flesvoeding, hoe werkt het?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sandranuijs, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Hallo mama's,

Ik heb mijn zoon tot nu toe zelf gevoed maar ben nu al tijdje aan het afbouwen. De voorraad in de vriezer is bijna op dus ik moet denk ik ergens volgende week KV gaan proberen.

Nou heb ik totaal geen verstand van flessenvoeding en weet niet hoe ik het moet maken en hoeveel.....

Kunnen jullie hierin adviseren? Thijs is rond de 9 kilo en 7 maanden

Moet ik dan voeden om de 4 uur?
    Hoeveel voeding mogen ze?
    Hoe laat je de kleine wennen aan flesvoeding als ie BV gewend is?
    Wat mogen ze extra drinken buiten de flessen om?

Pfff is echt even een hele omschakeling voor mij :(

Alvast bedankt!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Net als moedermelk kun je kunstvoeding gewoon op verzoek geven. Een kind van deze leeftijd heeft aan ongeveer 500-600cc kunstvoeding voldoende. Je mag niet meer dan 800cc (15 schepjes) op een dag geven. Naast al het andere eten dat je kind eet kom je dan uit op 2 of 3 flessen.

Je kunt er ook voor kiezen pas op de plaats te maken met afbouwen en gewoon je kind nog 3 keer per dag aan te leggen. Als je kind daarnaast gewoon groente, fruit en brood eet en gewoon wat water of thee drinkt dan heb je verder geen kunstvoeding nodig. Een deel van de zuivel kun je, als er geen sprake is van een verhoogde allergiekans, geven in de vorm van een bakje yoghurt of kwark (vol of halfvol, gewoon naturel). Als je vanaf nu elke dag een portie yoghurt of kwark geeft dan kom je ook wat langer uit met je voorraad uit de vriezer, blijft je kind elke dag nog wat borstvoeding krijgen en is er geen verhoogde allergiekans, dan mag je naast de bv vanaf 9 maanden ook gewone koemelk (eerst een beetje verdund) gaan bijgeven.

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Dit klopt niet het max aan kunstvoedingsschepjes is 25 en niet 15.

Op de verpakking staat ook een goede richtlijn. Hier krijgt hij 4 x per dag een fles van 150cc (is 8,5 maand en 7,5 kilo) Jij kan omdat jouw baby pas 7 maanden is nog 5 x een fles geven van 150cc of 4 x een fles van 200cc en zien wat hij drinkt, maar het beste is het cb even te bellen voor advies, een goed voedingsschema en opbouw vanuit bv.

succes!

4. adi

adi Niet meer actief

Hoeveel bijvoeding eet je kindje al? Ben je al begonnen met brood?

Rond 7 maanden was het hier ongeveer:

- bij het wakker worden een fles met 200cc opvolgmelk;
    - rond 9uur fruit, ong. 1/2 tot 1 stuk
    - rond de middag oefenen met brood en daarna een fles met 200cc opvolgmelk. Hoe meer brood ze aten, hoe minder melk ze dronken
    - rond 15uur een fles met 150cc opvolgmelk
    - avondeten (groente)
    - vóór het slapen gaan een fles van 200cc

5. misa

misa Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Adi.
    Maximaal 800 ml opvolgmelk per dag)

Deel Deze Pagina