1x andere voeding en nu al poepen? (van omneo naar comfort)

Discussion in 'Flesvoeding' started by maja82, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Lune heeft om 14.00u voor het eerst een flesje met friso comfort gehad. Ben overgestapt omdat ze steeds niet poepte, ze kreeg omneo. En nu (om 16.30u) heeft ze al een dikke poepluier :confused: Kan dat zo snel gaan of is dit nog van de omneo?

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Lijkt me niet zo snel kunnen hoor, is denk ik toeval...Hoe lang gaf je de Omneo?

3. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik gaf de omneo 4 weken en ben nu dus overgestapt. Als je zegt dat het niet zo snel kan begin ik nu weer te twijfelen of overstappen dan wel zo verstandig is.. Lune poept ongeveer 1x in de 4 dagen, nadat ik olie in de fles heb gedaan en veel buikje heb gemasseerd ed. Ze had er veel last van. De poep was nu wel zacht maar zaten allemaal witte stukjes is en was wat groem van kleur.
    Pff, wat is nu wijsheid :rolleyes:

4. Er wordt meestal gezegd de voeding 2-4 weken te geven voordat je echt duidelijk kunt zeggen wat het verschil is...

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Ik zou toch verwachten dat dit toeval is, maar je weet t natuurlijk nooit...
    Ik denk dat ik het nu bij de comfort zou houden. Vaak duurt het wel een week of 2 voor je effect ziet. Dus even geduld. Anders zou je ook nog kindicol druppels kunnen proberen van VSM, maar ik zou niet teveel ineens veranderen. Dus eerst aanzien hoe het gaat met de comfort voordat je weer wat anders probeert zeg maar...

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik denk dat je nu dus resultaat hebt gehad van de Omneo. Omneo poep ziet (leger)groen..Je kindje haar darmen zijn nog lang niet uitontwikkeld. Zonder speciale voeding (ook met borstvoeding) is het heel normaal dat je kindje de eerste 3 maanden matig tot ernstig last heeft van darmkrampen, daar helpt geen enkele andere voeding tegen. Wel kun je helpen om de stoelgang wat zachter te maken, als je kindje erg gevoelig is voor harde ontlasting en dat doe je dan wel weer met speciale voeding...Je kindje is nog zo ontzettend jong en de darmpjes nog zo pril, dat ze waarsschijnlijk die 4 weken nodig heeft gehad om de Omneo goed z'n werk te laten doen....

Je zegt dat je vanmiddag voor het eerst Comfort hebt geprobeerd? Dan kun je er nog gewoon mee stoppen..Je hebt kans als je dat nu door gaat zetten, dat de problemen weer van voor af aan beginnen, omdat ze dan daar weer aan moet wennen. Als ik in jou schoenen zou staan, dan zou ik nu eerst eens 2 weken aankijken of de Omneo de problemen echt (grotendeels, je hebt altijd goede en slechte dagen..) heeft opgelost en de Comfort niet gebruiken!

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Jeetje, moeilijk zeg.. Ik heb de comfort nog niet weer gegeven. Kan het zelf ook niet voorstellen dat ze daarom gepoept had. Wat ik me alleen een beetje zorgen om maak is dat Lune vooral de laatste anderhalf week meer last heeft gekregen van krampjes. Daarvoor ook wel wat, maar nu meer. En als ze nou nog 'gewoon' zou poepen zou ik me ook niet zo druk maken. Maar ze heeft echt last van dr buikje, ook omdat poepen zo moeilijk gaat. Ze perst en kreunt heel veel op een dag. En 10/15cc extra door de voeding doe ik al ruim 2 weken. Wat ik ook raar vind is dat ze tijdens de fles al krampjes krijgt en dan soms de fles niet meer wil en dat ze tijdens de fles comfort daar minder last van had. Misschien omdat het dikker is? Zo gauw er melk in de maag komt gaan de darmpjes werken, dan zou de voeding op dat moment toch niet uit mogen maken?
    En ik had ook het idee dat ze na de comfort wat tevredener/meer verzadigd was, dat is ze lang niet meer altijd na de fles met omneo.
    Ik blijf het lastig vinden :(
    Morgen ga ik met haar naar een osteopaat, hoop dat die iets kan doen.

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    @maja ik zou gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. dylan doet het heel erg goed op de omneo en hij kan er ook super goed van poepen maar ieder kind is anders.

meid volg je gevoel en overleg eens met een arts als je dat prettig vind.

liefs kikkert

9. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik heb mn gevoel gevolgd Kikkert en toch vanmiddag een fles comfort gegeven. Ze had weer minder krampjes tijdens de fles en viel na de fles direct heerlijk in slaap en bijna geen krampje te bekennen :confused: Dat is toch raar? Zoiets heeft toch tijd nodig? Als ze straks weer een poepluier heeft hou ik het toch even vol. Ben nu zo blij voor haar dat ze zo heerlijk ligt te slapen.. Daarvoor was het alleen maar wakker, hazeslaapjes en huilen..

Share This Page