Welke flesjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cjpt, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ga morgen bij Prenatal mijn baby uitzet verder aanvullen. Op mijn lijst staan o.a. 2 flessen. Nu heb ik wat vooronderoek gedaan haha en zag ik dat er flessen zijn van 250 ml, die smalle, en flessen van 310 ml, die brede.

Wat is handig? Ik zat te denken aan 1 van allebei maar hoor graag jullie tips/ervaringen!

Gr. Cindy

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben altijd voldoende gehad aan 250 .

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb de flessen van avent en heb die van 250 cc

4. mel123

mel123 Actief lid

21 nov 2007
    369
    0
    0
    Ik vond voor het begin juist een klein flesje (170 ml) wel makkelijk. Verder gebruik ik zelf geen brede flessen aangezien hier vaak een brede speen op zit en ze haar mondje hier niet goed om kan doen wat betekend dat ze heel veel lucht binnen krijgt en veel last van krampjes heeft.
    Maar dat is natuurlijk je eigen keuze.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Inderdaad hadden wij ook de kleine flesjes in het begin er kon 165cc in (Dodi). Toen ze naar 180cc + 6 scheppen ging zijn we over gestapt (ook weer van Dodi). Later kon dochter pas uit de Avent drinken. Wij hebben nooit meer dan 180cc + 6 scheppen gehad in een fles.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook flesjes van Avent 250cc

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Tx voor de tips meiden!
    Iemand ervaring met de flessen van Difrax?

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hebben 3 van difrax, 2 s flessen en 1 andere, de s flessen vind ik waardeloos, mijn dochter kon ze vacuum zuigen gevolg de bodem plopte eruit daardoor weer erg veel false lucht binnen ik vind ze waardeloos

wij hebben nu de simpelste flessen ewoon van de hema(2 euro per stuk) met de simpelse speen

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha wat grappig. Mijn 2 beste vriendinnen hebben die s flessen van Difrax en roepen juist dat ze helemaal geweldig zijn. En eerlijk is eerlijk, vind ze wel lekker in de hand liggen. Nou misschien koop ik wel 1 gewone en 1 s fles en dan zien we wel wat het best bevalt.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier difrax s-flessen en nooit andere gehad om uit te drinken voor Malou en Ruben! Echt super flessen! Zowel borstvoeding als kunstvoeding dronken ze hier prima uit die flessen!

En ook Benthe nu drinkt wat ze drinkt uit het flesje prima uit die difrax-s flessen! Al zit ik te denken om even een avent flesje te gaan kopen. Die zijn breed en dat wil ik even proberen bij dr, kijken hoe dat gaat!

Verder zou ik zeggen van te voren niet teveel flesjes kopen, je weet nooit uit wel flesje je kindje het beste drinkt. Zit je bijv met een starterpaket van Avent en drinkt je kindje totaal niet uit die flessen, zit je daar met een berg flessen waar je niks aan hebt (en een berg geld kwijt).

11. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wij gebruiken de flessen van Avent, eerst de kleintjes en later hadden we aan de 250cc genoeg. De s-flessen waren hier geen succes.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De S-fles is hier ook een groot succes. Veel minder lucht binnen en ze hoefde gelijk ook minder te boeren (wat nooit zo gemakkelijk ging) . Hij ligt ook fijn in de hand.
    Vaccuum zuigen weleens gehad, maar na opnieuw reinigen (en onder plaatje er goed inleggen, als hij nog wat vochtig is) was het opgelost.

13. mel123

mel123 Actief lid

21 nov 2007
    369
    0
    0
    Inderdaad als ik jou was zou ik niet teveel flessen kopen... zijn hier begonnen met de difrax s flessen maar die ging ze vacuum zuigen en kreeg ze erg last van krampjes en toen bfree gekocht maar die was te breed kreeg ze lucht binnen dus ook weer veel krampjes. En nu dr. brown en die vind ik geweldig!
    Maar ik had van difrax een starterspakket gekocht en daar dus maar 1 fles van gebruikt heb nu nog 2 nieuwe flessen (ongebruikt in de kast staan en bij mijn ouders staat ook nog 1 :( ) zonde van het geld geweest dus.
    Dus als ik jou was zou ik goed overwegen welke fles jou goed lijkt en er niet teveel van kopen... Een extra flesje is anders zo bijgekocht...

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

dat werkte zelf hier niet, de kraamhulp had ze al een paar keer goed gereinigd en plaatje er goed ingelegd (wat niet zo moeilijk is) end aarna zelf nog een paar keer gedaan.
    want idd ze liggen heerlijk in de hand, en als ze hier niet vacuum zogen waren het goede flessen.

wij houden het nu bij de simpelste flessen (had gelukkig maar 2 sflessen)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Wij hadden ook de difrax s flessen en vond ze een groot succes. Ons zoontje kon helemaal niks worden met de avent flessen.

16. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik heb 1 kleine en 2 grote flessen van b-free aangeschaft, hoor er positieve dingen over en vriendin gebruikt ze ook. Maar worden niet bij prenatal verkocht, wel bij DA. Is soort dr. Brown.

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    tip koop niet teveel flessen van 1 soort. Hier een heel arsenaal Nuby flessen in huis gehaald. ook Bfree & Evidence. Maar mevrouw wil alleen drinken van de MaM-flessen :rolleyes:
    Dus ik zou er 1 van 2 soorten ofzo om te beginnen en dan kijken wat ze wil ;)

18. Donna35

Donna35 Lid

30 jul 2008
    88
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook difrax s flessen gehaald(dit op advies van het ziekenhuis)maar bij thuiskomst had ze veel last van valse lucht..je zag het ook aan fles...nu heb ik flessen van dr browns..met zoon luchtventiel erin...ik moet zeggen IDEAAL,maar toch is het persoonlijk,mijn zus zweert bij difrax....haar kindjes deden het op die flessen gewoon goed

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb in het begin kleine flesjes gebruikt van 150. later die van 250 en die zijn echt wel groot genoeg. heb zelfs nooit meer in een fles nodig gehad dus zou dan gewoon 250 aanschaffen.

hier waren difrax S flessen favoriet en alle andere flessen heeft ze heel lang geweigerd. ook voor je zelf is de fles ideaal omdat je hem aan bijde kanten kunt open draaien en dus erg goed kan schoonmaken zonder z'n flessenborstel. ik ben begonnen met borstvoeding en dit was ideaal te combineren met deze fles.

20. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wij hebben voor Tes Avent-flessen (eerst kleine, nu grote -250 cc-), superfijn! Ook een Difrax S-fles, maar hier ook het vaccumprobleem. Ik vind ze er wel leuk uit zien, maar dus niet echt handig. Ik zou eerst afwachten uit welke fles jouw kindje prettig drinkt. Je kunt er altijd wat bijkopen.

Deel Deze Pagina