Hallo, Ik ben al druk bezig met alle spulletjes in huis te halen. Nu loop ik elke keer tegen het probleem aan dat ik niet goed weet welk merk flessen ik moet gaan kopen. Ik verwacht een tweeling en we hebben besloten om flesvoeding te gaan geven. Nu heb je een starterpakket van avent, ik hoor goede dingen over de nieuwe flessen van Tommee Tippee, maar kunnen deze wel in een flesverwarmer? En hoe zit dat met de flessen van difrax, kunnen deze ook in een flesverwarmer?? En dan heb je ook nog allemaal verschillende fopspenen, wat is het verschil en waar moet je op letten als je deze wilt kopen??
De difrax kunnen in de warmer van avent Tommy Tippee geen idee. Maar als je een starters pakker van avent heb gek9ocht waarom dan niet ook de flessen? Ik had me eerder ingelezen op welke flessen er zijn en daar een pakket van gekocht als die er is. Ik was een avent fan maar na 3 keer borstvoeding in mijn tas omdat de fles dop lekte (achteraf te strak dicht gedraaid) ben ik niet zo'n fan meer. Ik ga voor difrax S flessen want de grote van 310ml kunnen ook op mijn avent kolf. Oh alleen een tip van verschillende mensen: als je difrax op warmt in de flessenwarmer dan eerst met een theedoek er om heen om zijn kop houden. In de onderkant zit dat extra ventiel en daar loopt water in.
Heb zelf enige tijd tommee tippee gebruikt. Mij is verteld dat die vooral geschikt zijn voor kindjes die eerst bv kregen. Nu gebruiken we een difraxfles en zijn er erg tevreden over. zou adviseren om in eerste instantie de aveantflessen te gebruiken. (die krijg je gratis bij de blije doos) Wanneer de baby geboren kan je gaan expirementeren met diverse flessen. Je haalt snel teveel in huis. Fopspeen eigenlijk zelfde verhaald. In de blije doos (kan ook een andere doos zijn) zit een bibbi speen. Maar mijn dochter gebruikte ook een aveantspeen en een nubby. (ze is erg makkelijk, nu duimt ze)
Je kan het water voor de flessen gewoon opwarmen in de magnetron (daarna flesvoeding erbij doen). Lijkt mij niet zo handig om met twee hongerige babys te wachten tot het water warm is(duurt best lang). Je kan ook 1/3e uit de waterkoker heet pakken en 2/3e koud uit de kraan, precies de goede temperatuur. Dus die flessenwarmer raad ik je eigenlijk af. Wij hadden de nieuwste van Avent, hartstikke duur en sjiek, en het duurde een eeuwigheid (of het leek zo met een huilende baby) voor die fles warm was en dan was hij nog te koud. Qua flessen zou ik nu eigenlijk vrij weinig halen. Kindjes hebben vaak een voorkeur, ik hoor vaak dat kindjes moeilijk uit de AVENT drinken en goed uit te Difrax. Dr. Brown lijkt op de Difrax maar heeft een lekkerder antikrampjesventiel(lekt niet) maar is weer moeilijker voeding doorroeren. Je krijgt zoiezo in de babydozen(krijg jij die dubbel?) flesjes van AVENT, en ik geloof nog een merk, dan kan je nog 2 flesjes van Dr. Brown of Difrax kopen en heb je genoeg om te starten. Als je dan weet welke voorkeur je kindjes hebben dan kan je daar meer van aanschaffen. Fopspeentjes is met kunstvoeding ivm zuigbehoefte zeker aan te raden. Je hebt twee soorten, combi en dental. Hier een kindje wat goed drinkt uit de Difrax en alleen de combi spenen van difrax pakt, ik denk dat als je twee van deze(combi van difrax) en nog twee dental speentjes(heeft difrax ook, die van bibi lijken er vast ook op maar die ken ik niet in gebruik, wel eens gelezen dat er eentje zo uit elkaar was gevallen dus die raad ik je niet aan) aanschaft je vanzelf ziet welk speentje je kindjes het fijnst vinden. In de dozen zitten ongetwijfeld ook speentjes, je kan kijken welke soort er niet in zit en aanvullen evt. ipv alles kopen.
Ik had een 2 avent flesjes gekocht, meer niet. Ik heb een vriendin die een hele set gekocht had van Avent, maar mooi niet dat haar kleine uit die flesjes wilde drinken, dan is dat wel erg zonde geld!
bedankt voor de tips. Ik wou eerste ook een heel pakket kopen maar het is dan toch beter om eerste even uit te proberen. Ik heb al 2 flesjes van tommee tippee gekregen en heb ook al 2 avent flesje gekregen. Dus dan ga ik eerst nog maar geen heel pakket kopen. Ik krijg nog bericht van de blije doos en nog een paar van die dozen dus daar zouden ook nog wel flesjes inzitten.
Bij mij precies het zelfde, ik had de hele mikmak van avent gekocht, kleine flesjes en grote, maar mooi dat mijn dochter niets bakte van het drinken met die flessen, op de dag dat ik thuis kwam vriendin naar de winkel gestuurd en die kwam met difrax s flessen thuis... ging prima! En die mini muts van mij (inmiddels 3,5) drinkt nog elke avond een papje uit de zelfde flessen dus ze kunnen ook tegen veel in de vaatwasser hi hi (ik krijg er echt niet van die avond fles af, hoe "groot" ze ook is..
