Buikgriep mama én baby, productie...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ago, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ons 8 maanden oud zoontje is al langere tijd ziek. Met de kerst heeft hij het RS virus gehad, daar is hij 10 dagen ziek van geweest, hij was ervan aan het bijkomen en kreeg vervolgens afgelopen woensdag buikgriep. Het is maar goed dat hij een kleine buddha was, maar hij heeft qua gewicht echt wel moeten inleveren. :( Spugen lijkt wel over te zijn sinds gisteravond en diarree heeft hij niet gehad gelukkig. Echter blijft hij weinig drinken en wil zelfs vaak helemaal niks drinken. Ik probeer nu te kolven en dat hem met de fles te geven zodat hij er minder moeite voor hoeft te doen, dat lijkt te werken. Hij is gewoon nog zo moe, vannacht ook ondertemperatuur van 35.9. Dat is nu gelukkig weer 37.4.

Zelf heb ik ook buikgriep te pakken, ben inmiddels herstellende. Maar de combinatie is funest voor mijn productie merk ik... Ik kan vanochtend weer voor het eerst normaal wat eten.

Ben bezig met kolven, veel weleda borstvoedingsthee en probeer nu dus weer normaal te eten. Drinken heb ik gelukkig wel kunnen doen laatste dagen.
    Maar kolfde ik gisterochtend nog 300 ml, vanochtend zijn dat er maar 150... Ik kan overigens wel altijd gemakkelijk kolven, kolf dan ook alles leeg.

Heeft er nog iemand extra tips?

2. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Wij hebben 'm begin december gehad. Een gewone buikgriep dan. Eerst de kleine, daarna ik. Tijdens de griep ging het nog wel met m'n productie. De kleine was herstellende en dronk regelmatig kleine beetjes. Maar daarna... Stond ik echt bijna droog! Tsr deed het bijna niet meer en het was lang niet genoeg voor haar als er eindelijk toch wat uitkwam (gaf ook nog maar 3 maanden bv).

Ik ben regelmatig gaan powerkolven (1 a 2x per dag een uur) en een paar dagen met de kleine veel op bed gelegen. Veel aanleggen, rust pakken en samen zijn. En vooral weigeren op te geven.
    Wonder boven wonder is de bv weer op gang gekomen en loopt het weer prima.

Je zou gewoon een aantal keer per dag kort (5 min bijv) extra kunnen kolven. Het gaat dan niet om de hoeveelheid die eruit komt, maar dat je het weer een beetje opkrikt.

Beterschap voor de kleine man! Zo sneu die zieke kleintjes.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Grootste deel van dag samen met kleine op bed liggen, aanleggen bij ieder signaaltje (ieder slokje is meegenomen), zelf zo goed mogelijk eten en drinken (vooral dat!), powerkolven tussendoor en geduld hebben. Zeker bij 8 mnd BV sta je echt niet zomaar 'helemaal' droog, maar het kan best een aantal dagen duren voordat je merkt dat je productie weer omhoog gaat. Zou ook laagdrempelig de flesjes weer afbouwen/verkleinen, zodat de 'zin' in borst meer terugkomt.

Qua stimulatie is frequentie belangrijker dan volume dat je er uit haalt.

Toen ik een buikgriep had, heb ik 2 dagen (en nachten!) circa 20-24 keer per 24 uur aangelegd en toen trok het weer bij.

Deel Deze Pagina