Welke flessen sterilisator bij dr Brown flessen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BVS, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Hallo,

Meerdere mensen raadde mij aan om een flessen sterilisator te gebruiken voor het schoonmaken van de flessen. Deze kan heel makkelijk in de magnatron en de flessen worden zo schoongemaakt.
    Lijkt mij een stuk makkelijker dan elke keer de flessen uitkoken.

Ik heb echt totaal geen ervaring met dit soort dingen.

Is er iemand die mij raad kan geven of dit inderdaad echt handig is? En welke sterilisator zou ik moeten hebben voor dr Brown flessen?

2. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Dr brown heeft een eigen geloof ik

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb er 1 van het kruidvat. Was in de aanbieding toen nog geen €5. Heel fijn en gaat een stuk sneller dan uitkoken. Dr brown flessen passen er goed in.

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wij hebben het eigen merk van de prenatal past dr brown flessen ook de grote prima in.

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik heb een van avent.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hebben er 1 van prenatal volgens mij. Hij moet is alleen best groot dus als je een kleine magnetron hebt gaat het niet passen denk ik. Als je er een gaat kopen eerst even de binnenkant van je magnteron opmeten en de sterilisator. Voorkomt een hoop frustratie.
    Wij vinden het ideaal en naar gaan hem voor ons 3de kindje ook weer gebruiken.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik had er 1 van avent maar alleen de 1e week gebruikt. daarna gewoon de flessen afgewassen en de speentjes in een bakje met water in de magnetron. flessensterilisator is alleen de eerste week echt nodig. daarna gaan de flessen gewoon mee met de vaatwasser of afwas. dus een sterilisator is niet echt nodig. ze raden het af om hem langer te gebruiiken. kinderen van tegenwoordig worden veel te steriel opgevoed.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb de Avent sterilisator en vindt het een uitkomst! De brede flessen van Dr. Brown passen er goed staand in, de smalle niet. Die passen er alleen liggend in.

Ik steriliseer overigens nog steeds 1x per dag de flessen en de fopspenen. Uiteraard nadat ik ze afgewassen heb in een sopje. Heeft niks met 'steriel' opvoeden te maken. Ik vind dat fris en het werd mij daarnaast juist aangeraden ipv afgeraden.

9. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik heb die van dr brown zelf gehaald

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier enkel in de vaatwasser, maar die heeft dan wel een flessenprogramma. Heel enkel nog even een keer uitkoken. Daar ga ik geen sterilisator voor aanschaffen.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    denk dat je het "steriel opvoeden" een beetje verkeerd opvat:)
    vroeger werd het aangeraden om het een paar maanden te doen. vanwege bacterien enz.
    nu zijn ze er achter gekomen dat dit helemaal niet nodig is. kids zijn tegenwoordig sneller ziek dan vroeger en dat komt onder andere door dit soort "handelingen" die met goede bedoelingen gedaan worden. van bacterien bouwen ze weerstand op.
    tja, ik zie er persoonlijk het nut niet van in om het steriel te maken. of zoals jij zegt "fris" . met een sopje word het ook schoon en van de enkele bacterien die er evt op achterblijven worden ze alleen sterker van. of kook jij je bestek ook elke dag uit?:)

hier bij beide kids afgeraden om het na een week te doen, bij mn zusje en 'nichtje en collega hetzelfde. alleen de eerste dagen steriliseren, daarna overbodig.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik steriliseer ook nog steeds. Ik doe de flessen niet in de vaatwasser (staat maar eens in de 2/3 dagen aan) dus extra ff sterriliseren vind ik wel een fijn idee :D

Ik heb een prenatal sterilisator, voor 3 euro nieuw op mp gekocht omdat hij bij die mensen niet in de magnetron paste. Hij is best groot. Maar alle flessen die ik tot nu toe heb gehad (difrax, mam, dr brown), past er allemaal goed in.

13. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Dank je wel voor de antwoorden..

Op naar de prenatal :D

Deel Deze Pagina