Baby 5,5 maand drinkt weinig

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mississippi, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hai ladies

Sinds enkele dagen wil onze kleine dame ineens haar flessen niet meer opdrinken :( het begon al een week of twee geleden met die middag fles van 16:00 daar kwam ze al niet meer voor. Cb had gezegd dat gezien haar gewicht (bijna 8kg) ik die wel mocht laten vallen. Nou wilde ik daar nog 2 weken mee wachten. Maar nu dronk ze vanochtend om 07:30 ook maar 140 van de 200 die ze aangeboden krijgt. Op het kdv vanochtend om 11:30 wel haar hele fles leeg en net om 16:00 dus met moeite 60cc gedronken. Ze ging een Beetje bijten op de speen en lachen maar van honger dus geen sprake. De laatste (pap)fles laat ze ook al sinds een week of wat telkens een bodem van staan ca 40-60cc. Verder krijgt ze sochtends fruit en einde vd middag groente wat er goed ingaat. Zou het door evt tandje kunnen komen? Ze kwijlt ontzettend veel en bijt echt op alles. Ik voel niets iig maar weet dat dat niks zegt. Iemand tips of ideeën waar het aan zou kunnen liggen?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier betekende dat over van 5 naar 4 flessen en ging het gelijk een stuk beter.
    Tandjes zijn hier tot nu elke keer 'ineens'. Kwijlen doet ze altijd, dus ligt niet aan tandjes :D

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging hij vaak ook weer beter drinken als ik een fles schrapte... van 4 naar 3 ging hier precies zo... elke fles 50-100cc laten staan. Later bij de overgang van 3 naar 2 flessen weer precies t zelfde...
    Hier heeft hij ook een poosje 3.5 fles gehad.
    Zo lang de tevreden zijn en goed plassen is t prima hoor! Flessen hoeven niet persé leeg. Ik was dat ook gewend van mijn hongerige melk verslaafde baby, maar op een gegeven moment groeien ze niet zo hard meer en kunnen ze prima zelf aangeven wanneer t genoeg is.
    Je zou s avonds ook eens kunnen proberen om de pap weg te laten, misschien is t teveel voor dr na een bordje groente.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja precies dus die derde dan toch maar laten vallen en over op 3 flessen? Dan kan ik misschien in de ochtend pap geven (zo wilde ik het vanaf 6 maanden gaan doen)

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik geef idd in de ochtend pap. Lepelend uit een schaaltje. De Bambix granenpap bedoel ik.daar dan mee. Rijstebloem nooit gegeven. Ze vindt pap heerlijk!

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja die wil ik dan ook gaan geven alleen is ze nog geen 6 maanden en dan mag het nog niet toch?

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zou je kunnen proberen, maar zou idd wel even tot de 6 maanden wachten.
    Hier raakte hij verstopt van rijstebloem en toen ik met 6 maanden gewoon pap uit een bordje wilde geven moest meneer t niet, hier heeft hij dus nooit pap gehad.
    Mijn zoontje had op die leeftijd ook nog geen geduld om pap met een lepel te eten. Als hij wakker werd had hij honger en dan moest ik heel rap komen met een fles, voor dat lepelen had hij geen geduld :p

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Haha ja dan wordt het lastig! Dl krijgt al een ruime maand 2 scheppen rijstebloem in de fles dat gaat prima. 's Ochtends heeft ze wel honger maar is ze ook wel geduldig gelukkig :) Ga morgen ochtend gewoon proberen om half bordje pap (rijstebloem) en halve fles melk te geven. En dan in de middag ipv de fles een beetje thee. Even kijken hoe dat gaat :)

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan nog even 2 weken wachten idd. Maar zoals je laatste post zou je kunnen proberen. 👍

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als je tussen 3 en 4 flessen in zit en je geeft aan het eind van de dag rijstebloem kan je ook eens de rijstebloem laten vallen. Blijkbaar geef je te veel voeding alles bij elkaar.

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    :(
    Ja dat heb ik gisteren idd gedaan, ging prima alleen vandaag was het dus wederom zo met die flessen. Vanavond heb ik alleen een schepje erdoor gedaan en ze dronk m bijna helemaal op alleen ze viel tegen het einde vd fles in slaap. Maar ga het even zo proberen als ik in m'n laatste post aangaf, voor wat betreft d'r gewicht hoeft ze die derde fles (volgens het cb dan) niet meer te hebben. Ze was ook in 1 maand tijd 1 kg aangekomen dat was nogal veel. (Zat eerst op de +1 lijn en nu +1,5)

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou het is weer Knudde hoor, vanochtend 7:00u 150cc gedronken, 09:30u fruit ging wel goed (100gr banaan/peer met een verkruimelde Liga erdoor) en toen de fles om 12:00u met moeite 120cc erin gekregen :( vind het nu wel erg weinig als ik d'r ook de derde fles niet geef, toch? Stel dat ze de laatste fles wel leegdrinkt heeft ze maar 470cc binnen over de hele dag genomen. Lijkt me erg weinig.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Je mag fruit ook mee rekenen als vocht, dus dat is 100cc extra.

