welke flessen voor prematuurtje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door vondebs, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje vond leren drinken erg moeilijk. JBPM leek de oplossing maar ook een juiste fles vinden was lastig.
    Bleek dat hij het best dronk uit een flesje met zo'n 'ziekenhuisweggooi' speen. We hadden er een aantal mee gekregen zodat we rustig verder konden zoeken.
    Uiteindelijk drinkt hij nu al maanden uit de Dr. Brown, de brede fles. Met fase 1 speen begonnen, nu al een tijd fase 2 speen (hij is gecorrigeerd 6 maanden, maar eigenlijk ruim 9 maanden).
    Probeer nog wel eens een andere fles maar die wil hij niet. Dus we houden het hierbij.

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik vond Difrax S fles waardeloos, hij lekte aan alle kanten..
    Zkh bij ons raadde de Medela fles aan en dan de speen voor hele kleine baby's, werkte perfect. Na een paar maanden ben ik overgestapt op Avent (want die flessenset had ik al in huis)

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier hebben we bij de draken ook verschillende flesjes gehad. De dodie flesjes (worden niet meer gemaakt of verkocht geloof ik) en avent. Dochterlief vond van alles die prematuurflesjes van medela met de habermann speen het fijnste. Wij dus zo een duur flesje (25 euro rond die koers geloof ik dat het was) gekocht voordat ze mee naar huis mocht. Ze heeft welgeteld 1x uit de medela fles thuis gedronken en toen pakte ze de aventflesjes erg goed.

4. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons in het zh hebben ze de s fles van Difrax gebruikt. Ideale flessen, maar hoor ook goede verhalen over dr. Brown. Maar heb daar zelf geen ervaring mee.

5. Selliejj

Selliejj Lid

3 apr 2013
    7
    0
    0
    Speenervaring ; Avent
    Dochtertje is geboren met 30 weken 3 dagen, kreeg zkhuis speentje maar zonder ervsring had ik bibi voor der gehaald, elke keer spuugde ze het eruit of leek net of ze over der nek ging, via via avent aangeraden gekregen en was echt een redding! Ze houdt van der speentje en laat net niet eens meer los, kruidvat heb je ze 2 voor 7 euro meen ik,

Hoop dat je er iets aan hebt en dat ze elke speentje aanneemt

Succes

6. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    ze staat momenteel nog altijd op de ziekenhuisspeentjes; heb al avent, nuby difrax en tigex geprobeerd maar niets waar ze goed van drinkt. ik denk dat ze nog niet genoeg zuigkracht heeft. we doen nog maar even voort met de ziekenhuisspenen :)

Deel Deze Pagina