welke flessen

Discussion in 'De babyuitzet' started by gea, Aug 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je hoeft eigenlijk geen fles in huis te halen hoor.
    Mocht je een fles nodig hebben heb je er zo een gehaald.
    Verder zit er als je gaat kolven altijd bij je kolf een flesje dus daarvoor hoef je ze niet perse in huis te halen, die flesjes zijn ook prima om uit te drinken.
    Je kunt ze wel in huis halen, en dan gewoon wegzetten, is ie niet nodig kun je er als de kleine wat groter is sapjes indoen.
    Of misschien ga je kolven als je aan het werk gaat, dan is dat flesje toch nodig.
    Ik had wel flesjes in huis, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust zegmaar.
    Dus als je het fijn vind er 1 in huis te hebben, gewoon eentje halen, en anders gewoon geen halen.
    En wat voor een dan? Ik zou gewoon een grote nemen, die kleintjes zijn niet zo handig vind ik. (hoewel ik ze wel gebruikte - en hoop weer ga gebruiken - om borstvoeding in te vriezen.)
    Liefs, Hanneke!

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    hier de S flessen van Difrax, die van Avent waren een groot drama, en deze werken prima!

3. Rups

Rups Actief lid

Jun 29, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga ook borstvoeding geven maar ik hoor heel erg veel dat de Difrax flessen beter zijn dan de Avent.

Ik ga dus binnekort ook maar een Difraxflesje aanschaffen voor de zekerheid ;)

4. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

Nov 27, 2007
    594
    0
    0
    brabant
    hey misschien een tip bij prenatal is binnenkort een starters set van difrax te koop voor 25 euro met 2 s flessen, 2 fopspenen, schoonmaakborstel en nog vanal. Ik ga hem vast en zeker kopen.

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    wij hebben ook avent

6. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Avent leverde hier veel krampjes op, Difrax flessen lekker als een gek en bieden geen voordeel, heb nu een Bfree fles en tot nu toe bevalt deze heel erg goed!

7. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    In veel gevallen kiest je kindje vor je en heb je daar niet veel invloed op... Julia kan niets met een brede speen dus al mijn aventflessen en Nubi-flessen (zo'n peperdure set aangeschaft omdat de kleurtjes zo leuk waren :) ) staan werkeloos te zijn. Wij hebben nu een hele rij optiflessen van difrax met smalle speen en dat gaat hier perfect.

Ik zou niets aanschaffen en eerste zien hoe de bv loopt. Als die niet meteen op gang komt, die je er verstandig aan om afgekolfde melk of evt kv te geven middels fingerfeeding dus zelfs dan heb je geen fles nodig. Wij hadden de eerste fles met 7 weken pas nodig.

8. RoxStar

RoxStar Lid

May 20, 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Voor opvolgmelk ga ik glazen flessen gebruiken.. Dit i.v.m. extra hygiene. Lekker ouderwets!

9. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    worden die nog verkocht dan die glazen flessen ?

10. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Wat is er dan hygienischer aan dan aan plastic? Die was je toch ook gewoon af?
    Ik ben van plan borstvoeding te geven, dus ik haal geen flesjes in huis. Die heb ik als het goed is pas na een week of 8 nodig, dus dat zie ik dan wel weer.

11. RoxStar

RoxStar Lid

May 20, 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
  12. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Ik heb er verschillende geprobeerd, maar difrax S flessen vind ik zelf het beste! Geen last van lucht, dus geen last van krampjes.

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    bij beide kids Avent gebruikt.....zeer goed bevallen

14. Saffron

Saffron Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,086
    0
    0
    Mijn eerste kindje kreeg flesvoeding, bij haar hebben we de aventfles gebruikt (wel andere ook geprobeerd), daar dronk ze prima uit en ze waren fijn in het gebruik.
    Mijn tweede werd 5 weken te vroeg geboren en had veel moeite met drinken (ruim 2 weken vooral sondevoeding gehad). Op advies van de verpleging hebben we voor hem de simpelste en goedkoopste kruidvat/ trekpleister flesjes aangeschaft. Hun ervaring was dat de meeste te vroeg geboren kindjes daar het beste uit dronken. Hij dronk er inderdaad al meteen veel beter uit dan uit de ziekenhuisflesjes. De eerste weken ging dat prima, maar hij bleef zich wel vaak verslikken en had erg veel last van lucht in zn maagje dat hij moeilijk kwijt kon. Omdat hij ook nog eens borstvoeding krijgt en hij dus steeds erg moest schakelen, hebben we inmiddels de aventflesjes weer tevoorschijn gehaald. Daar drinkt hij erg goed uit! Hij verslikt zich nauwelijks nog en lijkt ook minder lucht binnen te krijgen.

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI..

Heb aventflessen gekocht... (had ik vorige keer ook).... en of de kleine hieruit kan drinken of niet... het is toch geen weggegooid geld want deze flessen passen op de avent handkolf die ik ook ga kopen...

Eigenlijk moet die handkolf met van die bekers.. maar ben er vorige zwangerschap achtergekomen dat je direkt je flesje erop kan schroeven en dat dit veel steviger is...... (vorige keer had ik mn beker vol, viel hij van de bevestiging af alles over mn schoot)

De kruitvatflessen passen trouwens op de Medela kolven.... ook handig om te weten..., toch?

xxmona

16. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Aventflessen. Met difrax kon mijn dochtertje niet overweg. Over avent zijn we heel te vreden!

Share This Page