Ik ben begonnen met de Avent flesjes die in allerlei babypakketten zitten, maar mijn zoontje verslikte zich vaak, ondanks de juiste speenmaat, daarnaast weigerde hij toen regelmatig mijn borst en had hij veel last van krampjes. Daarom heb ik van Tommee Tippee de close to nature starterset gekocht, was een aanbieding bij Kruidvat 17,50. Hierbij moet je kleintje dezelfde zuigbeweging maken als met borstvoeding en dit werkte perfect voor het ventje, geen verslikkingen en kramp meer! Voor de volgende ga ik de set opnieuw gebruiken, ik ben dik tevreden! Tommee Tippee flessen passen niet in de Avent warmer, maar het merk heeft ook een eigen flessenwarmer (zie link) zuigflesverwarmer Ik heb deze echter nooit gebruikt, ik gaf borstvoeding en toen ik overging op flesvoeding kookte ik water in de waterkoker (1/3) en mengde ik het met koud water (2/3) werkte prima! Opwarmen in de magnetron kan overigens ook! (zonder speen op de fles)
Wij hebben de startersset van Avent en hebben die welgeteld 1 week gebruikt. Ons meisje had zulke verschrikkelijke krampen, dat we over zijn gegaan op een Difrax S-fles. Helaas werkte die ook nog niet geweldig en hebben we een fles van dr. Brown's gehaald. Haar krampjes werden hier beduidend minder mee, maar helemaal weg zijn ze helaas nog niet. Ik raad je dus aan niet teveel flesjes in huis te halen, kijk eerst maar hoe je kindje het erop doet. Dan kun je daarna altijd nog meer van die flesjes aanschaffen of overgaan op een ander merk.
Tommee Tippee is voornamelijk gericht voor icm/na borstvoeding, omdat de manier van drinken lijkt op borstvoeding. Ik zie het ook erg als mijn zoontje drinkt uit TT. Hij neemt een hele grote "hap" en ook echt gekrulde lipjes. (Door het brede flesjes kan hij hem ook heel goed zelf vasthouden dus dan hoef ik ook helemaal niks te doen ) Maar met flesvoeding is het natuurlijk ook prima. Ik zou idd kiezen voor de magnetron (je warmt dan alleen het water op) of met waterkoker en dan aanvullen met koud water, zeker bij een tweeling. Als je die pakketen (etos/kruidvat/prenatal) hebt aangevraagd krijg je daar ook nog flesjes bij. Volgens mij zit er nu in een avent fles, een kruidvat fles en een chicco fles, die chicco fles lijkt heel erg op de TT flesjes. Gewoon uitproberen en niet te veel kopen, want je weet nooit wat je kindje pakt. Ik hoor trouwens bijna nooit dat een kindje TT flesjes niet pakt, avent wel heel vaak. Fopspenen zitten ook in die pakketen. Difrax en Bibi. Hiervoor geldt ook van de ene pakt hem wel en de ander niet. Bij ons werkte Bibi wel en difrax absoluut niet.
Over de fopspeen, in het begin nam ze de difrax nog wel, maar nu de speen groter is wil ze alleen die van Bibi nog. Begrijp ik ook wel, want die van Bibi heeft een afplatting en die van Difrax niet. Maar het allerliefst pakt ze gewoon haar knuistje hihi!
Ik zou niet te veel flessen kopen want je weet niet of je kindje er goed uit drinkt. Ik zou allerlei babydozen ophalen en de flesjes daarin als reserve bewaren. En dan verder 1 soort kiezen waar je je goed bij voelt. Normaal zou ik zeggen bij 1 kindje: koop 2 dezelfde flessen, bijkopen kan altijd nog. Dus in jouw geval zou ik er een stuk of 3/4 kopen en als ze bevallen kun je altijd bijkopen. Ook zou ik niet die hele kleine flesjes kopen, want daar past de voeding als snel niet meer in. Een fleswarmer zal niet zo handig zijn als een magnetron. Daarin kun je het water een paar seconden opwarmen en dan de poeder erin doen. En spenen zou ik ook uit de pakketten proberen. Je weet niet eens of ze het gaan gebruiken of welke werken.
Ik zou geen heel pakket aanschaffen. Zul je altijd zien dat je baby's die flessen weigeren, zit je met een heel pakket. Zonde van het geld. Zelfde geld voor een flessenwarmer. 1/3 gekookt water en 2/3 koud water of opwarmen in de magnetron is veel sneller (zeker met 2 hongerige baby's). Mijn ervaring: De eerste: Na bv overgestapt op Nuby. Dit ging even goed, maar niet helemaal. Vervolgens difrax, maar dat was Drama: Lekken vacuüm zuigen en ze pakten hem niet lekker. Toen dr. Brown (brede hals en speen) en dit ging super goed Van spenen vond zij de nuby heel fijn (tot ze haar duimpje ontdekten). Tweede: Na een week bv overgestapt op dr. Brown breede flessen. Drama, hij kon de speen niet goed vast pakken, vervolgens smalle variant, maar dat werd hem ook niet. Difrax geprobeerd maar dat was 1 grote knoei bende. Nuby kreeg hij geen slok uit. Toen avent, naja ging nog niet geweldig, maar wel het beste. Sinds gisteren MAM flessen: WOUW, wat een zaligheid!! Hele aparte speen zit erop, maar mijn zoontje vind het super, en drinkt nu zonder te morsen,te wouwelen of te huilen. Speen: Na het hele assortiment van etos uitgeprobeerd te hebben (zowel dental als comi), zijn we bij de MAM spenen uitgekomen: Ook een genot! Speen die hij wel accepteert en in zijn mond kan houden