vraag over cz zorgverzekering! wat moeten wij betalen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door music4life, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

hoi dames ik had even een vraagje,omdat wij nog geen inteak gesprek gehad hebben ,had ik een vraagje
    wij zijn allebei verzekerd bij cz we hebben de hoofdverzekering -jongeren omdat jongeren niet veel vergoed,weet iemand wat je dan zelf moet betalen aan kraamzorg ??[/b]

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben ook bij CZ verzekerd en ik moet 3,70 per uur aan kraamzorg bijbetalen. Maar ik zou ze gewoon even bellen en vragen wat het kost. Dat kunnen zij je zo vertellen.

3. Niet meer actief

Bij mij hetzelfde verhaal als bij vlinder.. even offtopic maar vlinder, je moet even je polis nakijken als je plus verzekerd bent heb je veel kans dat je zelfs die 3.70 later terug kan krijgen

4. music4life

hmm ok en net als de inschrijf kosten enz moet je die ook zelf betalen

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    staat het niet op internet, bij de Agis staan alle vergoedingn per polis omschreven p hun site.

6. Niet meer actief

Ja bij CZ ook..

7. music4life

er staat bij hoofdverzekering
    • thuis (via CZ Kraamzorg, telefoon 0900-2020340 of via cz.nl) max vergoeding 10 dgn bijzondere eigen bijdragen ¤ 3,70/uur

en bij jongeren niks over vergoedingen ivm kraamzorg
    maar ik ben bang dat we achteraf mischien toch veem meer moeten betalen ?

8. Niet meer actief

Bij de jongeren krijg je veel minder vergoed dat weet ik wel.. ook de poliklinische bevalling wordt dan o.a. niet vergoed.. en volgens mij is het per uur dan ook meer dan 3.70

9. music4life

waarom zou het meer zijn? dit zit bij de hoofdverzekering

10. Niet meer actief

Oh oke naja dat dacht ik.. zoiets zei die vrouw die hier kwam voor de kraamzorg intake.. weet sowieso wel dat de poliklinische bevalling niet 100% vergoed wordt bij een jongerenverzekering

11. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Met de aanvullende jongeren verzekering moet je alleen de eigen bijdrage ad € 3.70 per uur zelf betalen wat kraamzorg betreft.
    Intake kostte bij mij niets en de rest van de kraamzorg daar zie je niets van, dat wordt betaald door de hoofdverzekering.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hee danielle,

Ikzit in dezelfde situatie, ook CZ en jongerenpakket...
    het is inderdaad 3,70 per uur... en verder geen inschrijfkosten. Als je dit zeker wil weten kan je natuurlijk naar de kraamzorglijn bellen. Dit komt volledig uit je basispakket dus je jongerenpakket voegt niks toe.

een bevalling in het ziekenhuis zonder medische verklaring, kost tussen de 350 en 500 euro dacht ik.

Heb je alwel je aangemeld bij kraamzorg bij CZ? Mij vertelde ze dat toen aan de telefoon? je krijgt wel gratis het kraampakket! als je je hebt aangemeld!

13. music4life

hey noatje
    dankjewel voor je antwoord
    ik heb me idd 4 maanden terug al aangemeld viA de cz voor kraamzorg ok heb ik het cz kraampakket binnen ,,leuk die zetje zebra knuffel he? nogmaals bedankt

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah vond ook het boekje wat erbij zat erg leuk; over de spelletjes met je baby doen van 0-3 maanden enzo :D

Je bent trouwens rond dezelfde tijd uitgerekend ;)

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    das alleen bij excellent helaas...

16. music4life

en als ik bijv toch in het ziekenhuis moet bevallen ivm stuit ligging of iets anders? word het dan vergoed?

17. Niet meer actief

Ja.. dan is het op medische indicatie en dat wordt altijd vergoed..

18. music4life

hmm ok nou fijn om te horen,,ik ga er natuurlijk niet vanuit dat dit hoeft maar je weet maar nooit he fijne avond iedereen

19. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi

Ik ben aanvullend verzekerd bij CZ maar geen jongerenpakket
    Mijn poliklinische bevalling wordt 100% vergoed
    En ze zeiden dat ik van de kraamzorg van die 3,70 euro per uur ook weer een gedeelte zou terug krijgen omdat ik aanvullend verzekerd ben...

Ik vind het allemaal vaag hoor zie het allemaal wel als de tijd er is ....

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik krijg niets terug van de kraamzorg.. en ik ben ook aanvullend verzekerd bij CZ..
    Ik ben zelf top verzekerd (ze hebben van laag naar hoog => jongeren, 50+, basis, plus, top en excellent, supertop)..
    Alleen als je excellent pakket hebt dan krijg je je kraamzorg bijdrage terug...
    De excellent premie is dan ook wel de hoogste die er is... kost iets van 180 euro per maand

Deel Deze Pagina