Ik ben begin december uitgerekend. Met mijn olifantendracht kom ik ongeveer uit op half december. Wij hebben al 2 kinderen en zijn daar druk mee. Dus zou ik bij de Primark (die niet meer om de hoek zit) maat 50/68 compleet willen maken in de herfst/winterverkoop. Is dat overmoedig en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb 2 jongens en nog geen ervaring met baby meisjes
Ik snap je vraag niet zo goed geloof ik? Of je alle kleding voor je dochter bij de primark kunt kopen? Vast wel! Ik zelf vind afwisseling wel leuk en ben qua goedkope kleertjes vooral fan van de Zara!
Volgens mij hebben jij en ik een hele andere kijk op wat goedkoop is. Tenzij je de sale van zara bedoeld. Ts, ik zou vooral niet te veel halen. Hier 3 meiden en alledrie groeien ze anders. Zo was de oudste een lichtgewicht bij de geboorte en heeft ze eerst nog maat 44 aangehad en nog een hele lange poos 50. De middelste paste maat 50 bij de geboorte al nouwelijks meer en ging heel snel over naar 56. En de jongste zit daar weer tussen in. Zelf heb ik hier geen primark in de buurt, kleren haal ik vooral bij de h&m, hema (valt vaak wel wat breed dus vooral voor een baby met spekjes), c&a en wibra. Zeeman heeft ook leuke spullen maar dat valt vaak lang en smal en dat moet maar net passen.
Het gaat meer om het seizoen. Je weet van tevoren natuurlijk niet zo goed hoe de groei zal gaan. Bij de jongens kon ik gewoon het jaar rond voor shirtjes, vestjes en longsleeves gaan. Maar als het over meiden gaat lees ik vaak wel dat het allemaal voor winter of zomer is. Ik zoek een beetje een manier om safe te zitten hoe snel of langzaam de groei ook is. Primark zette ik erbij omdat ze geen internet bestellingen doen. Anders had ik het gewoon maat voor maat compleet gemaakt.
De vrouwen uit mijn lijn hebben net als ik een brede heup bouw. Dus de zeeman gaat denk ik niet geschikt zijn. De Hema vind ik leuk voor de jongenseding. Maar de meisjes kleding vind ik vaak wat minder leuk. H&m en wibra heb ik hier niet voorbij zien komen. Hoeveel setjes zou jij doen per maat? Ik zat aan 3 voor de eerste 2 maten te denken en 5 setjes vanaf maat 62. Ik heb nog een stapel boxpakjes/pyjama’s reserve (al is t blauw).
Voor een meisje kunnen shirtjes of jurkjes met korte mouwen toch ook? Ik gebruik veel vestjes. Een zomerjurkje kan met een maillot en vestje vaak ook prima in de winter of herfst. Ik zou per maat 7 setjes doen, minstens.
Ik had geloof ik 5 van alles maar ik had hier ook een die flink kon spugen. En kleding kan je ook nog makelijk na de geboorte erbij halen. Hier gebruikte ik trouwens graag rompers met lange mouwen onder jurkjes. Maar op het begin vind ik simpele shirts met een leging/ zacht broekje toch wel fijner.
Ik vind 3 setjes wel erg weinig hoor... als je een beetje pech heb gebruik je er al 2 op 1 dag... Ik zou er minimaal 5/6 hebben Ik ben toevallig van de week bij Primark Alexander geweest en vond dat ze nog helemaal niet veel winterkleding hadden... de zomerjurken en t shirts met korte mouw hingen nog overal
3 setjes lijkt me wat krap. Dan zou je dagelijks moeten gaan wassen. 5-7 setjes lijkt me voor de eerste 2 maten voldoende. vaak is het pas in mei dat je echt korte mouwtjes aan gaat doen. Dus ik zou lekker lange mouwen gaan shoppen voor de voorlopige maatjes. (of oplossen met vestjes) En dan maat 68 wat zomerkleertjes.
Voor de jongens had ik 5 a 7 setjes per maat. Uiteindelijk hebben ze de eerste maanden eigenlijk alleen pyjama's of boxpakjes aangehad (die reken ik niet mee als setje). Vandaar dat ik daar ook een beetje over twijfel. Of rekenen jullie die mee als setje?
Als je bij de Primark dat koopt moet je een maat groter kopen... Dus 74 als zijnde 68 Geldt overigens voor alle maten hoor
Jurkjes en rokjes zijn mooi voor een foto maar daarna krullen ze op en kreukelen ze en ik vind de baby kleren leuker bij alle andere winkels
De Primark zou ook niet direct mijn eerste keuze zijn. Maar ze gaan zo snel door de eerste maatjes heen. Vanaf maat 86 word de stapel groter en kies ik ook mooiere items ertussen. De jongste zat een week in 50 en een week in 56. Zo zonde om dan een stapel noppies oid te hebben. Natuurlijk wel een mooi noppies pakje als eerste om te bewaren
Hier de eerste maanden eigenlijk alleen maar boxpakjes aangehad, dat zal de kleine meid ook weer krijgen. Vond ik het schattigst staan. (Ook half december geboren) ik deed daaroverheen vaak nog een vestje. Je zou ook nu vast wat bij prenatal kunnen bestellen oid. Met de sale kosten broekjes daar ook niet zo veel, in de kleine maatjes hebben ze al veel met lange mouw. Combineer dat met een vestje en dan ben je ook een heel eind.
Hoe groot waren je zoontjes? Mijn zoontje heeft b.v. 3 maanden in maat 50 gezeten. Het verschilt zo enorm per kindje en hoe snel ze groeien. Ben nu zelf ook in verwachting van een meisje. Ik heb per maat minimaal 7 pakjes gekocht. Heb maat 50-62 dus volledig ingeslagen. Het hangt er natuurlijk ook aan hoe vaak je de was doet maar ik vind 7 pakjes toch wel het minimale. Ben zelf eind oktober uitgerekend en heb alles met lange mouwen gekocht. Hier is het vaak alleen in de zomermaanden echt heel erg warm. Denk lange mouwen zit je safe mee. Of inderdaad korte mouwen met vestje. Ik wil dan zelf als het warm is gewoon een paar korte mouwen bijkopen. Bij de Wibra hebben ze echt hele schattige kleertjes voor weinig geld. Ik bestel nu zelf ook veel bij webshops. Ze hebben bijna overal uitverkoop en als je goed zoekt kun je leuke merkkleding kopen voor Hema prijsjes.