volgens mij worden avent flessen het meest gebruikt. Ik heb avent nátural
    Dr browns zijn best lastig qua schoonmaak, rietje en ventiel moet je iedere keer met zo'n mini borstel schoonmaken. Gedoe! Ik heb dr browns flessen met brede hals.
    Difrax flessen zijn dan weer lastig qua in elkaar zetten. Gaatje in het ventiel moet open zijn, alles moet droog zijn, moet niet te los/te strak zitten.... Ik heb een Natural s fles. Spenen zijn best stug. zeker vergeleken met dr browns spenen, die heel zacht zijn. Avent zit er tussenin.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou eerst de avent proberen. Als het niet lukt een andere halen..

10. flowertje36

Ik kies voor flesvoeding. Ga wel even enkele flessen halen van verschillende merken.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    In dat geval een tip: er zijn richtlijnen vanuit de WHO voor flesvoeding dus de samenstelling verschilt nauwelijks. Je kunt dus gerust voor een 'goedkoop' merk gaan. Eigen merken worden in meerdere winkels verkocht. Wij gebruiken de voeding van de etos/albert heijn (is hetzelfde). Jumbo en kruidvat schijnt ook hetzelfde te zijn. Wij hebben bewust niet voor Nutrilon gekozen. Het is duur en slecht verkrijgbaar.

Aan het begin heb je maar kleine flesjes nodig, dus gewoon proberen en je kunt, als een merk bevalt, een startersset ervan halen.

12. flowertje36

Wij kiezen waarschijnlijk voor hero. Ga ook niet voor een merk dat slecht verkrijgbaar is. Nutrilon is heel snel thuis bezorgdt met de site van nutrilon. Maar als je perongeluk net te laat besteld. Dat willen we niet.

Ja had al van verschillende merken een startersset gezien. Dus daar kiezen we dan ook voor als jet goed gaat.

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier begonnen met avent maar dat was krampen, spugen, boeren en scheten. Uiteindelijk met 8wk overgestapt op dr Brown's, nooit meer wat anders geprobeerd!

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zeg absoluut dr browns.

Alles ging hier te snel behalve die fles. Daarnaast werkt deze echt antikoliek in tegen stelling tot veel andere flessen. Icm juiste manier van flesvoeding bereiden en geven waren hier de krampen echt minimaal.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier begonnen met avent daar kreeg ze niks uit torn de difrax en dat ging prima dus nooit meer verder gezocht

16. Naomi26

Naomi26 Lid

26 okt 2015
    80
    53
    18
    Ik heb ook dr Brown. Super fijne fles. En kwa schoonmaken valt wel mee. Ik kook ze iedere keer uit e. Daar mee word het tuitje wat erin zit ook goed schoon.
    Ik heb avent nog geprobeerd maar die ging te snel en hij kreeg er krampjes van

17. flowertje36

Ja fles geven zonder krampjes al gevolg is wel erg prettig natuurlijk.

18. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Met stip op nummer 1, dr browns. De smalle fles is het handigst. Daar is ook nog een prematuur speen voor te krijgen mocht je kindje te snel drinken. Die was hier nodig omdat mijn dochters anders te snel dronken.
    Vullen is inderdaad wel lastiger. Ik gebruikte een trechtertje.

Het schoonmaken is gewoon wat meer werk bij de dr browns maar daar wen je aan. Ik deed ze gewoon in de vaatwasser.
    De flesjes werden bij ons gebruikt ivm kolven borstvoeding en bijvoeden met flesvoeding.
    Steriliseren heb ik nooit gedaan. De kraam vond dit onzin bij een gewone gezonde baby.

Flesvoeding zou ik gaan voor eigen merk van een winkel in de buurt. Is gewoon goed en je betaalt zo'n beetje de helft.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heet, net van de kook af water, ong 1/3 tot helft van de totale benodigde water in de fles.
    Poeder erbij.
    Rustig roeren of tussen 2 handen rollen.
    Aanvullen met koud water. Temperatuur controleren.

Elk voedingsmoment moet minimaal 15 minuten duren, baby in zithouding, fles zo horzontaal mogelijk.

Warm kraanwater wordt door elk waterbedrijf afgeraden en daarnaast is het pure waterverspilling (reken maar na).
    Flessen met voeding nooit schudden.

Dit kan al veel schelen ;)

20. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Avent ging ook hier t snel, sindsdien helemaal fan van de d'r Brown flessen.

Deel Deze Pagina