Ik deed dan soms 's middags nog wel een klein flesje geven, bv. 90/3, maar aan de andere kant mag je ook gewoon op je kindje vertrouwen dat ze neemt wat ze nodig heeft.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Thanks, heb om 16:00 wel een hele fles erin gekregen maar net bij de laatste fles weer met moeite 100cc. Groente ging er wel goed in. Vandaag heeft ze wel al 2x een zure dunne poepluier gehad denk dus dat het misschien wel met evt tandjes te maken heeft.

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik had een paar weken geleden het zelfde. Ineens zat ze te kauwen en te spelen met de fles.
    Dacht eerst dat ze misschien ziek was of ook dat er wel een fles af kon, maar een week of 2 later trok het weer bij.
    Ik heb trouwens ook een andere speen op de fles gezet. Van dr brown 1 naar difrax s. Dit gaat een stuk sneller. Of het echt hier door kwam weet ik niet hoor.
    Nu laat ze af en toe ook nog 40/50 staan maar niet vaker dan 1 keer per dag.

16. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze zoon is 23 weken en drinkt nog 6x per dag. Grote flessen drinkt meneer niet, is ook niet gek aangezien natuurlijk maaginhoud +/- 100ml is op deze leeftijd. Minder grote hoeveelheden drinken is niet altijd slecht hoor! Maar als ze niet komt voor een voeding dan zou je idd kunnen proberen om een fles weg te laten of de andere flessen wat te verkleinen en wat vaker aan te bieden. Een kindje kan heel goed aangeven of ze genoeg hebben gehad, zeker als je de fles rustig laat leegdrinken. Succes!

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nu schiet me ook te binnen dat we telkens een grotere speen ook proberen bij slecht drinken. Zijn begonnen met de prematurenspeen, inmiddels level 2. We gebruiken dr. Brown. Misschien moet je kleine ook een grotere, omdat het nu teveel moeite kost?

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier ook zo'n periode gehad. Ik maakte me natuurlijk enorme zorgen. Ik zat op een gegeven moment zo dat ze nog maar 4-500cc op een dag dronk (nog geen fruit in die tijd).
    Cb zei dat ik me niet direct zorgen hoefde te maken. Ze zou met deze hoeveelheid niet zo hard groeien maar ook niet uitdrogen.

Lust ze misschien tussendoor wat water of een klein beetje thee?

Ook ik ben destijds over gegaan op een vervolgspeen. Door het grotere gaatje dronk ze sneller en ging de fles wel op. (inmiddels brown 3)

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Sorry dat ik al even niet had gereageerd, ben nu sinds enkele dagen over op 3 flessen, hiervan drinkt ze er maar 1 helemaal op. Het cb gaf aan dat ik dan meer groente en fruit moet geven als ze dan toch echt de melk niet opdrinkt. Dus nu over op wat grotere hoeveelheden. Ze eet nu 175-200 gram fruit en groente op een dag. Ik kan nog steeds geen tandjes ontdekken, dus misschien is het dan een sprongetje ofzo? Ik weet het niet meer :( heb nu voor mijn gevoel echt alles geprobeerd. Vraag me af of het misschien nog zinvol zou kunnen zijn om te switchen van merk voeding? Huisarts gaf aan dat ik het maar even aan moet kijken tot het volgende cb bezoek op 12 november. En dat ik zodra ze 6 maanden is yoghurt ed. Kan geven.

Ow en vwb de speen zit ze nu sinds enkele weken op speen 2. Denk dat speen 3 echt nog niet goed zou gaan, want bij de 2 heeft ze af en toe al dat het langs d'r kinnetje loopt.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    3 flessen is voor nu echt veel te weinig! En tot aan 6 maanden hoort bijvoeding geen fles te vervangen. En yoghurt wordt pas na een maand of 8-9 aangeraden. Ik vind het rare adviezen. Misschien vaker kleinere flessen aanbieden? Of open dit topic in Baby en dreumes, misschien krijg je dan meer adviezen. Wat cb en ha als advies geven gaat tegen alles in wat ik hier en op internet heb gelezen in elk geval. :)

Deel Deze Pagina