Geboortebedankjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door futuremama, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Hi meiden,

Ik wil graag mijn eigen geboortebedankjes maken maar ik ben even helemaal inspiratie loos.. Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt!

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    een klein kaartje met daaraan een zakje met muisjes/geboortesuiker o.i.d erin?

3. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    iets met een foto van je kleintje misschien

wij hebben hier nooit bedankjes gedaan hadden ook niet zoveel kaartjes gekregen

4. bink1976

bink1976 Actief lid

20 apr 2009
    478
    0
    0
    ik ga persoonlijke chocoladerepen maken. Je koopt repen van 75 gram, bijv. bij de bas van derheijden voor 50 cent per stuk, en je maakt een persoonlijke wikkel voor eromheen, op internet kun je zo een voorbeeld vinden, kun je zelf een achtergrond selecteren, een tekst erop zetten en een foto van de baby downloaden en printen maar! Uitknippen en originele wikkel eraf en deze erom! Niet te duur en erg leuk en lekker!
    Er staan veel voorbeelden voor repen van 25 gram op internet, maar die zijn uit de handel, daar kun je niet meer aankomen, dus je moet echt een grote wikkel hebben.

5. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    ik zag op een site dat ze van stof hartjes hadden gemaakt lint eraan en dan als hanger uitdelen. Ik vond ze erg leuk, en iedereen heeft wel een plekje in huis waar zo'n hanger hangen kan.

6. linde90

linde90 Niet meer actief

ik heb minibadeendjes ingepakt..
    Op het kaartje de naam gezet

7. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Ik heb knutselspulletjes in huis gehaald.
    Zakjes van organzastof met trektouwtjes en een aantal suikerboontjes erin, met daaraan een gelukspoppetje vastgemaakt.
    En dan wil ik als laatste een kaartje maken en vastbinden aan het zakje met de naam en geb. datum van ons kleintje.

Alle kosten bij elkaar opgeteld kom ik per persoon op 0,49 cent!
    Is toch wat goedkoper als iets op internet bestellen en het dus niet zelf maken.

Het is echt niet veel werk en leuk om nog te doen in je verloftijd.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ja die badeendjes hadden wij voor t trouwen en gaan we ook bij de beeb doen. Erg leuk!

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
  10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van geboortebedankjes gehoord. Ook nooit ergens gekregen. Waar is dit precies voor dan? En wanneer geef je zoiets?

11. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Dit is iets dat je meegeeft aan de kraamvisite, net als de snoeptasjes bij een kinderfeestje zeg maar! :D

Tis een kleinigheidje die dient als bedankje en herinnering aan je kleintje (naam en geboortedatum komt erop)

iig dat is wat ik ervan weet.. en ik vind het erg leuk want ik heb bijv. die van mn nichtje ook nog staan! en die wordt alweer 7 ;)

Bij bruiloften wordt t ook vaak gedaan als de gasten weggaan.. al moet ik zeggen dat ik t bij geboortes ook steeds minder zie maar das vaak omdat mensen t gewoon te duur of teveel moeite vinden heb ik t idee..;);)

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh nou wij doen dat maar niet. Onze geboortekaartjes kosten per stuk al meer dan 2,60 euro. Vind ik meer dan genoeg, hahahahha..

Maar het is wel een leuk idee.

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb er ook nooit van gehoord.. maar de meesten zijn allemaal al op kraam visite geweest, dus is nu ook een beetje laat om nog te gaan doen. jammer dan hoor!

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    In Belgiƫ is dat heel normaal dat er geboortebedankjes (of suikerbonen) worden meegegeven aan kraamvisite. Ik moet alleen nog iets leuks vinden voor de kindjes. ;)

@ ts: je hebt pb! :)

15. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij doen de bedankjes altijd na de doop geven. Bij Thessa hadden we niks aangezien zij op Kerstavond gedoopt werd en dus alleen de (over-)grootouders, oom en tantes, peetouders en naaste vrienden waren gekomen. (We hadden een vrije uitnodiging gestuurd waar alleen naasten op hadden gereageerd). Die zijn allemaal na de doop bij ons thuis aan de kersttafel aangeschoven dus hebben ze van ons een maaltijd ipv cadeautje gekregen.

Bij Joshua hadden we na de doop en het kraamfeest bedankjes gemaakt.... dit omdat de doop en het kraamfeest op 2 verschillende dagen waren. (Hij was net 3,5 week oud toen hij gedoopt werd en dat vonden we nog iets te jong voor een feestje)

Nu gaan we de doop en het kraamfeest tegelijk houden omdat de peetvader van de nieuwe baby tot ergens in augustus (hopelijk) is uitgezonden naar Afghanistan. We plannen de doop dus ook pas wanneer hij terug is en direct aansluitend is iedereen welkom om de baby te bewonderen.

16. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Even up! :)

Ik ben namelijk nu toch ook weer druk aan t zoeken naar originele leuke en vooral niet te dure bedankjes!

De standaard dingen die overal te krijgen zijn zijn leuk maar meestal toch nog kostbaar..

dus wie heeft er een leuk ideetje? :D

17. Die van mij heb ik hier vandaan: Goedkope bedankjes
    Snelle levering en mooie bedankjes :)

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland

Ik zag vandaag bij de xenos leuke fotoclips (standaard waar je een foto aan kan vastxetten)

een ooievaar met een babietje, een babietje in bad, maar de leukste vond ik toch wel beschuit met muisjes!

19. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij wilden het eerst ook doen.. mja.. ik wilde ook zelf gemaakte kaartje (hebben we nu ook), een taart en cupcakes, en nog meer dingen die ik zelf heb gemaakt.. en toen werd ik een beetje gek.. :p

Ik wilde van papier een pillowbox maken waar dan 2 suikerbonen in kunnen en dan een lintje erom heen, met een kaartje met de naam erop eraan. Beetje dit idee; http://www.bijzonderebedankjes.nl/ProductPlaatjes/836p1.jpg

Dit vind ik ook erg leuk, makkelijk te maken, en volgens mij best goedkoop
    http://www.bijzonderebedankjes.nl/ProductPlaatjes/788p1.jpg
    of dit: http://www.bijzonderebedankjes.nl/ProductPlaatjes/641p5.jpg

:D

20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik heb nu zelf ook een leuk ideetje, maar dat zien jullie wel als t af is! ;) hihi

heeeeel goedkoop en simpel zelf te maken als je beetje met de pc overweg kan.. denk dat ik op deze manier voor een paar tientjes klaar ben voor iedereen, en we moeten er wel iets van 70 maken! :) :D

Deel Deze Pagina