welke flesjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RamonaBeckers, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Balleke: Klopt dat je de kunstvoeding niet meer op hoeft te warmen in de magnetron. Ik werk als kraamverzorgende en we mogen nu gewoon lauw water uit de kraan gebruiken. Wel eerste de kraan geod door laten lopen en dan zo het water uit de kraan gebruiken en klaar is de fles!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het nadeel van Avent vind ik dat als je kindje niet goed uit de speen kan drinken (was hier dus), je er geen andere speen op kan zetten. Op bijvoorbeeld flessen van Difrax past bijna elke speen, ook die van de Hema enzo.
    Wij hebben altijd gewoon goedkope flessen van de Hema gebruikt, ging hier prima. Ik gaf wel borstvoeding, maar Eva kreeg 6 a 9 flesjes per week als ik aan het werk was.

3. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Bij mijn eerste heb ik Avent gebruikt. Werd toen juist aangeraden door het kraambureau en ik ga het nu denk ik weer doen want ze bevielen me erg goed. kleine heeft nagenoeg geen last van krampjes gehad maar ik denk dat dit vooral aan hem zelf lag, en hij kreeg H.A. voeding dat schijnt ook ietsjes te schelen....
    Waarom raden ze avent af??

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik had eavent flessen in huis...nooit gebruikt. Ze accepteerde de speen NIET. Van bv toch een keer overgestapt op een fles...want jah op het kdv is dat wel zo handig en dan ook nog bv willen geven...de uitkomst was een difrax fles met een dental speen...een van de weinige merken die nog een dental speen in het assortiment heeft! Dus straks zeker weer een difrax...en we zien wel of er weer een dental op moet8)

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik vind het zo zonde om die kraan maar te laten lopen...ik koop met de Sint voor me man een waterkoker van philips die heeft 3 standen ...40 graden 80 en 100.....dus die 40 is ideaaaaal....oook nog een functie dat ie het op temp. houd,....zie het helemaal zitten...plus we gewoon een nieuwe waterkoker kunnen gebruiken;)

6. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant

Ik heb de flessen Dr brown. En het klopt dat je die niet in de magnetron mag doen. Maar aangezien het niet meer hoeft om de flessen te steriliseren en het niet meer in de magnetron te verwarmen. Is dit probleem opgelost...:)

Maar waarom hoeft het eigelijk niet meer steriliseren(heb dit ook toevallig gehoort) en lauw water te gebruiken

Gr

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar: de babyuitzet.
    Elmo

8. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook de flessen van Difrax aangeschaft de S lijn. Het schijnt dat je baby door de vorm van de fles beter de voeding binnen krijgt...

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik heb de flessen van dr. Brown, gebruik geen andere :D

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    balleke: je moet ze alleen de 1e keer goed sterilisseren daarna mogen de flessen mee in de vaatwasser of zo goed schoonmaken en daarna in de koelkast zetten dan komen er midner bacterieen in. Maar als je je prettiger voelt om ze telkens de steriliseren dan moet ej dat gewoon doen kan geen kwaad maar is dus niet meer nodig.

Lauw water is voldoende voor flesvoeding. Stel je verwarmt het in de magnetron dan is het ook lauw want te heet verbranden ze.

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb de flessen van dr. Brown, en ik steriliseer ze gewoon in de magnetron, evenals het opwarmen van het water.

ze worden hier trouwens bij de etos verkocht.

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier zowel avent als difex gebruikt. Ik vind de avent eigenlijk fijner. Vooral als ze klein zijn en nog niet zoveel voeding krijgen.
    Bij de difrax is de maatverdeling pas vanaf 50. Ook vind ik de difrax meer lekker.En in combinatie met de 3 standen speen vind ik het ook niet heel handig. Maar ze zijn wel veel leuker dan de avent flessen!!!
    Ik gebruik ze nu gewoon door elkaar, en dat gaat super!!

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook d Difrax S fles, de enige fles waar ze goed uit drinkt.
    Van de Avent flessen kreeg ze krampjes.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier ook de difrax, de aventfles pakt Ties niet.

15. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    lol.. ik heb geloof ik een makkelijke dochter.. ze heeft uit alle flessen gedronken.. die van de action ( was zo een leuk prinsessen flesje:D) en nu drinkt ze vanuit de kruidvat flessen ( Bambino)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier dronk ze zowel uit Avent als uit Difrax zonder problemen. Snap niet waarom Avent wordt afgeraden door je vk.
    Mijn zoontje krijg bv, maar als flesje gebruik ik die van Tommee Tippee en dat gaat ook prima.

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Je mag de flessen van dr.brown wel in de magnetron doen, waarom hebben ze anders een magnetronsterilisator van het merk dr.brown zelf? in de gebr. aanwijzing wordt gewezen op het niet opwarmen van voeding in de magnetron. Alleen het flesje met wat water mag dus wel.

Deel Deze Pagina