Twijfel over beddengoed...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lov23, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik twijfel wat ik deze keer moet aanschaffen.
    Voor de meiden heb ik altijd een dikke ledikantdeken gehad zo eentje als de onderstaande foto.

Nu moet ik dus een nieuwe kopen aangezien we een jongen verwachten.
    Maar welke deken? Je hebt van die dunne dekens, lijkt me niks.
    Of gewoon een dekbed....of weer zo'n dikke katoenen ledikantdeken ..

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een dekbed is nog niet geschikt voor de allerkleinste. Pas vanaf 2 jaar ofzo. IK zou voor een dik ledikantdeken gaan. Als je kindje uberhaupt onder een dekentje wil slapen. Onze zoon sliep eerst in de wieg. Toen hij in zijn ledikant ging, sliep hij alleen maar met slaapzak.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar zo'n duodeken is toch ook een soort dekbed of niet?

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier hebben we alleen in de wieg een deken gebruikt. In het ledikant hebben mijn zoontjes altijd een slaapzak aangehad. Als ik nu zou mogen kiezen zou ik een deken van koeka nemen. Is wel wat duurder maar heerlijk soepel. Maar ik zou wel wachten met aanschaffen tot je hem nodig hebt. Voor hetzelfde geld wordt je kindje net zo'n woelkont als die van mij en gebruik je alleen slaapzakjes.
    Dekbedden worden pas vanaf twee jaar aangeraden ivm kans op warmtestuwing.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar hoe dik was zo'n deken van jullie?

6. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben van koeka een dubbele deken gekocht. Deze zit met drukknoopjes aan elkaar. In de winter gebruik je er 2 en in de zomer 1. Leek ons ideaal. Wel een beetje prijzig.. Maar we hebben hem in een neutrale kleur gekocht, zodat hij ook voor een eventueel volgend kindje te gebruiken is.
    link

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja die vindt ik echt te duur....wel leuk :D

8. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Kan je niet gewoon leuke (blauwe) dekbedhoesjes om de roze deken die hebt doen? (Probleem van dekbed zit m in t dekbed zelf, niet het gebruik van een hoes eromheen.)

9. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    hier gewoon een dekentje van de Prenatal in gebruik, vanaf jaar of 2 idd dekbedje. Maar als je niet met lakentjes gaat werken, kan je dat roze dekentje toch ook in een dekbedovertrekje doen? :)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja zou ook een optie zijn idd!
    Waarom heb ik die zelf niet bedacht dan hahahaha

Maar zou dat fijn blijven zitten?

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou even de aanbiedingen afwachten.

Je bent in februari uitgerekend en tot die tijd komt er vast wel ergens een deken voorbij voor een prijs waarvan je denkt 'die is leuk en hebbes!'

Januari uitverkoop :D.

Verder hangt het ook van de slaapplaats af, heb je een nieuwbouwwoning met cv waar het nooit beneden de 12 graden is, dan is het een heel ander verhaal dan wanneer binnen je leidingen bevriezen omdat de isolatie zo slecht is.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

het is nooit koud in huis....maar gebruik boven bijna nooit een verwarming. Maar voor de kleine zet ik m dan natuurlijk overdag een beetje aan ;)

Deel Deze Pagina